Page 6 - 2018 OCAK
P. 6

Automobile Magazine | Ocak 2018
       YENİ LAMBORGHINI                                                                                                          Lamborghini Urus’un dört tekerlekten çekiş sistemi, tüm hava koşullarında   çekiş güçlendiriliyor. Urus’un, arka diferansiyel aracılığıyla sunduğu aktif tork
                                                                                                                                                                                       vektörlemesi, güçlü bir çekiş sağlamak için, sürüş moduna, sürüş tarzına
                                                                                                                                 ve her türlü yol ve yüzeyde güvenli ve son derece hassas bir sürüş dinamiği
                                                                                                                                                                                       ve yol tutuşuna bağlı olarak itici gücün anında ayrı ayrı tekerleklere dağıtıl-
                                                                                                                                 sunuyor. Kendiliğinden kilitlemeli, merkezi bir Torsen diferansiyel, tüm sürüş
                                                                                                                                 koşullarında, özellikle de off-road sürüşlerde maksimum kontrol ve çevik-
                                                                                                                                                                                       masını mümkün kılıyor. Daha az direksiyon dönme direnci gerekiyor ve artan
                                                                                                                                 lik sağlıyor. Bağımsız ön/arka aksa 40/60 oranında standart tork dağılımı
                                                                                                                                                                                       çeviklik, daha yüksek viraj alma hızlarına ve daha sportif bir sürüşe olanak
                                                                                                                                 gerçekleştiriliyor ve öne %70 veya arkaya %87 oranındaki dinamik maksi-
                                                                                                                                                                                       sağlıyor. Savrulma hareketi kontrol edilerek, virajlarda dışa savrulma ve hı-
       URUS                            Automobili Lamborghini, dünyanın ilk Super Spor SUV’siyle, standartların üstünde bir      mum tork dağılımıyla, daha yüksek zemin sürtünmesine sahip olan aks için   zlanma sırasında lastik kayması engelleniyor.
                                       güç, performans, sürüş dinamiği, benzersiz tasarım, lüks ve günlük kullanıma uygunluk
                                       sunarak, lüks otomobil segmentinde yeni bir niş yaratıyor.












































          Urus: Çok yönlü bir kişilik                         0’dan 200 km/s hıza çıkıyor. Fren performansı da aynı ölçüde etkileyici:
          Lamborghini Urus, hem sürücü hem de yolcuların keyfine vardığı süper   Urus, 100 km/s hızdan sıfıra 33,7 metrede iniyor.
          spor dinamizmiyle, lüks olmanın yanı sıra çok da güçlü bir SUV. Son   Kompakt motor, alçak konumuyla otomobilin ağırlık merkezini opiti-
          derece  rahat  olan  sürüşü,  yüksek  alt  boşluğu  ve  en  yeni  teknolojil-  mize ediyor. Yanma odalarına yakın, merkezi bir turbo şarj düzeniyle
          ere sahip lüks iç mekanı, alçak hatlı coupe tasarımına ve yerleşik yol   optimum motor hassasiyeti sağlanıyor. Çift sarmallı turboşarjlar paralel
          pozisyonuna adeta ters düşüyor. Urus, şehirde kolay bir sürüş, uzun yol-  şekilde çalışarak, tam yük koşullarında maksimum güç sunuyor.  Bu,
          culuklarda maksimum konfor, yol ve pistlerde heyecan verici bir süper   turbo gecikmesini azaltıyor ve düşük hızlarda bile, tork eğrisi boyunca
          spor otomobil dinamiği ve çok çeşitli çevre koşullarında çok yönlü off-  maksimum tork ve pürüzsüz bir güç tedariki sağlıyor. İki ayrı egzoz akışı,
          road özellikleri sağlıyor. Lamborghini Urus, çift kişiliğe sahip olan, çok   egzoz gazı döngüsünde çapraz girişimi engelleyerek, silindir ateşleme
          boyutlu bir otomobil. Sahibinin istediği ölçüde sportif veya zarif bir oto-  sırasını tamamlıyor. Üstten çift eksantrik miline ve değişken valf zamanla-
          mobil olabilen Urus, gündelik lüks otomobil sürüşünü ve heyecan verici,   ması özelliğine sahip yeni silindir gömleği teknolojisi, sekiz silindirli motor-
          süper spor otomobil deneyimini eşit ölçüde sunabiliyor.   dan en yüksek performansın alınmasını sağlarken, ağırlığı da düşürüyor.
