Page 7 - Automobile Magazine Eylul-Ekim2024
P. 7
https://www.linkedin.com/in/automobilemagazine/
19.2K
https://X.com/automobilemag_
10K
Editor’s Location
Editör
Automobile Magazine, yeni sayımızdan merhaba, Türkiye'de basın, medya ize de üstünlük taslama gibi amacımız, gayemiz hiç bir zaman olmamıştır.
otomotiv sektöründen ve genel olarak işimizi ilgilendiren bir takım yayınımıza Ayrıca, "Görünen köy kılavuz istemez." (Şunu da özellikle belirtmek istiyorum
yıllardır rahatsızlık verici yönlerinden bahsetmek istiyorum; Özellikle, basılı ve yeri gelmişken, biz ve şahsım markaların düzenlemiş oldukları lansmanlara
dijital yayıncılık sektöründe 20 yıldır yayıncılık işi yapan biri olarak; Sektörde da bayıla bayıla katılırız, iştirak ederiz, hepsine hiç kaçırmadan gideriz orada
nelerin döndüğünü? Üzerimize nasıl gelindiğini? Ne oyunlar oynandığının? yeriz, içeriz, gezeriz, eğleniriz de demiyorum.) Fakat burada olması gereken
Resmi Ulusal Yayınımızı görmezden gelerek, yok sayarak markaların ve normalinde, yayınımıza ya da şahsıma mail yolu ile otomotiv sektöründe
bağlı oldukları PR ajanslarda çalışanlar bir bölümü, markalarda kurumsal davetin gelmesi bu işin bir zorunluluğu olması gerekenidir. Davete icabet
iletişim bölümünde çalışanların bazıları, bizleri, şahsımı, yayınımızı buldukları edip, katılıp, katılmama kararımız sonrasında işimizin yükü, öncelikleri sırası
ve ellerine geçirdikleri her fırsatta kendilerini yayınımızdan daha iyi ve üstte ile bizim vermemiz gereken bir karardır. Basın, test araçları da aynı şekilde
göstermek için bir takım oyunlar düzenleyerek, şahsımı ve yayınımızı yanlış adı üzerinde "Basın Test Aracı". Tüm markaların, modellerin normal şartlar-
bilgiler verip kötülemek sureti ile yıllarca uğraştıklarını biz çok iyi biliyoruz. da biz istek dahi yapmadan Türkiye'ye geldiği an ilk olarak işimizi yapmamız
Bu kişilerin kim ve ne oldukları da aslında belli. Otomotiv sektörü marka- için zaten yayınımıza gönderilmesi gerekiyor. Ama bu araçlar sürekli ne için
larda aslında bu kişileri çok iyi biliyorlar. Bakın, Türkiye'de otomotiv sek- kimlere tahsis ediliyor? Belli değil. Çoğu arkadaş eş-dost zaten. Bu şekilde
töründe bu dev markaların çalışmış oldukları öncelikle markanın lansman yollarını tutturmuş gidiyorlar. Neden korkuyorsunuz ki? Yoksa, Araçlarınız
organizasyonu ve basın test sürüşlerini organize eden bir takım şahıslardan için doğru yorumlar, olması gereken bilgiler yazarak eleştirilerimiz eşliğinde 7
bahsediyorum. Elbette bunların yanı sıra birde bunları etkileyen yıllardır tel- o araçları satamamaktan mı? Yalnızca bazı youtube ya da site editörleri
kinleri ve bazı söylemleri ile otomotiv sektöründe PR ajanslarda çalışanlarını gibi araçları alıp, bülteninizde ne varsa üzerlerinde bir kaç kelime değişikliği
gerek ise markaların bazı kurumsal iletişim müdürlerine de varıncaya kadar yaparak araçlarınızı överek onları mı yazalım? Tam olarak istediğiniz bu mu?
ayrıca etkileri altına almış sektörde kendilerini, yalnızca "biz" bizlerin dediği Bunu istesekte yapamayız, yapmayız çünkü biz bu işin çocuk yaşlardan
olacak ve olur şeklinde nitelendiren bazı otomotiv gazetecileri yayıncıları da eğitim ile mutfağından geliyoruz. Gerçek yorumlarımız ne ise bu işin gerçek
mevcut. Elbette bunlara ne kadar gazeteci ya da yayıncı denir ise, yayın- test sürüşünü 7-8 yaşından beri araç kullanan 20 yıldır test sürüşü yapan biri MAGAZINE.COM.TR
ları gerçekte nedir? Ne iş yaparlar? orası da zaten meçhul. Bakın, Ülke- olarak sadece onları anlatıp, beyan ederiz. Bakın, bu editör yazılarımı özel-
mizin yayıncılık sektöründe gururu olmuş ve tam 12 yıl önce Türkiye'de likle takip edenlerin ve çoğunlukta olduğunu, önemini de ayrıca biliyorum.
