Page 31 - HAZİRAN 2018
P. 31

Automobile Magazine | Haziran 2018


 Audi 2025 yılında                                          2025 yılına kadar marka, hızla birbirini izleyecek şekilde 20’yi
                                                            aşkın elektrikli modeli ürün yelpazesine ekleyecek. Audi e-tron
                                                            Sportback 2019 yılında piyasaya sürülecek, tamamen elektrikli
                                                            ikinci otomobil olacak ve ardından Audi e-tron GT, 2020 yılında
                                                            satışa sunulacak. Bunlara ek olarak, Audi 2020 yılında premium
 800 bin elektrikli                                         kompakt segmentine elektrikli bir model ekleyecek. Audi, 2025
                                                            yılında tamamen elektrikli ve plug-in hibrit araçlardan oluşan yak-
                                                            laşık 800 bin araç satmayı hedefliyor.
 araç satacak ...                                           Elektrikli mobiliteyle birlikte Audi, üretim konusunda bütüncül ve

                                                            kaynakları koruyan bir yaklaşımı benimsiyor. Audi e-tron; Brük-
                                                            sel’de yüksek hacimli, CO2 nötr sertifikalı bir üretim süreciyle
                                                            imal edilecek ilk premium otomobil olacak. Brüksel’in izinden
                                                            giden Audi, dünya çapındaki tüm üretim tesislerini 2030 yılına
 Audi, 2025 yılında tamamen elektrikli ve plug-in hibrit araçlardan oluşan yaklaşık 800 bin araç satmayı   kadar CO2 nötr hale getirecek.
 hedefliyor. Marka önümüzdeki 5 yıl her model serisinde bir elektrikli araba seçeneği sunacak. Bunların
 çoğu tamamen elektrikliyken, küçük bir kısmı plug-in hibrit olacak.




 Milyarlarca Euro değerindeki yatırım paketi kaynaklarının kullanıl-
 masını sağlamak için Audi, geçtiğimiz yılın sonunda Eylem ve
 Dönüşüm Planını açıklamıştı. Yeni gelir kaynaklarına ulaşmak,
 maliyet yapılarını iyileştirmek ve şirketin yeni iş modellerine uyma
 konusundaki dönüşümünü hızlandırmak, bu planın amaçları
 arasında. Böylelikle yatırımın kapsamı ciddi derecede genişleye-
 cek. 2025 yılına kadar yaklaşık 40 milyar Euro; e-mobilite, oto-
 nom sürüş ve dijitalleşme gibi stratejik alanlara yönlendirilecek.
 Bu yatırım, üretimin dijitalleştirilmesi için de yapılacak.
 AUDI AG Yönetim Kurulu Başkanı Rupert Stadler, “Daima Vor-
 sprung durch Technik sloganıyla çalıştık; pusulamız teknolo-
 ji olmaya devam edecek” dedi. Stadler sözlerine şöyle devam
 etti: “Amacımız mobiliteyi kökten değiştirmek. Elektrikli mobilite
 konusunda da premium otomobil üreticileri arasında bir numara
 olmak istiyoruz. Motivasyonumuz ise müşterilerimize günlük kul-
 lanım açısından tam sürdürülebilirlik sağlamak, taviz vermeden
 en iyi kaliteyi ve sürüş keyfini sunmak. Teknolojik mükemmeli-
 yetle elde ettiğimiz Vorsprung’u kullanıyor ve elektrikli mobiliteyi
 yepyeni bir seviyeye taşıyoruz.”






                                                            E-tron’un piyasaya sürülmesiyle  birlikte, Avrupa’daki Audi
                                                            müşterileri yüksek performanslı şarj altyapısından yararlanabi-
                                                            lecek. Audi, Ionity ortak girişimi aracılığıyla bu altyapının geliştir-
                                                            ilmesine katkı sağlıyor. Audi e-tron’un üretim versiyonu, hızlı şarj
                                                            istasyonlarında  150 kilovata  kadar şarj  edilebilen ilk  otomobil
                                                            olacak. Bu istasyonlarla birlikte elektrikli SUV, 30 dakikadan kısa
                                                            bir süre içinde uzun yola çıkmak için hazır olacaktır. Söz konusu
                                                            araç Lithium-ion aküsü sayesinde WLTP (Dünya Çapında Uyum-
                                                            lu Hafif Ticari Taşıtlar Test Prosedürü) sürüş döngüsü kapsamın-
                                                            da 400 kilometreyi aşkın bir menzile ulaşabiliyor.
 30  Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr              www.automobilemagazine.com.tr | HAZİRAN 2018   31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36