Yeni Citroën C3 modeliyle Türkiye’deki pazar paylarını yüzde 2.8’den yüzde 3.5’e çıkarma hedefleri olduğunu belirten Citroën Türkiye Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu şu mesajları verdi: “Citroën global vizyonu gereği dünya genelinde en çok tavsiye edilen ilk üç otomotiv markasından birisi olmayı, %30 daha fazla global satış elde etmeyi ve konfor anlamında da referans alınan bir marka olmayı hedefliyor. Bu hedefe paralel olarak Türkiye’de de ritmimize geri dönüyoruz ve pazar payımızı %2.8’den %3,5-4 bantlarına çıkartmayı planlıyoruz. Önümüzdeki süreçte her 6 ayda bir yeni bir modeli satışa sunarak Türkiye pazarında 10 yıl önce başardığımız sıçramanın benzerini 2016 sonundan itibaren gerçekleştirmeye başlayacağız.”
Citroën Türkiye Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu, “Citroën markasını Türkiye pazarında güçlü bir oyuncu olma hedefine ulaştıracak yeni model atağımızın ilk oyuncusu olan Yeni Citroën C3 modelimizle B segmentindeki en iddialı seçeneklerden birini sunuyoruz. Türkiye’de en fazla tercih edilen, yıllık 150-160 bin adetlik satışa sahip olan B segmentinde Yeni C3’le %3 – 3.5 pazar payı alarak iddiamızı artıracağız. Yeni Citroën C3’te yer alan entegre kamera sistemi sektörde bir ilk. Mobil entegrasyon çözümleri sunan bu sistem sayesinde kaza anları, acil durumlar ve yolda karşılaşılan ilginç görüntüler kayıt altına alınabiliyor. Kaza anını otomatik olarak kayıt altına alan bu sistemin sigorta poliçelerinde artı bir avantaj sağlayıp sağlamayağı konusunda da çalışmalarımız sürüyor.” diyerek sözlerini sürdürdü.
Citroën C3’ün, satışa sunulduğu 2002 yılından bu yana iki nesil boyunca 3,5 milyon adetten fazla satılarak B segmentinin en iddialı modellerinden biri olduğunun altını çizen Tatoğlu sözlerine şöyle devam etti: “Citroën C3, 14 yıl içerisinde B segmentinde, yüksek teknolojili verimli dizel motorlar, panoramik açılabilir cam tavan, otomatik klima, akıllı otomatik şanzıman seçenekleri, fonksiyonel iç mekan, yüksek güvenlik donanımları, Visiodrive gibi fark yaratan özellikler sunarak tüketicilerin beklentilerini rakiplerinden önce karşıladı. Citroën’in, tüketicilerden aldığı geri bildirimleri markanın öncü kimliğini ve güçlü mirasıyla birleştirerek geliştirdiği üçüncü nesil C3’ü, Türkiye’de 1.2 litre PureTech ve 1.6 litre BlueHDi motor seçenekleri ile 52 bin 250 TL’den başlayan fiyatlarla tüketici ile buluşturuyoruz. Yeni Citroën C3’de 2016 yılının sonuna kadar 600 adet, 2017’de ise 4 bin 500 adet satış hedefliyoruz.”
Türkiye otomotiv pazarıyla ilgili değerlendirmelerde de bulunan Citroën Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu, gerçekleştirilen ÖTV artışının Yeni Citroën C3 modelinin fiyatlarını etkilemediğini ifade etti. Tatoğlu “Kasım ayında ÖTV artışının olduğu güne kadar pazarda satışlar oldukça yoğun gerçekleşti. ÖTV artışı sonrasında bu yoğunluk biraz azalsa da markaların ellerindeki stokları eritmek için kampanyalarına devam edeceklerini tahmin ediyoruz. Kasım ayında pazarın, beklentilerin üzerinde gerçekleşeceğini, 2016 yılı toplam otomobil ve hafif ticari araç pazarının ise 1 milyon adedin üzerinde tamamlanacağını öngörüyoruz. 2017 yılında ise yeni ÖTV yapısının etkisiyle pazarda segmentlerin paylarında farklılıklar, satışlarda alt segmentlere doğru kaymalar olacaktır, toplam pazarda da 2016’ya göre bir miktar azalma gerçekleşeceğini öngörebiliriz. Citroën markası olarak 2016 yılını 28.000 adet satışla kapatacağız. 2017 yılı hedefimizi ise, yeni C3’ün de katkısıyla 30.000 adetlik satış olarak öngörüyoruz.”
