Page 6 - 2018 OCAK
P. 6
Automobile Magazine | Ocak 2018
YENİ LAMBORGHINI Lamborghini Urus’un dört tekerlekten çekiş sistemi, tüm hava koşullarında çekiş güçlendiriliyor. Urus’un, arka diferansiyel aracılığıyla sunduğu aktif tork
vektörlemesi, güçlü bir çekiş sağlamak için, sürüş moduna, sürüş tarzına
ve her türlü yol ve yüzeyde güvenli ve son derece hassas bir sürüş dinamiği
ve yol tutuşuna bağlı olarak itici gücün anında ayrı ayrı tekerleklere dağıtıl-
sunuyor. Kendiliğinden kilitlemeli, merkezi bir Torsen diferansiyel, tüm sürüş
koşullarında, özellikle de off-road sürüşlerde maksimum kontrol ve çevik-
masını mümkün kılıyor. Daha az direksiyon dönme direnci gerekiyor ve artan
lik sağlıyor. Bağımsız ön/arka aksa 40/60 oranında standart tork dağılımı
çeviklik, daha yüksek viraj alma hızlarına ve daha sportif bir sürüşe olanak
gerçekleştiriliyor ve öne %70 veya arkaya %87 oranındaki dinamik maksi-
sağlıyor. Savrulma hareketi kontrol edilerek, virajlarda dışa savrulma ve hı-
URUS Automobili Lamborghini, dünyanın ilk Super Spor SUV’siyle, standartların üstünde bir mum tork dağılımıyla, daha yüksek zemin sürtünmesine sahip olan aks için zlanma sırasında lastik kayması engelleniyor.
güç, performans, sürüş dinamiği, benzersiz tasarım, lüks ve günlük kullanıma uygunluk
sunarak, lüks otomobil segmentinde yeni bir niş yaratıyor.
Urus: Çok yönlü bir kişilik 0’dan 200 km/s hıza çıkıyor. Fren performansı da aynı ölçüde etkileyici:
Lamborghini Urus, hem sürücü hem de yolcuların keyfine vardığı süper Urus, 100 km/s hızdan sıfıra 33,7 metrede iniyor.
spor dinamizmiyle, lüks olmanın yanı sıra çok da güçlü bir SUV. Son Kompakt motor, alçak konumuyla otomobilin ağırlık merkezini opiti-
derece rahat olan sürüşü, yüksek alt boşluğu ve en yeni teknolojil- mize ediyor. Yanma odalarına yakın, merkezi bir turbo şarj düzeniyle
ere sahip lüks iç mekanı, alçak hatlı coupe tasarımına ve yerleşik yol optimum motor hassasiyeti sağlanıyor. Çift sarmallı turboşarjlar paralel
pozisyonuna adeta ters düşüyor. Urus, şehirde kolay bir sürüş, uzun yol- şekilde çalışarak, tam yük koşullarında maksimum güç sunuyor. Bu,
culuklarda maksimum konfor, yol ve pistlerde heyecan verici bir süper turbo gecikmesini azaltıyor ve düşük hızlarda bile, tork eğrisi boyunca
spor otomobil dinamiği ve çok çeşitli çevre koşullarında çok yönlü off- maksimum tork ve pürüzsüz bir güç tedariki sağlıyor. İki ayrı egzoz akışı,
road özellikleri sağlıyor. Lamborghini Urus, çift kişiliğe sahip olan, çok egzoz gazı döngüsünde çapraz girişimi engelleyerek, silindir ateşleme
boyutlu bir otomobil. Sahibinin istediği ölçüde sportif veya zarif bir oto- sırasını tamamlıyor. Üstten çift eksantrik miline ve değişken valf zamanla-
mobil olabilen Urus, gündelik lüks otomobil sürüşünü ve heyecan verici, ması özelliğine sahip yeni silindir gömleği teknolojisi, sekiz silindirli motor-
süper spor otomobil deneyimini eşit ölçüde sunabiliyor. dan en yüksek performansın alınmasını sağlarken, ağırlığı da düşürüyor.
