Page 31 - HAZİRAN 2018
P. 31
Automobile Magazine | Haziran 2018
Audi 2025 yılında 2025 yılına kadar marka, hızla birbirini izleyecek şekilde 20’yi
aşkın elektrikli modeli ürün yelpazesine ekleyecek. Audi e-tron
Sportback 2019 yılında piyasaya sürülecek, tamamen elektrikli
ikinci otomobil olacak ve ardından Audi e-tron GT, 2020 yılında
satışa sunulacak. Bunlara ek olarak, Audi 2020 yılında premium
800 bin elektrikli kompakt segmentine elektrikli bir model ekleyecek. Audi, 2025
yılında tamamen elektrikli ve plug-in hibrit araçlardan oluşan yak-
laşık 800 bin araç satmayı hedefliyor.
araç satacak ... Elektrikli mobiliteyle birlikte Audi, üretim konusunda bütüncül ve
kaynakları koruyan bir yaklaşımı benimsiyor. Audi e-tron; Brük-
sel’de yüksek hacimli, CO2 nötr sertifikalı bir üretim süreciyle
imal edilecek ilk premium otomobil olacak. Brüksel’in izinden
giden Audi, dünya çapındaki tüm üretim tesislerini 2030 yılına
Audi, 2025 yılında tamamen elektrikli ve plug-in hibrit araçlardan oluşan yaklaşık 800 bin araç satmayı kadar CO2 nötr hale getirecek.
hedefliyor. Marka önümüzdeki 5 yıl her model serisinde bir elektrikli araba seçeneği sunacak. Bunların
çoğu tamamen elektrikliyken, küçük bir kısmı plug-in hibrit olacak.
Milyarlarca Euro değerindeki yatırım paketi kaynaklarının kullanıl-
masını sağlamak için Audi, geçtiğimiz yılın sonunda Eylem ve
Dönüşüm Planını açıklamıştı. Yeni gelir kaynaklarına ulaşmak,
maliyet yapılarını iyileştirmek ve şirketin yeni iş modellerine uyma
konusundaki dönüşümünü hızlandırmak, bu planın amaçları
arasında. Böylelikle yatırımın kapsamı ciddi derecede genişleye-
cek. 2025 yılına kadar yaklaşık 40 milyar Euro; e-mobilite, oto-
nom sürüş ve dijitalleşme gibi stratejik alanlara yönlendirilecek.
Bu yatırım, üretimin dijitalleştirilmesi için de yapılacak.
AUDI AG Yönetim Kurulu Başkanı Rupert Stadler, “Daima Vor-
sprung durch Technik sloganıyla çalıştık; pusulamız teknolo-
ji olmaya devam edecek” dedi. Stadler sözlerine şöyle devam
etti: “Amacımız mobiliteyi kökten değiştirmek. Elektrikli mobilite
konusunda da premium otomobil üreticileri arasında bir numara
olmak istiyoruz. Motivasyonumuz ise müşterilerimize günlük kul-
lanım açısından tam sürdürülebilirlik sağlamak, taviz vermeden
en iyi kaliteyi ve sürüş keyfini sunmak. Teknolojik mükemmeli-
yetle elde ettiğimiz Vorsprung’u kullanıyor ve elektrikli mobiliteyi
yepyeni bir seviyeye taşıyoruz.”
E-tron’un piyasaya sürülmesiyle birlikte, Avrupa’daki Audi
müşterileri yüksek performanslı şarj altyapısından yararlanabi-
lecek. Audi, Ionity ortak girişimi aracılığıyla bu altyapının geliştir-
ilmesine katkı sağlıyor. Audi e-tron’un üretim versiyonu, hızlı şarj
istasyonlarında 150 kilovata kadar şarj edilebilen ilk otomobil
olacak. Bu istasyonlarla birlikte elektrikli SUV, 30 dakikadan kısa
bir süre içinde uzun yola çıkmak için hazır olacaktır. Söz konusu
araç Lithium-ion aküsü sayesinde WLTP (Dünya Çapında Uyum-
lu Hafif Ticari Taşıtlar Test Prosedürü) sürüş döngüsü kapsamın-
da 400 kilometreyi aşkın bir menzile ulaşabiliyor.
30 Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr www.automobilemagazine.com.tr | HAZİRAN 2018 31