AKILLI CITROËN C3: SEKTÖRDE BİR İLK
Citroën ConnectedCam™
Pratik, kullanışlı ve kullanıcı dostu olan Citroën ConnectedCam™ teknolojisi, otomotiv dünyasında ilk kez yeni C3’te kullanıldı. GPS ve 16 GB dahili hafızaya sahip olan entegre kamera (120 derecelik geniş açı, FHD, 2 mega piksel), dikiz aynasının arkasına monte edilerek tüm yolculuğu sürücünün gördüğü açıdan kayıt altına alıyor.
Bu kayıt hem eğlence hem de sürüş güvenliği için kullanılabiliyor:
Güvenli bir şekilde dikiz aynasının altında yer alan düğmeye basılarak, sosyal ağlarda paylaşmak veya hatıra olarak saklamak amacıyla fotoğraf çekilebiliyor (manzara, gün batımı, yol görüntüsü vb.) veya düğmeye basılı tutarak 20 saniyeye kadar video kaydı alınabiliyor. Video kaydı, düğmeye basılmasından itibaren 10 saniye öncesini ve 10 saniye sonrasını kaydediyor. Citroën ConnectedCam™ ücretsiz uygulaması vasıtasıyla anında telefonunuza iletilen kayıtlı içerikler, sürücü tarafından araç durduğunda, yolcular tarafından ise anında paylaşılabiliyor.
Herhangi bir kaza riski halinde ise, sistem sensörleri sayesinde tehlikeyi kendisi algılayarak otomatik olarak kayıt almak için devreye giriyor. Kayıt, (30 saniye öncesi ve 60 saniye sonrası) olacak şekilde 1.5 dakika boyunca devam ediyor. Bu videolar kaza sonrası kanıt olarak kullanılabiliyor.
Citroën ConnectedCam™ uygulaması ile aracın konumu bulunabiliyor ve sonradan kolayca tekrardan bulabilmek adına kaydedilebiliyor. Bunun için akıllı telefonlara Citroën ConnectedCAM uygulamasını indirmek gerekiyor.
GÜVENLİK VE SÜRÜŞ KONFORU
PSA Grubu’nun A platformu, Citroën C3 için optimize edilerek benzersiz bir konfor, verimlilik ve iç mekan genişliği sunuyor. Citroën’e özgü konfor algısını desteklemek için üzerinde oluşturulan şasi mimarisi, oldukça etkili bir biçimde yol yüzeyindeki engelleri filtreliyor. Tıpkı güvenlik gibi, ses yalıtımı da olabilecek en iyi seviyede sunuluyor. Koltuk minderlerinin altında yer alan “H” çubuğu, çarpışma esnasında optimum direnci sağlıyor.
Yeni C3, en son nesil, performanslı ve ekonomik PureTech benzinli ve BlueHDi dizel motorlar ile birlikte sunuluyor. 1.2 litrelik PureTech 3 silindirli motor 82 HP’lik güce sahipken 1.6 litrelik dizel BlueHDi motor 75 HP ve 100 HP’lik Stop & Start teknolojisine sahip iki versiyon ile satışa sunuluyor. En iyi sürüş performansı ve konforu için yeni C3, kısa bir süre sonra EAT6 otomatik şanzıman ile de piyasada yer alacak.
Sürüş destek ve güvenlik teknolojileri
C3, araç içinde hayatı kolaylaştıran ve sürüş deneyimini iyileştiren kullanışlı sürüş destek ve güvenlik teknolojilerine de sahip.