Silindir deaktivasyonu, yakıt tüketimini azaltarak, araç performansı ile
Güç ve Performans: verimli motor fonksiyonu arasında mükemmel bir denge sağlıyor. Tork vektörlemesi, STRADA, TERRA (off-road) ve NEVE (kar) sürüş mod- değişiyor: Düşük hızlarda arka aks yönlendirme açısının ön tekerleklerle zıt
Motor larında, güvenli ve basit bir sürüş sağlamak için dışa savrulmayı azaltıyor. yönde olması (zıt fazlı yönlendirme), daha fazla çeviklik elde etmek ve daha
Lamborghini Urus, öne monteli yeni bir 4,0 litrelik benzinli V8 çift tur- Şanzıman ve vites SPORT ve CORSA modlarında ise tork vektörleme, Urus’un daha büyük yüksek bir manevra kabiliyeti için daha küçük bir dönüş dairesi sağlamak
bolu alüminyum motora sahip. Lamborghini’de bir ilk olan turbo motor Urus, sekiz vitesli otomatik şanzımana sahip. Elektrohidrolik kontrollü, bir arkadan kopma özelliğiyle daha çevik hale gelmesine olanak sağlıyor: amacıyla, aks mesafesini etkili bir şekilde 600 mm’ye kadar kısaltıyor. Yük-
seçimi, Urus’ta arzulanan kullanım çeşitliliğini yansıtıyor. Özellikle off-road kompakt ve verimli planet dişli kutusu, çok kısa düşük vites oranları ve Dört tekerlekten çekiş sistemi ve ESC arasındaki etkileşim, arkadan kop- sek hızlarda ise arka aks yönlendirme açısının ön tekerleklerle aynı hizada ol-
koşullarında, düşük devirlerde yüksek bir tork seviyesi gerekli ve bunu da daha uzun yüksek vitesler sağlayacak şekilde ayarlandı. Kayma kon- mayı yöneterek hassas ve keyifli bir sürüş sunuyor. SABBIA (kum) modunda ması (eş fazlı yönlendirme), aks mesafesini 600 mm’ye kadar uzatarak daha
ancak, optimum motor hassasiyeti ve verimliliği sağlayan böyle bir motor trollü, son derece etkili konvertör kavrama kilidi ve özel olarak geliştirilmiş ise sistem, çakıl veya kum tepeleri gibi yol tutuşu az olan arazilerde çevikliği fazla stabilite ve sürüş konforu sağlıyor ve optimum sürüş dinamiği sunuyor.
temin edebiliyor. 6.000 d/d’de 650 HP güç, maksimum 6.800 d/d devir tork konvertörü, heyecan verici bir hızlanma için olağanüstü güçlü bir ve hassaslığı garanti edecek şekilde ayarlanarak, off-road keyfi için ideal bir Motora, egzoz sistemine ve şasiye kapsamlı bir yaklaşımın benimsenme-
ve 2.250 - 4.500 d/d’de 850 Nm maksimum tork sunan Urus, 162,7 hp/ başlama oranına sahip olan ve optimum yakıt tüketimi ve emisyon için sürüş modu ortaya çıkarıyor. si, bir yandan istenmeyen mekanik gürültüleri azaltarak otomobili günlük
l’lik özel bir güce sahip. Boş ağırlığı 2.200 kg’dan düşük olan Urus, 3,38 düşük motor devirlerinde yüksek hız sağlayan, oldukça hassas bir motor Arka tekerleklerden yönlendirme kullanıma uygun hale getirirken, bir yandan da heyecan verici Lamborghini
kg/hp’yle en iyi ağırlık-güç oranına sahip SUV. 305 km/s maksimum hız sunulmasını mümkün kılıyor. Ayrıca son derece etkili bir motor freni de Lamborghini Urus, tüm hız aralığında, ilk olarak Aventador S‘de sunulan sürüş deneyimini ve benzersiz Lamborghini sesini muhafaza ediyor. V8 mo-
sunan Urus, 0’dan 100 km/s hıza 3,6 saniyede ulaşıyor ve 12,8 saniyede sağlanıyor. arka tekerlekten yönlendirmeyi benimsiyor. Arka yönlendirme açısı, otomo- tor, Tamburo tarafından seçilen sürüş moduna bağlı olarak Urus’un sesini ve
bilin hızına ve seçilen sürüş moduna bağlı olarak +/- 3,0 dereceye kadar yarattığı hissi değiştirecek şekilde ayarlanıyor.
6 Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr www.automobilemagazine.com.tr | OCAK 2018 7