BASF 2016 Otomotiv Renk Trendlerini açıkladı

®
Çok Okunanlar

Borusan Otomotiv Motorsport, İlk kez yarıştığı Hırvatistan’dan önemli bir başarı ile ülkesine dönmüş oldu

Hırvatistan’da ilk kez yarışan Borusan Otomotiv Motorsport yarıştığı ülke sayısını 18’e çıkartırken kazandığı grup birinciliği ile 2 yarış kala...

Haziran’dan sonra çok sıkıntı yaşamayız

ise ocak-nisan arasında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18,5 yükseldi. Ancak nisan ayında yüzde 50'ye yakın düşüş gördük....

LFA Nürburgring Edition modeli, Almanya’da 7 milyon dolara satışa çıkarıldı

Dünyanın en iyi otomobillerini üretme felsefesiyle yola çıkan Lexus, her geçen gün lüksün tanımını değiştirerek otomobil dünyasında iz bırakmaya...

BASF Boya Bölümü, her yıl otomotiv tasarımının gelecek vaat eden renklerini belirliyor. 65 renkten oluşan bu yılki koleksiyonun ana teması, modern dünyayı şekillendiren iki rakip bakış noktası; sanal dünyanın büyüleyiciliği ve doğallık. “Paralaks” kelimesiyle ifade edilen bu konsept, kendini dürüstçe ifade etme özlemini temel alan ancak farklı açılardan bakıldığında nesnelerin değişmiş göründüğü bir illüzyonu anlatıyor.

 

Çok boyutlu renkler global trendi oluşturuyor

BASF tarafından açıklanan yeni otomotiv renk trendlerine göre sanal ve gerçek dünya arasındaki belirsiz ilişki, otomotiv renk paletlerinde görünür hale geliyor. Sentetik, metalik mavi, gümüş ve beyaz renk tonları, günlük yaşamın dijitalleştirilmesine yönelik bir trendi simgeliyor. Kromatik renkler ve doğal tonlar bir çelişki, özellikle kentsel alanlarda otantik deneyimlere ve duygulara yönelik bir arayış sergiliyor. İki veya daha fazla rengin metalik kentsel renklerle birleşmesini sağlayan yenilikçi pigment efektleri, yarının otomobillerinin renk portföyünü zenginleştiriyor.

 

Ülkelere özel koşullar ve gelişmeler de global trendlerin bölgesel olarak uyarlanmasını şekillendiriyor.

 

Avrupa’da değişen kimlikler

Durduğunuz yeri değiştirmek farklı bakış açılarını görmenizi sağlar ve böylece yeni fikirleri mümkün kılar. Bu, değişen açının renk, efekt ve doku potansiyelini ortaya çıkarttığı otomotiv boyasının geliştirilmesinde doğrudan yansıtılıyor. Bu durum, Paralaks temasıyla bire bir uyum sağlıyor. BASF’nin renk pigmentlerine göre doğrudan bakışı kapsayan fiziksel dünya fikri, dijital görünüm veren yoğun bir metalik mavi ile temsil ediliyor.

 Europe: “ASMR Blue”

Dijital dünyada bir söz söylemenin işareti olan “hashtag” giderek önem kazanıyor. Ancak yine de Avrupalılar “hashtag” koyduktan sonra ne söyleyeceğinizi merak ederken gerçek yaşam deneyimlerini ve kişisel kimlikleri kaybetmeden dijital dünyaya adapte olmanın bir yolunu arıyor.

Avrupa trend dünyasını, değişimin yeni yollarını sağlayan bir duyguyu temsil eden güçlü bayrak kırmızısından antrasit ve siyahların eşlik ettiği daha koyu kırmızılara ve yeşillere kadar değişen bir renk skalası oluşturuyor. Uzun yıllardır otomotivin ana renklerinden bir tanesi olan siyah, derin ve karanlık etkiler oluşturarak tekrar güç kazanıyor.

 

Asya Pasifik’te renk trendi: Özgüvenin ortaya çıkışı

Bölgedeki ekonomik ve diğer zorluklara rağmen Asyalılar, gelecekte başarılı olacaklarından emin. Bu iyimser yaklaşım, mavi-yeşil gibi taze, neşeli renklerle yansıtılıyor. Buna ek olarak Asyalılar, yaratıcılık ve kalite arıyor. Geleneksel değerler ve tipik Asya zarafeti arasındaki bağlantıyı sergileyen metalik kum beji renginin ince dokuları bunu gösteriyor.

 

Kuzey Amerika’da ilerleyici trend

Kuzey Amerika’nın ön plana çıkan rengi “Raingarden”, bakış açısına bağlı olarak yeşil ve mavi arasında geçişler sağlayan yumuşak, sofistike bir gri. Renklerin hemen göze çarpmayan karışımı, insanların toplumda nasıl davrandığını ve teknolojiden nasıl etkilendiğini gösteren çizgileri belirsizleştiriyor. BASF’nin boya yeteneklerine örnek oluşturan bu efekti hayata geçirmek için benzersiz pigment çeşitliliği ve teknik inceliğin buluşması gerekiyor.

 

Dünyanın dört bir yanından uzmanlık

BASF Otomotiv Renk Trendleri, Asya Pasifik, Avrupa ve Kuzey Amerika’daki stüdyoların uzmanlığından faydalanıyor. Yoğun bir işbirliği içerisindeki ekipler, otomotiv müşterilerine global trendleri ve renk dünyasındaki bölgesel farklılıkları sunuyor. BASF’nin tasarım yetkinliği, bir otomobilin ömrü boyunca bir markayı temsil etme potansiyeline sahip olan trendleri en başından itibaren belirlemede önemli bir rol oynuyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...