Porsche’nin kompaktSUV ürün yelpazesi güçlü Macan S ile genişliyor. Yeni Macan S, bir öncekiversiyondan 14 HP daha fazla güç üreten 354 HP’lik 3 litre turbo şarjlı V6motoruyla artırılmış performansın yanında, optimize edilen yeni şasisi ile dahafazla konfor vadediyor…
Porsche’nin kompakt SUV model ailesi Macan’ın, sportif üyesi olan Macan S, yeni geliştirilmiş 3,0 litrelik V6 turbo motor ile donatıldı. Bu motoruyla bir önceki versiyona göre 14 HP daha güç üreten (354 HP) Yeni Macan S, isteğe bağlı Sport Chrono Paketi ile donatıldığında 0’dan 100 kilometre hıza, bir önceki modele göre 0,1 saniye daha düşük bir zamanda, 5,1 saniyede çıkıyor. Azami hızı saatte 254 kilometre olan otomobilin aracın yakıt tüketimi ise 100 kilometrede 8,9 litre. Yeni Macan S, son nesil Macan model serisindeki bütün yenilikleri içeriyor. Bu yenilikler arasında aracın arkasındaki LED ışık şeridi ve tamamen ağ bağlantılı, 10,9 inçlik dokunmatik ekranıyla Porsche Communication Management sistemi bulunuyor.
Daha iyi denge için
yeniden ayarlanmış şasi
Sportifliğiyle göze çarpanMacan’ın şasisi de farklı genişlikteki lastikler ve dört çekişli PorscheTraction Management (PTM) sistemi ile yenilendi. Ön akstaki çelik parçalaralüminyumdan yapılmış amortisör bağlantı çatalı ile değiştirildi. Eskiye göredaha sağlam olan yeni hafif alaşım tasarım, daha kesin bir yol tutuşu ve sürüşkonfor sunuyor. Virajlarda nötr tepkiyi yeni ayarlanmış viraj çubuklarısağlıyor. Daha önce olduğu gibi, modelin sürüş dinamiğini ve yol tutuşunuartırmaya yönelik aktif amortisör kontrol sistemi Porsche Active StabilityManagement (Porsche Aktif Stabilite Yönetimi, PASM), yanal yatmaya karşıpistonlar ve yeni şok emici hidrolikler ile optimize edilmiş yüksekliğiayarlanabilir havalı süspansiyon ve Porsche Tork Yönlendirme PTV Plus, isteğebağlı olarak alınabiliyor.
Geliştirilmiş, daha hassas pedal tepkili frenler
Yeni Macan’ın üzerindetitizlikle çalışılmış frenlerindeki değişikliği sürücüler en çok pedal hissiyatındafark edecekler. Yeni pedal, önceki çelik olandan yaklaşık 300 gram daha hafifve fren merkez silindirine daha kısa bir çubuk ile bağlanıyor. Bunun sonucundadaha hassas ve çabuk bir fren tepkisi elde edilirken sürücü de sağlam bağlantısayesinde basınç noktasını hassas şekilde hissedebiliyor. Yeni Macan S’in dahasportif yaklaşımı ön fren disklerine de yansıtılmış. Disklerin çapları 10 mm,kalınlıkları ise 2 mm artırılarak 360 mm ve 36 mm’ye getirilmiş. Yeni frenbalatalarının hiçbiri bakır içermiyor. Yeni Macan S isteğe bağlı olarak PorscheSeramik Kompozit Fren Sistemi, PCCB ile de alınabiliyor.
Tamamı LED ışıklarla ve daha aerodinamik tasarım
Standart olarak LEDfarların bulunduğu Macan S’de isteğe bağlı olarak Porsche Dinamik Far SistemiPlus, PDLS Plus sistemiyle de ışık dağılımı uyarlanabilir şekilde kontroledilebiliyor.
Yeni Porsche CommunicationManagement (PCM) ise 10,9 inçlik full-HD dokunmatik ekrana sahip ve standartolarak tamamen ağ bağlantılı. Özellikleri arasında gerçek zamanlı trafikbilgileriyle çevrimiçi navigasyon, cep telefonu bağlantısı, iki ses arayüzü veakıllı ses kontrolü bulunuyor. Standart olarak gelen özellikler arasındaPorsche Connect Plus (LTE telefon modülü ve SIM kart okuyucusu dahil), kablosuzinternet bağlantı noktası ve bir dizi yeni Porsche Connect hizmeti de var.
Yeni seçenekler: GT spor direksiyon, iyonlaştırıcı ve Yoğun Trafik Asistanı Opsiyonel olarak sunulan GT spor direksiyon, Macan S’in sportif iç tasarımını güçlendiriyor. Direksiyona entegre mod kumandası ise Sport Response Düğmesiyle birlikte isteğe bağlı Sports Chrono Paketine dahil. Daha fazla konfor için Yoğun Trafik Asistanı, ısıtmalı ön cam ve standart olarak bulunan ince parçacık hava filtresiyle beraber çalışarak otomobilin içindeki havanın kalitesini artıran iyonlaştırıcı seçenekleri de isteğe bağlı olarak seçilebiliyor.