Bosch araç kokpitlerini sadeleştiriyor…

®
Çok Okunanlar

Ralli Heyecanı İstanbul’a Taşınıyor…

2019 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın 4. yarışı olan İTO 40.İstanbul Rallisi, 52 otomobil ve 104 sporcu katılımıyla 06-07 Temmuz tarihlerinde...

Oksijen Tesislerine, günlük yaklaşık 300 bin kişinin gelmesi bekleniyor…

İstanbul-İzmir Otoyolu'nda hizmet sunan, bünyesinde yer alan yöresel ve ulusal markalar sayesinde güzergahı "gastronomi otoyolu"na dönüştüren Oksijen Tesislerine, Ramazan...

Hyundai Assan Genel Müdürü Murat Berkel

"Çip krizinin 2022'nin en azından yılın ilk yarısında da devam edeceği öngörülüyor" Hyundai Assan Genel Müdürü Murat Berkel, bu yıl...

Geriye kalan 26 gün taşımayacak…

Tüm Özel Halk Otobüsleri Birliği'nden yapılan açıklamada, bundan böyle sadece ayın 1'i ile 4'ü arasında ücretsiz yolcu taşınacağı bildirildi. Özel...

Dijital göstergeler sürüşü daha güvenli hale getiriyor

Duyusal girdilerin yüzde 90’ını görerek algılarız. Bu da sürücüler olarak, önemli bilgilerin doğru zamanda doğrudan görme alanımızın içinde olmasını gerektirir. Dijital göstergeler kokpiti ele geçiriyor. Günümüzde bu yalnızca hıza, rpm’ye ve km’ye bakmaktan daha fazlası anlamına geliyor. Akıllı öğrenme algoritmaları, içeriği filtreleyip önceliklendirebiliyor. Yollar kaygansa sürücüler doğrudan derhal görme alanlarının içinde bir uyarı alırken, açık olan radyo istasyonu gibi daha az önemli bilgiler bir başka ekrana geçirilir. Bu da sürücünün dikkatini yola toplamasına yardımcı olur. Dokunmatik ekranlarla merkezi kumandaların bilgi-eğlence sistemlerinin, havalandırmanın ve radyonun çalıştırılmasında bir dezavantajı vardır: Sürücünün kumandalara dikkatli bakmasını gerektirir. 50 km/s hızda sürücü gözlerini iki saniye yoldan aldığında araç 30 m ilerleyecektir; otoyolda 120 km/s hızla giderken bu nesafe 60 m’nin üstüne çıkar. Bu da körü körüne sürmek demektir. Berns konuyla ilgili olarak, “Haptik geri bildirimli otomobil ekranları yayılacak. Bunlar her tür işlevselliğin, örneğin radyo ve telefon fonksiyonlarının daha rahat, daha hızlı, daha basit ve en önemlisi de daha güvenli çalıştırılabilmesine olanak tanıyor.” dedi. Dokunmatik ekranda gösterilen tuşlar gerçek tuş gibi hissediliyor. Bu şekilde, kullanıcı haptik ekranda ses düzeyini sanki gerçek tuşlarla ayarlıyormuş gibi hissediyor. Bu sayede sürücüler bakışlarını daha uzun süre yolda tutabiliyorlar.

 

HMI merkezi bir kokpitten kumanda ediliyor

Ekranlar, bilgi-eğlence, ses kontrolü: İleri kokpit teknolojisinin bir sonucu da işlem gücüne, donanıma ve araç içi ağların mimarisine yönelik taleplerin artması. Halen üretilen araçlarda ekranları ve elektronik cihazları 5, 10 veya en fazla 15 elektronik kontrol ünitesi yönetiyor. Tüm ekranlarda koordine bilgilerin görüntülenmesi içinse daha fazla işlem gücü gerekiyor. Bosch gelecekte tüm HMI’yı bir kokpit bilgisayarı aracılığıyla çalıştıracak ve tek bir merkezi işlemciye daha fazla işlevsellik ekleyecek. Bu da bilgi eğlence sisteminin, cihazlar kümesinin ve diğer göstergelerin yakınsanıp senkronize olmasını sağlayacak ve herhangi bir bilgi belli bir zamanda aracın herhangi bir yerinde kullanılabilecek, yönetilebilecek, ya da görüntülenebilecek. Berns, “Bu araçlarla sürücülere ve yolculara aracın her yerinde havalandırmayı ayarlamak, navigasyon sistemini kontrol etmek, ya da radyo istasyonlarını değiştirmek için hemen hemen sınırsız olanaklar sağlanacak,” diyor. Ayrıca kontrol ünitelerinin sayısının azaltılması yeni araç geliştirmek için gereken süreyi de kısaltacak. Gelecekte kablosuz güncellemeler sayesinde kokpit bilgisayarıyla buna bağlı olarak tüm HMI akıllı telefonlar için kullanılan basit bir işlemle güncel tutulacak.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...