Page 7 - Automobile Magazine Eylul-Ekim2024
P. 7

https://www.linkedin.com/in/automobilemagazine/
                19.2K
                https://X.com/automobilemag_
                 10K

          Editor’s Location









                                                                           Editör















        Automobile Magazine, yeni sayımızdan merhaba, Türkiye'de basın, medya   ize de üstünlük taslama gibi amacımız, gayemiz hiç bir zaman olmamıştır.
        otomotiv sektöründen ve genel olarak işimizi ilgilendiren bir takım yayınımıza   Ayrıca,  "Görünen köy kılavuz istemez." (Şunu da özellikle belirtmek istiyorum
        yıllardır rahatsızlık verici yönlerinden bahsetmek istiyorum; Özellikle, basılı ve   yeri gelmişken, biz ve şahsım markaların düzenlemiş oldukları lansmanlara
        dijital yayıncılık sektöründe 20 yıldır yayıncılık işi yapan biri olarak; Sektörde   da bayıla bayıla katılırız, iştirak ederiz, hepsine hiç kaçırmadan gideriz orada
        nelerin döndüğünü? Üzerimize nasıl gelindiğini? Ne oyunlar oynandığının?   yeriz, içeriz, gezeriz, eğleniriz de demiyorum.) Fakat burada olması gereken
        Resmi Ulusal Yayınımızı görmezden gelerek, yok sayarak markaların ve   normalinde, yayınımıza ya da şahsıma mail yolu ile otomotiv sektöründe
        bağlı oldukları PR ajanslarda çalışanlar bir bölümü, markalarda kurumsal   davetin gelmesi bu işin bir zorunluluğu olması gerekenidir. Davete icabet
        iletişim bölümünde çalışanların bazıları, bizleri, şahsımı, yayınımızı buldukları   edip, katılıp, katılmama kararımız sonrasında işimizin yükü, öncelikleri sırası
        ve ellerine geçirdikleri her fırsatta kendilerini yayınımızdan daha iyi ve üstte   ile bizim vermemiz gereken bir karardır. Basın, test araçları da aynı şekilde
        göstermek için bir takım oyunlar düzenleyerek, şahsımı ve yayınımızı yanlış   adı üzerinde "Basın Test Aracı". Tüm markaların, modellerin normal şartlar-
        bilgiler verip kötülemek sureti ile yıllarca uğraştıklarını biz çok iyi biliyoruz.   da biz istek dahi yapmadan Türkiye'ye geldiği an ilk olarak  işimizi yapmamız
        Bu kişilerin kim ve ne oldukları da aslında belli.  Otomotiv sektörü marka-  için zaten yayınımıza gönderilmesi gerekiyor. Ama bu araçlar sürekli ne için
        larda aslında bu kişileri çok iyi biliyorlar. Bakın, Türkiye'de otomotiv sek-  kimlere tahsis ediliyor? Belli değil. Çoğu arkadaş eş-dost zaten. Bu şekilde
        töründe bu dev markaların çalışmış oldukları öncelikle markanın lansman   yollarını tutturmuş gidiyorlar. Neden korkuyorsunuz ki? Yoksa, Araçlarınız
        organizasyonu ve basın test sürüşlerini organize eden bir takım şahıslardan   için doğru yorumlar, olması gereken bilgiler yazarak eleştirilerimiz eşliğinde   7
        bahsediyorum. Elbette bunların yanı sıra birde bunları etkileyen yıllardır tel-  o araçları satamamaktan mı? Yalnızca bazı youtube ya da site editörleri
        kinleri ve bazı söylemleri ile otomotiv sektöründe PR ajanslarda çalışanlarını   gibi araçları alıp, bülteninizde ne varsa üzerlerinde bir kaç kelime değişikliği
        gerek ise markaların bazı kurumsal iletişim müdürlerine de varıncaya kadar   yaparak araçlarınızı överek onları mı yazalım? Tam olarak istediğiniz bu mu?
        ayrıca etkileri altına almış sektörde kendilerini, yalnızca "biz" bizlerin dediği   Bunu istesekte yapamayız, yapmayız çünkü biz bu işin çocuk yaşlardan
        olacak ve olur şeklinde nitelendiren bazı otomotiv gazetecileri yayıncıları da   eğitim ile mutfağından geliyoruz. Gerçek yorumlarımız ne ise bu işin gerçek
        mevcut. Elbette bunlara ne kadar gazeteci ya da yayıncı denir ise, yayın-  test sürüşünü 7-8 yaşından beri araç kullanan 20 yıldır test sürüşü yapan biri   MAGAZINE.COM.TR
