Page 25 - Automobile Magazine Eylul-Ekim2024
P. 25
Sadece 960 kilogram
ağırlığında
Opel’in İsmi 50 Yıldır Güvenlikle Birlikte
Anılıyor....
Otomotiv sektörünün sevilen markaların- önce, yani 1973'ten bu yana tüm mod-
dan Opel, cesur ve yalın tasarımlarının ellerini standart olarak emniyet kemer-
yanında üst düzey güvenlik konusun- leriyle donatmayı sürdürüyor.Opel, 1974
daki kararlılığı ile de biliniyor. Opel,OSV yılında Kadett C modelinden yola çıkarak
40Güvenlik Aracıilede bu geleneğini orta- geliştirdiği OSV 40 ile güvenlikte vizyoner
ya koyuyor.İsmini 40 millik çarpışma tes- bir yaklaşım sergilemişti. Araç, 65 km/s
tlerinden alan ve Kadett C modelini temel hızla yapılan önden çarpışma testlerinde
alarak tasarlanan bir güvenlik aracı olan başarılı olmuş ve gelecekteki güvenlik 25
OSV 40,saatte 65 kilometre sürate (40 teknolojileri için önemli bir yol haritası
mil/saat) kadar çarpışma testlerinde üstün belirlemişti. Bu deneysel araç, o yıllarda
performans göstermişti. Teste tabi tutu- bile kompakt sınıfta optimum güvenliğin
lan araçların ağırlığının 1.000 kilogramın sağlanabileceğini kanıtlamasıyla öne
altında kalması koşulundanyola çıkan çıkmıştı. Rüsselsheim merkezli Opel, MAGAZINE.COM.TR
Opel mühendisleri, ek güvenlik ekipman- günümüzden 50 yıl önce İngiltere'nin
larına rağmenOSV 40’ı 960 kilogram gibi Londra şehrinde düzenlenen Uluslararası
düşük bir ağırlıkta tutmayı başarmışlardı. Gelişmiş Araç Güvenliği Teknik Konfer-
Böylece Opel, o yıllarda bile kompakt ansı’nda güvenli bir kompakt otomobil
araçlarda da yüksek güvenliğin mümkün fikrini ortaya attı. Mühendisler ise bir yıl
olduğunu göstermişti. Opel’in Corsa ve önce tanıtılan Kadett C modelini temel AUTOMOBILE
Astra'dan yeni Grandland'e kadar uzanan alarak güvenlik konusundaki vizyon-
geniş yelpazedeki modelleri, elektrikli ver- larını daha da geliştirdiler. Böylece Opel
siyonlarave günlük kullanım için gelişmiş Güvenlik Aracı anlamına gelen OSV (Opel
özelliklere sahip. Opel'in hem binek hem Safety Vehicle) ve saatte 40 mil (yaklaşık
de hafif ticari araçları son teknolojiyle do- 65 km/saat) önden çarpma hızını temsil
natılmış çok sayıda aktif ve pasif güvenlik eden OSV 40 ortaya çıktı. Belirlenen hız
sistemiyle her koşulda konforlu bir yolcu- koşullarında ek güvenlik ekipmanlarına
luk sunacak şekilde tasarlanıyor. Opel'de rağmen teste tabi tutulan aracın ağırlığının
güvenlik, her araç sınıfında bir gelenek 1.000 kilogramın altında kalması gerekiy-
olmayı sürdürüyor. Alman marka, Avru- ordu. Opel mühendisleri, nihai ağırlığı 960
pa’daki en son düzenlemelerin yanı sıra kilogram olan deneysel araçla, o zaman
50 yıl öncesinde de olduğu gibi, her daim bile optimum pasif güvenliğin yalnızca
zamanın ve yasal gerekliliklerin önünde büyük ve ağır araçlarda değil, aynı za-
olmaya devam ediyor. Opel, emniyet ke- manda kompakt araçlarda da ulaşılabilir
merlerinin zorunlu hale gelmesinden üç yıl olduğunu gösterdi.
13.YIL