Mirror Screen teknolojisi: Sürücünün akıllı telefonunun ekranını aracın merkezi ekranına kopyalıyor. Sürücü dijital ekrandan akıllı telefonunu görüntüleyebiliyor veya multimedya içeriklerine erişebiliyor. Apple CarPlayTM, Android Auto (2017 başında sunulacak) ve MirrorLink® ile uyumlu.
Yokuş Kalkış Asistanı: Yüzde 3’ten daha eğimli yokuş yukarı kalkışlarda yardımcı olarak fren pedalı bırakıldığında aracın geriye kaymasını 2 saniye boyunca engelleyerek aracı sabit tutuyor.
Şeritten Ayrılma Uyarısı Sistemi: Sürücünün uykulu veya dikkatsiz olduğu durumlarda yardım sağlamak için 65 km/s üstü hızlarda devreye giriyor. Eğer sinyal vermeden araç diğer şeride doğru ilerlerse, sistem sürücüye sesli ve görsel uyarı veriyor.
Sürücü Yorgunluk Uyarısı: Sürüşe ara verme zamanı geldiğine dair sürücüyü bip sesiyle uyarıyor. Örneğin, 2 saat boyunca 70 km/s üzerinde yolculuk yapıldığında ve ardından her saat başında devreye giriyor.
Pano Okuma Özelliği: Entegre kamera bulunan versiyonlarda yer alan yol hız panolarını okuma özelliği sürücüleri gösterge panelinde beliren ikon ile uyarıyor.
Sürücü ve yolcu konforunu artıran tasarım
Gerçek ev konforu için, araçta zahmetsiz kullanıcı deneyimiyle akıcı, sezgisel erişimli araç fonksiyonları da yer alıyor. Citroën İleri Konfor® (Citroen Advanced Comfort) programıyla, yeni Citroën C3, sayısız depolama özellikleri, sürücü bilgileri ve hayatı kolaylaştıran yenilikçi teknolojiler ile en iyi ergonomi seviyesini kullanıcılara sunmak için tasarlandı.
Yeni C3’de kendi segmentindeki en geniş iç mekan hacmi sunuluyor. Gösterge paneli ve koltuk tasarımlarındaki genişliğin görsel algısı 1379 mm’lik (önceki modelden 2 cm daha fazla) omuz genişliği ile onaylanıyor. Arka koltuk yolcularına sunulan diz mesafesi de sınıfının en iyilerinden. 130 mm ile bir önceki versiyondan 22 mm daha fazla diz mesafesi sunuyor. Ön koltukların çizgisi ve koltuk sırtlıklarının şekli, en iyi görüş seviyesini sağlayarak arkada oturan yolcuları aracın ön koltukları ile yakınlaştırarak, panoramik cam tavan ile birlikte daha samimi bir araç içi ortam oluşturuluyor.
Koltuklar ev konforunda rahat bir yolculuk sunmak için tasarlandı. Tüm ürün gamında standart olarak sunulan bu özellik sayesinde, yumuşak ve yoğun iç dolguları sayesinde koltuklar vücudun şeklini alıyor ve bel desteği sağlıyor.
Sınıfının en geniş torpido gözüne sahip araçta çok sayıda depolama alanı mevcut. 300 litreye yaklaşan bagaj hacmi de yine kendi segmentindeki en genişler arasında yer alıyor.
Akıcı sürüş deneyimi aracın kontrol merkezi olarak görev yapan 7” boyutundaki dokunmatik tabletle sağlanıyor. Böylelikle tüm araç fonksiyonlarına erişilebiliyor ve ön panele de kesintisiz bir görünüş kazandırılıyor. Optimum tepki süresi için tablet kapasitif ekran teknolojisi kullanılıyor. Tabletin alt bölümünde yer alan çıkıntı el desteği olarak görev yapıyor ve en konforlu kullanımı sunuyor.