Page 37 - ARALIK 2017
P. 37
Automobile Magazine | Aralık 2017
TEST
AUTO eDRIVE modunda, akıllı BMW EfficientDy- ürün ve hizmet yelpazesinden BMW i Wallbox syonlarında kolay ve rahat bir şekilde şarj edilebilir.
namics sistemi sürüş hızına ve batarya şarj du- kullanıyor olun, yüksek gerilimli bir bataryanın şarj Bu yöntemle sürücü alışverişe gittikten sonra yerel
rumuna göre elektrikli motor ve yanmalı motorun edilmesi hiç bu kadar kolay olmamıştı. Çok sayı- emisyon üretmeksizin yoluna “dolu depo” ile de-
en verimli kombinasyonunu belirler. Bu mod iki da ChargeNow ev-dışı şarj istasyonu sayesinde vam edebilir. Otomobilinizi şarj etmeniz için ger-
aşamadan oluşur. Batarya şarj durumu %12- dışarıdayken de otomobilinizi şarj edebilirsiniz. ekli olan tek şey, otomobilinizle birlikte sunulan ve
%100 arasındaysa, otomobil yakıt tüketimi ol- Otomobil evde geleneksel 230 volt elektrik soketi bagaj bölümünü zemini altında güvenli ve yer ka-
madan 70km/sa hıza kadar kullanılabilir. Daha yük- üzerinden rahatlıkla şarj edilebilir ve dört saatten plamayacak şekilde yerleştirilebilen kablodur. Şarj
sek hızlarda ve daha zorlu gerekliliklerde, otomatik kısa sürede “deposu dolar”. Otomobilin şarj soketi portu üzerindeki LED ışık halkaları şarj durumunu
olarak benzinli motora geçiş yapılır. Batarya şarj ön sol panel üzerindeki flapın arkasında yer alır. görsel olarak bildirir. Opsiyonel navigasyon sistemi
durumu %12’nin altına düşerse, BMW X5 xDri- Otomobilinizi şarj etmeniz için gerekli olan tek şey, ve plug-in hibrit otomobillere yönelik My BMW Re-
ve40e 55km/sa hıza kadar ortalama hızlanma ile bagaj bölümünü zemini altında güvenli ve yer ka- mote uygulaması uygun şarj istasyonunun konu-
tamamen elektrikli modda sürülebilmektedir. Mak- plamayacak şekilde yerleştirilebilen kablodur. Özel mu ve müsait olup olmadığı konusunda sürücüye
simum elektrikli sürüş keyfi. MAX eDRIVE modu bir izolasyon, şarj portunu ve fişini dış etkilere karşı bilgi sağlar. iOS ve Android uyumlu plug-in hybrid
maksimum 120km/sa hıza kadar tamamen elek- korur. Şarj portu üzerindeki LED ışık halkaları şarj otomobiller için BMW Remote Uygulaması, oto-
trikli sürüşü mümkün kılar. Daha yüksek hızlarda durumunu görsel olarak bildirir. Normal güç prizi mobilin konumu, akü şarj seviyesi ve kalan me-
veya hızlanma potansiyeli olmadığında, otomatik yerine şarj istasyonu olarak BMW i Wallbox monte safe gibi konularda, otomobilin mevcut durumuna
olarak yanmalı motora geçiş yapar. Batarya şarj edilebilir. BMW i Wallbox daha yüksek şarj gücü ilişkin detaylı bilgi sunar. Şarj işlemi haftalık zaman-
seviyesi düşük olduğunda SAVE BATTERY modu ve çok daha kısa şarj süresi sunar. Özel olarak layıcı ile uzaktan kontrol edilebilir ve otomobilin iç
bataryanın yanmalı motorla şarj olmasını sağlar uyarlanmış gösterge panelindeki ekran sürücüye sıcaklığı bir sonraki yolculuğunuz için zamanında
veya şarj seviyesinin korunmasını sağlar. Böylece yüksek gerilimli bataryanın mevcut şarj durumu uzaktan ayarlanır. Varış noktaları, popüler mekan-
sürücü, batara kapasitesini daha sonra tama- hakkında bilgi verir. Örneğin güç kaynağındaki lar ve şarj istasyonlarının konumu uygulama üze-
men elektrikli sürüş için saklayabilir. Navigasyon şarj kuvvetine, şarj sırasında otomobilin içerisinde rinden kolayca otomobile gönderilebilir. Plug-in
sistemine varış noktası girildikten sonra öngörülü elektrik tüketen aktif cihazlara ve Wallbox kul- hybrid otomobiller için BMW Remote Uygulaması
enerji yönetimi, hız limiti ve mevcut trafik durumu lanımı gibi çeşitli faktörlere bağlı olarak boş bir her yolculukta verimliliği ölçer ve otomobilin nasıl
hakkındaki gerçek zamanlı bilgiler gibi verileri kulla- yüksek gerilimli bataryanın tam dolu olarak şarj daha verimli şekilde kullanılacağı ve menzilinin
narak planlanan rotayı analiz eder. Bu yolla, sistem edilmesi üç saatten kısa sürede gerçekleşir. Ha- nasıl uzatılacağına ilişkin yararlı öneriler de ayrıca
tamamen elektrikli sürüş modunu verimli, uygun rici şarj sırasında, yüksek gerilimli bataryanın şarj sunmaktadır. BMW X5 plug-in hybrid modelindeki
şekilde ve en faydalı rota (ör. şehirde sürüş sırasın- durumunu etkilemeden yolcu bölmesi önceden ısıtma ve klima sayesinde yazın konforlu ve serin
da) üzerinde kullanır. İster geleneksel evde kullanı- ısıtılabilir veya soğutulabilir. Geleneksel ev tipi elek- bir otomobile kışın ise sıcak ve camların buğulan-
ma uygun priz, ister kapsamlı 360° ELEKTRİKLİ trik prizlerine ek olarak, otomobil ev-dışı şarj ista- madığı bir otomobile binebilirsiniz.
36 Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr www.automobilemagazine.com.tr | Aralık 2017 37