Brisa, İhracatını Hızla Artırıyor Yılın İlk 9 Ayında Brisa’nın İhracatı Arttı…

®
Çok Okunanlar

Garenta ve ikinciyeni.com Genel Müdürü Şafak Savcı

Araç kiralama sektörünün yenilikçi markası Garenta, 2023 yılının on aylık dönemine ait kısa dönem araç kiralama verilerini açıkladı.   Garenta’nın verilerine...

Range Rover Evoque ve Freelander 2 Sahiplerine Özel Bakım

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu Land Rover, Range Rover Evoque ve Freelander 2 sahiplerine özel, bakım ve onarım işlemlerinde...

Lancia’nın ilk elektrikli otomobili Yeni Ypsilon Avrupa’da

Bir Stellantis markası olan Lancia, Yeni Ypsilon ile Avrupa'ya geri dönüyor. Markanın ilk elektrikli modeli olmakla birlikte hibrit versiyonu da...

Petrol fiyat dinamiklerini etkiliyor

Petrol fiyatları, Enerji Enformasyon İdaresi'nin Perşembe günü geç saatlerde ABD stoklarında büyük bir geri çekilme olduğunu teyit etmesine ve...

Türkiye’de lastiğin ve yeniliğin lideri Brisa, yılın ilk 9 ayında toplam satış gelirlerinde %38 oranında büyüme kaydetti. Brisa’nın yurtiçi satış gelirlerindeki artış oranı %31 gerçekleşirken, yurt dışı satış gelirlerindeki artış oranı %54 olarak gerçekleşti. Üçüncü çeyrek sonu itibariyle Brisa’nın toplam ihracatı 173,6 milyon dolara ulaştı.

Brisa, FAVÖK seviyesinde de %55’lik artışla 371,9 milyon TL’lik büyüklüğe ulaştı.

Brisa, zorlu pazar dinamiklerine rağmen güçlü finansal yapısı ve katma değerli üretim yeteneğiyle pazardaki liderliğini pekiştirdi ve pazar payı kazandı. Şirket, Aksaray’daki ikinci fabrikasında da çalışmalarını hızlandırarak, ilk üretimlerini ihracat pazarlarına sunmaya başladı.

Bridgestone, Lassa ve Dayton markalarıyla Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, 2018 yılı üçüncü çeyrek dönemi finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, güçlü finansal yapısı ve katma değerli üretim anlayışıyla hem yurtiçi hem de yurtdışı pazarlarda başarılı bir büyüme performansı sergiledi.

Brisa, bu dönemde toplam satış gelirlerinde %38 oranında büyüme kaydetti. Yurtiçi satış gelirlerinde %31 artış sağlayan Brisa, yurtdışı satış gelirlerini de %54 artırdı ve yılın ilk dokuz ayında toplam 173,6 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi.

Sağlanan bu başarı şirketin FAVÖK performansına da yansıdı ve FAVÖK seviyesinde %55’lik artışla 371,9 milyon TL’lik büyüklük elde etti. Bu dönemde şirketin toplam net karı da 75,1 milyon TL’ye ulaştı.

Dünya lastik pazarında yılın ilk dokuz ayında, yenileme pazarı binek ve hafif ticari araç lastikleri segmentinde %2,7 seviyesinde, ağır ticari araç lastikleri segmentinde ise %2,6 seviyesinde büyüme gerçekleşti. Türkiye yenileme lastik pazarında ise tüketici ürünleri segmenti %3 daralırken, ticari araç lastikleri %9 oranında büyüme yakaladı.

Brisa 3lu LOGO copy

Brisa, %2 daralma yaşanan yurtiçi pazarda özellikle katma değeri yüksek ürünler segmentinde markaları ile pazarın üzerinde performans göstererek büyüme kaydetti ve pazar payı kazandı.

Bu dönemde Brisa’nın Ar-Ge, üretim, dijital dönüşüm ve yenilikçi hizmetler alanında attığı güçlü adımlar ile başarılı bir büyüme performansı gerçekleştirdiğini belirten Brisa CEO’su Cevdet Alemdar; ”Rekabetin arttığı yurtiçi ve yurtdışı pazarlarda, teknoloji yatırımlarımız ile katma değerli ürün geliştirme kabiliyetimiz, sahadaki güçlü varlığımız ve lastiğin ötesinde değer sunan yenilikçi hizmetlerimiz ile hedeflerimizi gerçekleştirme yolunda ilerliyoruz. İhracatımıza hız kazandırmak en büyük önceliklerimiz arasında yer alıyor ve bu yönde marka yatırımlarımıza devam ediyoruz.

70 ülkede 6000 satış noktasında ülkemizi temsil ediyoruz. Bu dönemde, daralan Avrupa pazarında Türk mühendislerimizin ürettiği, ülkemizin yerli lastiği Lassa markamızla pazarın üzerinde büyüme kaydettik. Uluslararası ölçekte tercih edilirliğimizi ve ihracatımızı hızla artırıyoruz.

Yurtiçinde ise hem lastiğin hem de yeniliğin lideri olarak cesaretle yol alıyoruz. Aksaray’da inşa ettiğimiz, sektörümüzün ilk akıllı fabrikası olma özelliği ile ülkemizde örnek bir teknoloji üssü olan ikinci fabrikamızda çalışmalarımızı hızlandırdık. Fabrikamızdaki ilk üretimlerimizi ihracat pazarlarına sunmaya başlamanın gururunu yaşıyoruz.

Diğer yandan İzmit Fabrikamızda yer alan ve geçen yıl belgelendirilen AR-GE Merkezimizde, yerli üretim, yerli tedarikçi ve yerli hammadde geliştirme çalışmaları devam ediyor.Artan üretim ve ARGE gücümüz, dijital dönüşümde attığımız yenilikçi adımlar ve müşterilerimize sunduğumuz değer ile liderliğimizi pekiştiriyoruz. Büyümemizi sürdürülebilir kılarak, 2700’ün üzerinde çalışanımız, 1400 satış noktasında 12.000’e yakın çalışandan oluşan bayi ağımızla birlikte ülkemize iş ve aş sağlıyoruz” dedi.

Brisa’nın finansal performansına değinen Brisa CFO’su Reşat Oruç ise, şirketin kur dalgalanmalarına karşı hedging mekanizmalarını etkin bir şekilde kullandığını belirterek şunları söyledi: ”Kredilerimiz ağırlıklı olarak 7 yıl vadeli, uzun vadeli kredilerden oluşmaktadır. Söz konusu kısım, sabit faize ve TL’ye önceden bağlandığı için para piyasalarındaki dalgalanmadan kısıtlı etkilendik.”

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...