Page 16 - Mayıs-Haziran 2024
P. 16
AUTOMECHANIKA ISTANBUL 2024 İÇİN ONLINE ZİYARETÇİ MAN, HİDROJEN YANMALI MOTORA SAHİP
KAYITLARI DEVAM EDİYOR... ARAÇ SERİSİ...
Türkiye, ihracatta yakaladığı başarıyı her Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam, MAN Truck & Bus, hidro- kereste taşımacılığı gibi
yıl artırarak sürdürürken, ülke ihracatı- TAYSAD ve sektörün geçen yıl göster- jen yanmalı motora sahip ağır işlerde alternatif sıfır
na 14,5 milyar dolar ile önemli katkıda miş olduğu performans hakkında şun- araçları piyasaya süren ilk emisyonlu tahrik seçeneği
bulunan otomotiv sektörü de Autom- ları söyledi: “2023 yılı TAYSAD açısından Avrupalı kamyon üreticisi sunuyor. MAN hTGX, ayrıca
echanika Istanbul 2024 ile bu rakamı bakacak olursak çok yoğun geçti. Üye olmaya hazırlanıyor. Şir- yeterli şarj altyapısı olmayan
daha da ileriye taşımaya hedefliyor. Oto- sayımız 520’lere ulaştı ve böylelikle es- ket, bu alandaki çalışmaları bölgelerde ya da yeterli hi-
motiv satış sonrası endüstrisinin Türkiye asında otomotiv tedarik sanayinin yak- kapsamında, ilk etapta yak- drojene sahip pazarlarda
ve çevre ülkeleri kapsayan bölgedeki laşık %90’ını temsil eder duruma geldik. laşık 200 ünitelik bir seriyi, kullanılmak üzere akülü elek-
en büyük ticaret platformu olan Auto- Hep bahsettiğimiz çatı, referans kuruluş önümüzdeki yıla kadar Al- trikli kamyonlara çevre dostu
mechanika Istanbul, düzenlendiği her olma konusunda etkinliklerimizle bunun manya, Hollanda, Norveç, alternatif olarak öne çıkıyor.
yıl üreticilere sunduğu fırsatlarla yeni iş altını çizmiş durumdayız. 2023 sektörün İzlanda ve Avrupa dışında Sıfır emisyon noktasında
birliklerine zemin hazırlıyor. Sektör her geneline bakarsak iyi bir seneydi. Tah- seçtiği ülkelerdeki müşter- çalışmalarını sürdüren MAN,
geçen gün odağını yeni teknolojiler üze- minimizin üzerinde performans göster- ilerine sunmayı planlıyor. aynı zamanda 2023 yılından
rine kurgularken, fuarda gerçekleşecek diğimiz bir dönem olarak öne çıktı. 2023 “hTGX" olarak adlandırdığı bu yana Avrupa'da elektrikli
iş birlikleriyle de ihracat rotalarına yenil- yılını 1 milyon 570 bin araç üretimi ve yeni aracı bu yıl içinde şehir otobüsleri pazarının
erini eklemenin yolunu açmayı hedefliy- iç pazarda 1 milyon 270 bin adetlik müşterilerine teslim etmeyi lideri konumunda bulunuy-
16 or. Kuruluş yılı olan 1978’den bu yana araç satışı ile kapattık. Otomotiv tedar- öngören MAN, 2025’ten or. Hidrojen tahrikleriyle il-
Türk otomotiv tedarik sanayinin tem- ik sanayi olarak 190 ülkeye 14,2 milyar itibaren de sayıyı kademeli gili köklü bir geçmişi sahip
dolarlık ihracat yaptık. Araç satışları
olan MAN, onlarca yıldır bu
silciliğini yürüten Taşıt Araçları Tedarik
olarak artırmayı hedefliyor.
MAGAZINE.COM.TR yılında düzenlenen ilk Automechanika sinde 35 milyar dolara ulaştı. 2 milyon Truck & Bus, MAN sıfır emi- MAN Truck & Bus, hidro-
Ticari araç üreticisi MAN
ile toplam ihracatımız ise 2023 sene-
Sanayicileri Derneği (TAYSAD), 2001
konuda araştırmalar yapıyor.
250 bin adet olan üretim kapasitemizin
jenle çalışan ilk otobüsünü
syon portföyünü genişletm-
Istanbul fuarından beri hem fuar organi-
zasyonuna hem de otomotiv sektörüne
eye devam ediyor. Hidrojen
yüzde 74’ünü kullandık. Sektör olarak
ise, 1996 yılında Hannover
Fuarı'nda tanıtmıştı. SL 202
kapasite kullanım oranlarımızı artırırsak
olan katkılarını artarak sürdürüyor. Au-
yanmalı motora sahip araç
tomechanika Istanbul 2024 fuarında
serisini piyasaya süren ilk
şehir içi otobüsü, hidrojen-
dünya sıralamasındaki yerimizi daha
AUTOMOBILE TAYSAD, prestij fuayedeki F02 numaralı da yükseltebiliriz. “ Uluslararası rapor- Avrupalı kamyon üreticisi le çalışmak üzere modifiye
ların öngörülerine göre 2024 ve 2025
edilmiş bir doğal gaz moto-
standında ve fuarın katılımcıları arasın-
olmaya hazırlanan MAN,
dünya otomotiv sektöründe zorluklar
başlangıç olarak yaklaşık
rundan güç alıyordu. Han-
da yer alan 47 üye firmasının katılacağı
nover Fuarı'nın ardından
yaklaşık 4 bin metrekarelik alanı kap-
yaşanacağına dikkat çeken Saydam,
200 adetlik araç grubunu
sayan stantlarında ürünlerini sergileyer-
ek otomotiv endüstrisi profesyonelleri- sektörün geleceğe yönelik beklentileri Almanya, Hollanda, Norveç, araç, Erlangen'de dokuz
ay süren bir test aşamasını
hakkında şöyle konuştu: “Otomotiv sek-
İzlanda ile birlikte Avrupa
yle buluşmaya hazırlanıyor. Üretim ve törüne yönelik öngörülerini yayınlayan dışında belirlenen ülkele- tamamladı ve bu süre zarfın-
ihracat hacmini geliştirerek her yıl is- uluslararası kuruluşlar 2024 ve 2025 rdeki müşterilerine teslim da 13.000 kilometre yol kat
tikrarlı olarak büyüyen Türkiye otomotiv yılının zor geçeceği konusunda hem- etmeyi amaçlıyor. “MAN ederek, 60.000 yolcu taşıdı.
sektörü, 2023 yılında 112 ülkeye ürün- fikirler. hTGX" olarak adlandırdığı
lerini ulaştırarak 2022'ye kıyasla ihra- yeni aracını ilk kez 2024
catını %13 artırırken, ulaştığı 35 milyar yılında müşterilerin ulaştır-
dolarlık rakamla da ihracatta ilk sırayı mayı öngören MAN, 2025
almayı başardı. Ulaşılan bu rakamın yılından itibaren de bu sayıyı
20,5 milyar dolarının ana sanayi, 14,2 kademeli olarak artırmayı
milyar dolarının da tedarik sanayi olarak planlıyor. Çevreci niteliklere
gerçekleştiğine değinen Taşıt Araçları sahip olan yeni MAN hTGX;
Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) özellikle inşaat, tank veya
Automobile Magazine | MAYIS-HAZİRAN 2024