doğarak, yayın hayatına başlamış Ulusal ve Resmi, basılı ve dijital her yönü Siz, Türkiye'den çıkan, Türkiye'nin gururu olmuş bir yayına, yurt dışı yabancı,
ile gelmiş-geçmiş yayıncılık sektöründe yıllar boyunca ilk defa Ülkemizden yayınlarına karşı en azından Ülkemizin bu sektördeki yüzü, Başbakanlık,
çıkan, "Automobile Magazine" gibi bir mecranın Dünya'ya göstermiş olduğu T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Resmi Ulusal Basını yayınına, yıllarca dergi
kuvvetli yönü, gücünü desteklemek yerine bizlere maalesef köstek olmaya basmış, sektörde hizmet ile farklı yayınlarda İmtiyaz sahipliği ve Genel Yayın AUTOMOBILE
devam eden bir otomotiv sektörü, Pr ajansları, medya planlama ajansları ve Yönetmeni olan birine bunları yapamazsınız kardeşim, "yaptırmam da." Her
çalışanları ile karşı karşıyayız. 12 yıldır, 13. yılımızda Resmi Ulusal bir basına, daim "Automobile Magazine" daha kuvvetli ve güçlü yönleri ile karşınıza
dergiye lansman davetlerinin ulaşmaması gelmemesi söz konusu olabilir ben çıkacağım ve yayınlarımız ile karşınızda beni bulacaksınız. Yayınımıza
mi? Peki, basın test araçlarına ne demeli? Yayınımıza yıllardır bir karalama iş yaptırmamayı görev edinmiş olan, yayınımızı ve şahsımı kötüleyen, nefret
kampanyası ve ambargo uygulanmış, hep aynı kişi ve yayınlara basın test unsuru oluşmasına yol açan, aşağılayan, kötü ve olumsuz söz kullanan,
araçları tahsis edilerek, lansmanlara baktığımızda ise youtuber'ların ağırlıklı yayınımızı olduğundan daha farklı bir yapıda göstermeye çalışanlar, (Marka
olduğu, basın olmayan bir takım aynı kişilerin markaların lansmanlarında boy çalışanları, PR ajansları, Medya Planlama Ajansları v.b. gerek ise Holdingler
gösterdiğine şahit oluyoruz. Ardından lansman sonrasında haber bültenler- ve Holding Yöneticileri) karşınızda hep beni bulacaksınız. Sizlerin, o çok
ini yayınımıza servis ettikleri zaman ise haberlerini site ve dergimizde yap- güvendiğiniz satın aldığınız bir takım adınıza çalışanlarınız her kim var ise;
an bizler, en kuvvetli reytingi, arama motorlarında haberlerinin 1Numarada yayınımızın ve şahsımın gücünü her daim enselerinde hissedecekler, Devle-
haber okunmasını markaya sağlayan yayınımız olmasına rağmen tarafımıza tin ve Milletin saygın yayınlarına bu kötülükleri yapmayı kendilerine bir görev
lansman daveti gelmediği gibi üzerine birde basın test araçları yayınımıza edinniş olanlar, çeşitli manipülasyonlar eşliğinde yayınımızı sindirmeye yok
çoğu markadan tahsis edilmemektedir. 20 yıldır bu işi yapan biri olarak size etmeye çalışıp, görmezden gelen kısacası yayınımızı dışlayan yapıda kim ve
soruyorum; Bu normal midir? Bu kişiler insanlar nasıl bir vicdana sahipler? kimler var ise her zaman karşılarında olacağım.
Biz yalnızca işimizi daha iyi yapmak için ekstra bir şey istemeden herkese Saygılarımla,
"yoldan geçen adama" markaların, PR ajansların tanımış oldukları aynı eşit Umut Özgür SUNAY
davranışı sergilemelerini istiyoruz. Bizim yayınımız ile kimseye ve rakiplerim-
13.YIL