        ları gerçekte nedir? Ne iş yaparlar? orası da zaten meçhul. Bakın, Ülke-  olarak sadece onları anlatıp, beyan ederiz. Bakın, bu editör yazılarımı özel-
        mizin yayıncılık sektöründe gururu olmuş ve tam 12 yıl önce Türkiye'de   likle takip edenlerin ve çoğunlukta olduğunu, önemini de ayrıca biliyorum.
        doğarak, yayın hayatına başlamış Ulusal ve Resmi,  basılı ve dijital her yönü   Siz, Türkiye'den çıkan, Türkiye'nin gururu olmuş bir yayına, yurt dışı yabancı,
        ile gelmiş-geçmiş yayıncılık sektöründe yıllar boyunca ilk defa Ülkemizden   yayınlarına karşı en azından Ülkemizin bu sektördeki yüzü, Başbakanlık,
        çıkan, "Automobile Magazine" gibi bir mecranın Dünya'ya göstermiş olduğu   T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Resmi Ulusal Basını yayınına, yıllarca dergi
        kuvvetli yönü, gücünü desteklemek yerine bizlere maalesef köstek olmaya   basmış, sektörde hizmet ile farklı yayınlarda İmtiyaz sahipliği ve Genel Yayın   AUTOMOBILE
        devam eden bir otomotiv sektörü, Pr ajansları, medya planlama ajansları ve   Yönetmeni olan birine bunları yapamazsınız kardeşim, "yaptırmam da." Her
        çalışanları ile karşı karşıyayız. 12 yıldır, 13. yılımızda Resmi Ulusal bir basına,   daim "Automobile Magazine" daha kuvvetli ve güçlü yönleri ile karşınıza
        dergiye lansman davetlerinin ulaşmaması gelmemesi söz konusu olabilir   ben çıkacağım ve yayınlarımız ile karşınızda beni bulacaksınız. Yayınımıza
        mi? Peki, basın test araçlarına ne demeli? Yayınımıza yıllardır bir karalama   iş yaptırmamayı görev edinmiş olan, yayınımızı ve şahsımı kötüleyen, nefret
        kampanyası ve ambargo uygulanmış, hep aynı kişi ve yayınlara basın test   unsuru oluşmasına yol açan, aşağılayan, kötü ve olumsuz söz kullanan,
        araçları tahsis edilerek, lansmanlara baktığımızda ise youtuber'ların ağırlıklı   yayınımızı olduğundan daha farklı bir yapıda göstermeye çalışanlar, (Marka
        olduğu, basın olmayan bir takım aynı kişilerin markaların lansmanlarında boy   çalışanları, PR ajansları, Medya Planlama Ajansları v.b. gerek ise Holdingler
        gösterdiğine şahit oluyoruz. Ardından lansman sonrasında haber bültenler-  ve Holding Yöneticileri) karşınızda hep beni bulacaksınız. Sizlerin, o çok
        ini yayınımıza servis ettikleri zaman ise haberlerini site ve dergimizde yap-  güvendiğiniz satın aldığınız bir takım adınıza çalışanlarınız her kim var ise;
        an bizler, en kuvvetli reytingi, arama motorlarında haberlerinin 1Numarada   yayınımızın ve şahsımın gücünü her daim enselerinde hissedecekler, Devle-
        haber okunmasını markaya sağlayan yayınımız olmasına rağmen tarafımıza   tin ve Milletin saygın yayınlarına bu kötülükleri yapmayı kendilerine bir görev
        lansman daveti gelmediği gibi üzerine birde basın test araçları yayınımıza   edinniş olanlar, çeşitli manipülasyonlar eşliğinde yayınımızı sindirmeye yok
        çoğu markadan tahsis edilmemektedir. 20 yıldır bu işi yapan biri olarak size   etmeye çalışıp, görmezden gelen kısacası yayınımızı dışlayan yapıda kim  ve
        soruyorum; Bu normal midir? Bu kişiler insanlar nasıl bir vicdana sahipler?   kimler var ise her zaman karşılarında olacağım.
        Biz yalnızca işimizi daha iyi yapmak için ekstra bir şey istemeden herkese               Saygılarımla,
        "yoldan geçen adama" markaların, PR ajansların tanımış oldukları aynı eşit               Umut Özgür SUNAY
        davranışı sergilemelerini istiyoruz. Bizim yayınımız ile kimseye ve rakiplerim-

                                                                                                              13.YIL
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12