Page 30 - Mayıs-Haziran 2024
P. 30

Mercedes-Benz


















          G 580




          arazi yeteneklerinde sınır




          tanımıyor...










              ercedes-Benz,  Çin’de  buluşmasını simgeliyor. Yeni   önemli ölçüde dar bir dönüş
              25 Nisan-4 Mayıs tar-  elektrikli G-Serisi, tüm ikonik   açısıyla aracın yönlendirilmes-
        Mihleri arasında 18’inci   unsurları içeren köşeli siluetini   ine imkân veriyor. Üç vitesli akıllı
        kez düzenlenecek Auto China   koruyarak modelin karakterine   arazi  ağır  vites  fonksiyonu  Of-
        2024'te iki yeni modelin dün-  sadık kalmaya devam ediyor.   froad crawling, arazi sürüşü için
        ya prömiyerini gerçekleştirirken   Geleneksel içten yanmalı mo-  hız  sabitleyici  gibi  işlev  göre-
        yeni araç teknolojilerini de   torlu varyantlar gibi, gövdesi   rek sürücü arazide gezinmeye
   30   tanıtıyor. Mercedes AMG'nin en   bir merdiven şasisi üzerine inşa   odaklanırken optimum sürüş
        yeni yüksek performanslı spor   edilirken bu sistem, elektrik-  gücünü koruyor. Denenmiş ve
                                 li sürüşü entegre etmek için
                                                           test edilmiş varyantlar gibi, EQ
        otomobili olan  yeni Mercedes
     MAGAZINE.COM.TR  MANCE’ın  yanında 45 yıldan   Ayrıca, çift salıncaklı bağımsız   cedes-Benz G 580 de uygun
                                                           Teknolojisine sahip yeni Mer-
                                 değiştirilerek
                                              güçlendirilmiş.
        AMG GT 63 S E PERFOR-
                                                           yüzeylerde yüzde 100'e kadar
                                 ön süspansiyon ve yeni geliştir-
        uzun süredir ikonik tasarımıyla
                                                           tırmanma kabiliyetine sahip.
        kendi  özel  hayran  kitlesine  sa-
                                 ilen rijit arka aks kombinasyonu
        hip G-Serisi’nin yeni tamamen
                                 da korunuyor. Merdiven şasis-
                                                           Araç, 35 dereceye kadar olan
                                                           yan eğimlerde dengesini koruy-
        elektrikli modeli de ilk kez sahn-
                                 ine entegre edilmiş lityum-iy-
     AUTOMOBILE  eye çıkıyor. Ayrıca Concept CLA   on batarya, düşük bir ağırlık   or. Elektrikli G-Serisi, 850 mili-
                                 merkezi sağlıyor. Kullanılabilir
        Class ve güncellenmiş tama-
                                                           metrelik maksimum sudan geçiş
                                                           derinliği ile geleneksel motorlu
        men elektrikli EQS Saloon’un
                                 116 kWh kapasitesi ile WLTP'ye
                                 göre 473 kilometrelik menzil
                                                           benzerlerinden 150 milimetre
        da fuar prömiyeri gerçekleşti-
        riliyor. Mercedes-Benz ayrıca
                                 kerleklerin yakınında bulunan
                                                           LOW RANGE arazi vitesi, özel
        Şanghay'da içeriği genişletilen   için yeterli enerji sağlıyor. Te-  daha iyi performans gösteriyor.
        Ar-Ge merkezi ile de Çin'e   bağımsız kontrollü elektrik mo-  bir  redüksiyon  oranı  ile  sürüş   Eylül ayından itibaren Türkiye’de
        olan güveninin altını çiziyor.  toru, maksimum 432 kW to-  gücünü artırıyor. Yeni model,   de satışa sunulacak yeni elektrikli
        EQ Teknolojisine sahip yeni   plam güç üretiyor. Bu motorlar,   akıllı tork vektörleme kullanarak   G-Serisi, süregelen aile serisinin
        Mercedes-Benz G 580 Serisi   seçilebilir LOW RANGE arazi   geleneksel diferansiyel kilitler-  bir üyesi olarak da göze çarpıyor.
        (kombine enerji tüketimi: 30.3-  vites küçültme ile benzersiz   inin işlevini sanal olarak üreti-  Dış tasarım, opsiyonel siyah panelli
        27.7 kWh/100 km, kombine   sürüş  özellikleri  ve  özel  fonksi-  yor. G-ROAR, tamamen yeni
        ağırlıklı  CO₂  emisyonları:  0  g/  yonlar sağlıyor. Bu sayede,   elektrikli G-Serisi'ne benzersiz   radyatör ızgarası ile çarpıcı elektrikli
        km, CO₂ sınıfı: A), lider arazi   G-TURN, aracın gevşek veya   bir ses deneyimi de getiriyor.   görünüme kavuşuyor.
        aracının ilk tamamen elektrikli   asfaltsız yüzeylerde bulunduğu   Karakteristik G-Serisi’ne özgü
        varyantını sunuyor. Yeni mod-  noktada kendi etrafında dön-  sürüş sesine ek olarak ortama
        el, bugüne kadar görülmemiş   mesini sağlıyor. G-STEERING   bir ‘aura’ sesi ve çeşitli ‘durum’
        bir şekilde gelenekle geleceğin   işlevi arazide sürüş sırasında   sesleri de katıyor.
      Automobile Magazine  |  MAYIS-HAZİRAN 2024
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35