Page 8 - ŞUBAT 2016
P. 8
İLK BAKIŞ Automobile Magazine
İlk Boxster otomobilin piyasaya çıkışından 20 yıl sonra, Porsche ortadan motorlu roadster’lerini yeniden yapılandırıyor.
Porsche, Boxster ve Cayman’ın 2016 yılından Yeni nesil modeller, 718 Boxster ve 718 Boxster S adını taşıyor. İki koltuklu üstü açılabilen otomobiller daha yüksek güce sahip
itibaren artık 718 Boxster ve 718 Cayman olmasına rağmen yakıt verimlilikleri daha yüksek. Yeni modeller, 1960’larda sayısız yarış kazanan, ortadan motorlu Porsche 718
olarak adlandırılacağını açıklamasından kısa spor otomobillerdeki dört silindirli düz motorlara saygı gösterisi yapıyor.
bir süre sonra, 2016 model Porsche 718
Boxster’ı tanıttı.
Yeni 718 Boxster modellerinin yakıt verimliliği ise yüzde 13’e kadar artış gösteriyor. Tamamen yeni şasi ayarı ve daha güçlü
frenler ile tutkulu ve spor sürüş keyfi yaşatan yeni model serisinin tasarımı da kapsamlı bir şekilde geliştirildi. Otomobil, bagaj
kapakları, ön cam ve açılabilen tavan dışında, tamamen yenilendi. İç kısımda, yeni tasarlanan gösterge paneli kokpiti çevreliyor.
Ek olarak, bugüne kadarki en gelişmiş dokunmatik ekrana sahip yeni nesil Porsche Communication Management (PCM) da
Yeni model serisinin en önemli öğesi,
yeni geliştirilen dört silindirli turbo standart olarak yer alıyor. Navigasyonmodülü ise opsiyonel olarak sunuluyor. 718 Boxster’in yeni neslinin tanıtımı, Porsche’nin
şarjlı düz motor. 718 Boxster’deki iki spor otomobillerinde ilk kez dört silindirli düz motorları yeniden kullanmasını temsil ediyor. Turbo Şarj, torku belirgin bir şekilde
litre hacimli motor 220 kW (300 hp) artırıyor. 718 Boxster’in iki litrelik motoru, 1950 d/d ile 4500 d/d arasında 380 Newton metre (100 Newton metre kazanç) azami
güç, 718 Boxster S ise 2,5 litrelik torka sahip. 718 Boxster S ise 1900 d/d ile 4500 d/d hız aralığında 420 Newton metreye (60 Newton metre kazanç) ulaşıyor. Bu
motor hacmi ile 257 kW (350 hp) sebeple, yeni 718 Boxster modelleri daha da hızlı süratleniyor. PDK ve SportChrono Paketine sahip 718 Boxster, sıfırdan 100
güç üretiyor. Porsche, BoxsterS km/s hıza 4,7 saniyede (selefinden 0,8 saniye daha hızlı) çıkıyor.
modelinde ayrıca değişken türbin
geometrisine sahip turbo şarjlı
motor kullanıyor. Önceki Boxster
modellerine kıyasla, 26 kW’lık (35
hp) hatırı sayılır güç kazancı ve yeni
turbo motorların verimliliği, etkileyici
farklar olarak göze çarpıyor.
Yeni ortadan motorlu,
dört silindirli, roadster:
Aynı ekipmana sahip 718 Boxster S, aynı işi 4,2 saniyede (selefinden 0,6 saniye daha hızlı) tamamlıyor. 718 Boxster’ın azami
Porsche 718 Boxster... hızı 275 km/s, 718 BoxtserS’in azami hızı ise 285 km/s. Porsche turbo konsepti, yakıt ekonomisini iyileştirirken, sürüş perfor-
mansını artırıyor. 718 Boxster’deki PDK özellikli dört silindirli motorun NEDC yakıt tüketim değeri 6,9 l/100 km (1,0 l/100 km
daha az). 718 BoxsterS’teki 2,5 litrelik turbo düz motor (PDK ile) ise sadece 7,3 l/100 km (0,9 l/100 km daha az) tüketiyor. 718
modelleri standart olarak altı vitesli manuel şanzımanla geliyor. Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK), artık yakıt tasarrufu
eden sanal viteslere de sahip ve bu özellik opsiyonel olarak satın alınabilecek.
8 automobilemagazine.com.tr 2016 Şubat