Page 26 - ARALIK2024-OCAK2025
P. 26

"Otonom Araç Yönetmeliği Türkiye İçin Yeni Fırsatlar Sunuyor"





           ürkiye, otomotiv sektöründe geleceğin   likler belirliyor. “Avrupa Birliği standartlarıyla     “2030’a kadar küresel otonom araçların %60’ının
   26 Tteknolojilerine uyum sağlama yolunda   uyumlu düzenleme, ülkemizi otomotiv te-  elektrikli olması bekleniyor. Türkiye’nin bu sürece
        önemli bir adım attı. 1 Aralık 2024’te yürürlüğe   knolojilerinde bir adım öne taşıyacak. Ancak,   öncülük etmesi, çevre dostu teknolojilere liderlik
     MAGAZINE.COM.TR  Sistemine  İlişkin  Yönetmelik",  otonom  araç   üreticilere yönelik teşviklerin artırılması ve   kiye için bir başlangıç. Bundan sonra yapılacak her
        giren "Tam Otonom Araçların Otonom Sürüş
                                           bu dönüşümün başarıya ulaşması için yerli
                                                                               etmemizi sağlayacaktır. Kısacası Yönetmelik, Tür-
                                           altyapının güçlendirilmesi kritik öneme sa-
        teknolojilerinin geliştirilmesi ve düzenlenme-
                                                                               hamle, ülkemizi geleceğin otomotiv teknolojilerinde
                                           hiptir,” diyen Aşçı, sektörün bu fırsatı değer-
        si açısından bir kilometre taşı niteliği taşıyor.
                                                                               güçlü bir konuma taşıyacaktır.”
                                           lendirmek için üzerine düşeni yapması gerek-
        Motor Aşin CEO’su Saim Aşçı, bu düzenle-
        menin Türkiye’nin otomotiv sanayisini uluslar-
                                           tiğini ifade etti ve “Otonom araç teknolojileri,
     AUTOMOBILE  arası arenada rekabetçi kılacak bir fırsat   sadece mobiliteyi değil, ekonomiyi ve yaşam
        sunduğunu vurguladı ve "Düzenleme, ülke-
                                           kalitesini de dönüştürecek.” dedi. Otonom
        mizin Avrupa Birliği standartlarıyla uyumunu
                                           araç gündemi ve gelişimi, birçok hukuki
                                           tanımlama ve çerçeveyi de beraberinde ge-
        güçlendirecek. Ancak, başarı için altyapının
        geliştirilmesi, AR-GE yatırımlarının artırılması
        ve yerli üreticilerin desteklenmesi şart. Türki-  tirdi. Aşçı, bu alanda Avrupa standartları ve
                                           değerlendirmeleri çerçevesinde Türkiye’de-
        ye’nin bu alandaki hukukçular ve uzmanlarla   ki  hukukçuların  da  derinlemesine  çalışma-
        çalışarak daha sağlam bir zemin oluşturması   lar yapması gerektiğini aktardı: “Hukuki
        gerekir. "Türkiye’nin ihracat potansiyelini   altyapının netleşmesi hem üreticiler hem
        artırmak için otonom otobüsler ve toplu taşı-  de kullanıcılar için güvence sağlayacaktır.
        ma çözümleri gibi niş alanlarda inovatif uygu-  Özellikle araç kazalarında sorumluluğun be-
        lamalara yönelmesi gerektiğini düşünüyoruz.   lirlenmesi, veri güvenliği ve sistem arızalarına
        Avrupa'da otonom otobüs kullanımı giderek   yönelik yasal çerçevelerin oluşturulması, bu
        artıyor ve Türkiye'nin bu pazara odaklanması   dönüşümün sürdürülebilirliği açısından büyük
        büyük fırsatlar sunabilir." açıklamasında bu-  önem  taşıyor.”  Otonom  araç  teknolojilerinin
        lundu. Geçtiğimiz günlerde Resmî Gazete   küresel pazardaki büyüklüğü hızla artıyor.
        ’de duyurulan yönetmelik, otonom araçların   2023’te 30 milyar doları aşan sektörün,
        güvenlik standartları, çevresel etkiler ve veri   2030’a kadar %23,2 yıllık bileşik büyüme
        güvenliği gibi kritik alanlarda önemli gerekli-  oranıyla büyümesi bekleniyor.
      Automobile Magazine  |  ARALIK 2024 - OCAK 2025
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31