Page 22 - Mayıs-Haziran 2024
P. 22
Yeni Tiguan
Pazara sunulduğu 2007’den bu yana 7.6 milyonun üzerindeki satış
adediyle, 2018’den günümüze kadar Volkswagen’in dünyada en
çok satan modeli olan Tiguan, üçüncü nesli ile artık daha premium,
daha teknolojik… İleri teknolojileri, mükemmele yakın aerodinamik
tasarımı ve verimliliğiyle dikkat çeken Yeni Tiguan, 15 Nisan tarihi
itibariyle Volkswagen showroomlarında yerini aldı.
ürkiye’de 1.5 eTSI 150 PS mindeki motor 150 PS güç üretiyor.
DSG hafif hibrit turbo benzin- eTSI teknolojisi sayesinde kinetik en-
Tli ve 2.0 TDI SCR 193 PS 4M erji elektrik enerjisine dönüştürülme-
22 DSG turbo dizel motor seçenekleri- kte ve ön yolcu koltuğunun altında
bulunan Li-ion batarya şarj edilme-
yle satışa sunulan Yeni Tiguan,
2.035.000 TL’den başlayan tavsiye ktedir. Güç aktarma organlarının
MAGAZINE.COM.TR alınabilecek. Volkswagen, Tiguan tor, Gelişmiş Aktif Silindir Yönetimi
kalbini oluşturan 1.5 eTSI EVO2 mo-
edilen anahtar teslim fiyatıyla satın
(ACTplus) ile donatılmıştır. ACTplus
modelinin üçüncü neslini kapsam-
ile, dört silindirden ikisi motorun
lı iyileştirmelerle yeniledi: 48 Voltluk
çalışma gereksinimine göre mümkün
hafif hibrit sistemin entegre edildiği
olduğunca sık olarak kapatılır. İlk 1.5
turbo beslemeli benzinli motor
AUTOMOBILE (eTSI), IQ. LIGHT HD matrix farlar, TSI ACT nesline kıyasla, silindirlerin
açılıp kapanma süresi ve sarsıntısı,
sınıfında ilk kez sunulan çift valf-
li adaptif süspansiyon sistemi DCC
mükemmeli garanti edecek şekil-
de iyileştirilmiştir. 48 V mimari ile
Pro, dijital kokpit ve masaj özellikli
ergoActive koltuklar, Yeni Tiguan’ın
kt bir batarya ile elektrik motorun
dikkat çekici özellikleri arasında. tasarlanan eTSI teknolojisi, kompa-
Aerodinamideki önemli geliştirmeler çalışmasını sağlıyor. Hafif hibrit te-
ve gelişmiş güç-aktarma sistemleri knolojisinin bulunmadığı 12 V elek-
sayesinde Yeni Tiguan, orta sınıfın en trik mimarisinde tasarlanan araçlarla
verimli SUV modellerinden biri olma karşılaştırıldığında, 48 V mimari, fren-
özelliğini taşıyor. Yeni Tiguan’ın aero- leme sırasında önemli ölçüde daha
dinamik tasarımı sayesinde, hava fazla enerjinin geri kazanılmasını
sürtünme katsayısı 0,33’ten 0,28’e sağlıyor. 48 V lityum iyon batary-
düşürülüyor ve verimlilik artırılıyor. ada depolanan enerji, kayışlı marş
Yeni Tiguan eTSI teknolojisiyle hiç jeneratörünü çalıştırmak ve DC/DC
olmadığı kadar verimli… 48 Volt hafif dönüştürücü aracılığıyla aracın 12V
hibrit sistem (eTSI), Golf’ten ve Yeni elektrik sisteminin desteklenmesi için
Passat’tan sonra Yeni Tiguan’da da kullanılıyor. Bagaj kapasitesi 1.650
karşımıza çıkıyor ve 1.5 litre hac- litreye çıkıyor.
Automobile Magazine | MAYIS-HAZİRAN 2024