Bosch, otomobili bir cankurtarana dönüştürüyor!

®
Çok Okunanlar

McLaren, şirketin Amerika’daki en büyük mağazasını açtı

Mike Ward Automotive Group'un bir parçası olan McLaren Scottsdale, Çarşamba günü düzenlenen bir gala etkinliğinde, şu anda şirketin Amerika...

Formula 1, Rusya Grand Prix’i gözden çıkardı…

Formula 1, Rusya ile olan anlaşmasını tamamen feshetti... Açıklamada, "Formula 1, Rusya Grand Prix'si organizatörü ile olan sözleşmesini feshettiğini...

Birmot Timberland Off- Road Test Sürüşü Etkinliği…

Türkiye’nin öncü otomotiv perakende şirketlerinden Birmot, müşteri memnuniyetini ve deneyimini en üst noktaya taşımak amacıyla ünlü ayakkabı ve giyim...

Efsane Megane Sedan Yeniden Türkiye’de!

Türkiye’de MEGANE Sedan; Joy, Touch ve Icon olmak üzere 3 ekipman seviyesi ve 2 benzinli (1.6 16V 115 bg...

eCall’a sahip ağ bağlantılı otomobiller kaza durumunda otomatik olarak yardım çağıracak. Avrupa’da artık yeni araçlarda eCall zorunlu. Otomatik eCall sayesinde, acil durum müdahale ekipleri, bir kaza mahalline iki kat daha hızlı ulaşabiliyor. Bosch’un eCall hizmeti 16 dil konuşuyor. Bosch, otomobiller ve motosikletler için eCall geliştiriyor.

 

Yol güvenliğinde bir mihenk taşı: Avrupa Birliği’nde artık “31 Mart 2018 tarihi” itibarıyla otomatik “acil durum çağrı” sistemi -kısaca eCall- zorunlu. Bu gereklilik, bir kaza halinde otomatik olarak yardım çağıran bir dijital ilk müdahale ekibinin her zaman otomobilde sizinle birlikte gidiyor olması anlamına geliyor. Bosch yönetim kurulu üyesi Dr. Dirk Hoheisel konuyla ilgili açıklamasında: “Otomobillerin birbirine bağlanması birçok şeyi mümkün kılıyor. Otomatik eCall sistemi sayesinde, bağlantılı taşıtlar artık aynı zamanda cankurtaran olacak” dedi. 31 Mart 2018 tarihinden sonra AB pazarına sürülen tüm yeni yolcu taşıtı modelleri standart olarak eCall’a sahip olacaklar. Bu taşıtlar, Avrupa çapında aynı olan 112 telefon numarası aracılığıyla yerel acil yardım ekiplerini otomatik olarak uyaran standart bir eCall kutusuna sahip olacak. Bunun bir sonucu olarak, ambulans ve ilk yardım ekibi kaza mahalline daha yüksek bir hızla ve olayın olduğu noktaya kesin olarak varabilecek. AB, eCall’ın her yıl 2.500 hayat kurtarmasını ve ağır yaralanan kişi sayısını yüzde 15 düşürmesini bekliyor. Bosch, telematik çözümleri ve hizmetlerini içeren kapsamlı bir eCall yelpazesi sunuyor. Telematik eCall soketi sayesinde, daha eski otomobiller bile çözümden faydalanabiliyorlar.

 

Standart olarak hızlı yardım

İkaz yeleği giymek, üçgen reflektörü kurmak, yardım aramak – bir acil durumda düşünülmesi gereken birçok şey var ve her saniye önemli. Ancak, birçok kişi, kaza sonrası şok haline giriyor. Daha da korkutucu bir senaryoda, bir kazanın ardından taşıtın içerisindeki insanlar bilinçlerini kaybetmiş veya mahsur kalmış ve kendileri yardım çağıramaz halde olabiliyorlar. Bunlar tam da vazgeçilmez bir cankurtaran olarak eCall sisteminin devreye girdiği durumlar oluyor. eCall, gece boş bir yolda veya otobanda, nerede olursa olsun bağımsız olarak kazanın tam olarak nerede gerçekleştiğini biliyor ve bu bilgileri otomatik olarak kurtarma ekiplerine gönderiyor. Hoheisel; “eCall acil durum çağrısını bir insanın yapabileceğinden daha hızlı gerçekleştiriyor ve hayat kurtaran kurtarma zincirini başlatıyor” dedi. Aynı zamanda bir SOS düğmesi de otomobil yolcularının manuel olarak bir acil durum çağrısı yapabilmeleri için taşıtın paneline kuruluyor. Her iki durumda da önce kaza hakkında ek bilgilerin iletilmesi için taşıt ve acil müdahale ekibi arasında bir ses bağlantısı kuruluyor. Şoförün yanıt vermemesi halinde, acil durum müdahale ekipleri doğrudan kaza mahalline gidiyorlar. GPS koordinatlarına dayalı olarak konum hakkında elde edilen kesin bilgiler sayesinde, acil müdahale ekipleri, kazanın hangi gidiş istikametinde gerçekleştiğini bile biliyorlar. Bu, kaza mahalline varmak için bir sonraki otoyol kavşağından dönmeleri gerekmeyeceği için değerli olan zamandan tasarruf sağlıyor. Bunun bir sonucu olarak, otomatik eCall, acil müdahale ekiplerinin kaza mahalline, şehirde yüzde 40 oranında daha hızlı varmalarını, kırsal bölgelerde ise müdahale süresini yarıya indirmelerini sağlıyor.

 

Hayat kurtaran bir bağlanabilirlik kutusu

Bazı otomobil üreticileri birkaç yıldır eCall’u zaten taşıtın navigasyon veya bilgi-eğlence sisteminin bir parçası olarak müşterilerine sunuyorlar. Bu türden bir kurulumda, otomobilde kurulu olan, standart bir eCall kutusu değil, bunun yerine, bağlantılı bir taşıtın dış dünya ile iletişim kurmak için kullandığı bir ek kontrol ünitesi. Bosch’ta, bu kontrol ünitesi, bağlanabilirlik kontrol ünitesi veya CCU olarak adlandırılıyor. Bu, eCall ve diğer fonksiyonlar ve hizmetler için bağlantılı mobilite ve iletişim merkezinin kalbini oluşturuyor. CCU, otomobilin hava yastıkları veya emniyet kemeri ön gerilim verme tertibatı tetiklendiğinde bir çarpışma kaydı oluşturuluyor. Daha sonra birkaç saniye içerisinde acil yardım ekiplerini veya Bosch acil durum çağrı merkezini birkaç saniye içerisinde uyarıyor. İletilen GPS konumu sayesinde, acil müdahale ekipleri kaza mahalline hızlı ve kesin bir şekilde varıyorlar. Ancak, CCU, bundan çok daha fazlasını yapabiliyor. Taşıttaki ek sensörler ile bağlantılı ve örneğin, kaç emniyet kemerinin kullanılmakta olduğunu – ve böylece otomobilde kaç kişi olduğunu biliyor. Bunun bir sonucu olarak acil müdahale ekipleri gerekli olan sayıda ambulans talep edilebildiği için bir kaza mahalline sadece daha hızlı değil aynı zamanda daha hazırlıklı da varıyorlar.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...