                                                              Silindir deaktivasyonu, yakıt tüketimini azaltarak, araç performansı ile
          Güç ve Performans:                                  verimli motor fonksiyonu arasında mükemmel bir denge sağlıyor.   Tork vektörlemesi, STRADA, TERRA (off-road) ve NEVE (kar) sürüş mod-  değişiyor: Düşük hızlarda arka aks yönlendirme açısının ön tekerleklerle zıt
          Motor                                                                                                                larında, güvenli ve basit bir sürüş sağlamak için dışa savrulmayı azaltıyor.   yönde olması (zıt fazlı yönlendirme), daha fazla çeviklik elde etmek ve daha
          Lamborghini Urus, öne monteli yeni bir 4,0 litrelik benzinli V8 çift tur-  Şanzıman ve vites                         SPORT ve CORSA modlarında ise tork vektörleme, Urus’un daha büyük   yüksek bir manevra kabiliyeti için daha küçük bir dönüş dairesi sağlamak
          bolu alüminyum motora sahip. Lamborghini’de bir ilk olan turbo motor   Urus,  sekiz  vitesli  otomatik  şanzımana  sahip.  Elektrohidrolik  kontrollü,   bir arkadan kopma özelliğiyle daha çevik hale gelmesine olanak sağlıyor:   amacıyla, aks mesafesini etkili bir şekilde 600 mm’ye kadar kısaltıyor. Yük-
          seçimi, Urus’ta arzulanan kullanım çeşitliliğini yansıtıyor. Özellikle off-road   kompakt ve verimli planet dişli kutusu, çok kısa düşük vites oranları ve   Dört tekerlekten çekiş sistemi ve ESC arasındaki etkileşim, arkadan kop-  sek hızlarda ise arka aks yönlendirme açısının ön tekerleklerle aynı hizada ol-
          koşullarında, düşük devirlerde yüksek bir tork seviyesi gerekli ve bunu da   daha uzun yüksek vitesler sağlayacak şekilde ayarlandı. Kayma kon-  mayı yöneterek hassas ve keyifli bir sürüş sunuyor. SABBIA (kum) modunda   ması (eş fazlı yönlendirme), aks mesafesini 600 mm’ye kadar uzatarak daha
          ancak, optimum motor hassasiyeti ve verimliliği sağlayan böyle bir motor   trollü, son derece etkili konvertör kavrama kilidi ve özel olarak geliştirilmiş   ise sistem, çakıl veya kum tepeleri gibi yol tutuşu az olan arazilerde çevikliği   fazla stabilite ve sürüş konforu sağlıyor ve optimum sürüş dinamiği sunuyor.
          temin edebiliyor. 6.000 d/d’de 650 HP güç, maksimum 6.800 d/d devir   tork konvertörü, heyecan verici bir hızlanma için olağanüstü güçlü bir   ve hassaslığı garanti edecek şekilde ayarlanarak, off-road keyfi için ideal bir   Motora, egzoz sistemine ve şasiye kapsamlı bir yaklaşımın benimsenme-
          ve 2.250 - 4.500 d/d’de 850 Nm maksimum tork sunan Urus, 162,7 hp/  başlama oranına sahip olan ve optimum yakıt tüketimi ve emisyon için   sürüş modu ortaya çıkarıyor.    si, bir yandan istenmeyen mekanik gürültüleri azaltarak otomobili günlük
          l’lik özel bir güce sahip. Boş ağırlığı 2.200 kg’dan düşük olan Urus, 3,38   düşük motor devirlerinde yüksek hız sağlayan, oldukça hassas bir motor   Arka tekerleklerden yönlendirme  kullanıma uygun hale getirirken, bir yandan da heyecan verici Lamborghini
          kg/hp’yle en iyi ağırlık-güç oranına sahip SUV. 305 km/s maksimum hız   sunulmasını mümkün kılıyor. Ayrıca son derece etkili bir motor freni de   Lamborghini Urus, tüm hız aralığında, ilk olarak Aventador S‘de sunulan   sürüş deneyimini ve benzersiz Lamborghini sesini muhafaza ediyor. V8 mo-
          sunan Urus, 0’dan 100 km/s hıza 3,6 saniyede ulaşıyor ve 12,8 saniyede   sağlanıyor.                                 arka tekerlekten yönlendirmeyi benimsiyor. Arka yönlendirme açısı, otomo-  tor, Tamburo tarafından seçilen sürüş moduna bağlı olarak Urus’un sesini ve
                                                                                                                               bilin hızına ve seçilen sürüş moduna bağlı olarak +/- 3,0 dereceye kadar   yarattığı hissi değiştirecek şekilde ayarlanıyor.
     6     Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr                                                                                                                                  www.automobilemagazine.com.tr | OCAK 2018   7
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11