Aventador SVJ NÜRBURGRİNG PİSTİNDE rekor kırdı…

®
Çok Okunanlar

IVECO araçlarla güçlendirdi…

Lojistik sektöründe geçen yılın en hızlı büyüyen şirketlerinden biri olan Bulung Logistics, filosunu IVECO araçlarla güçlendirdi. Şirket, yurt içi...

KIAFAN sadakat programı artık cepte

Anadolu Grubu’nun otomotiv şirketlerinden Çelik Motor’un markası KIA, geçtiğimiz yıl hayata geçirdiği KIAFAN Premium Sadakat Programına ek olarak mobil...

Elektrikli otomobiller ve emisyon hedefi

Önümüzdeki on yıl içinde içten yanmalı motorlardan elektrikli araçlara geçişin çoğu ülkede hareketlilikte hızlı değişime sebep olması beklenirken, çevresel...

Opet Fuchs’ta Genel Müdürlük görevine Özgür Canşe atandı

Opet Fuchs’un yeni Genel Müdürü, OPET Yatırımlar ve Mühendislikten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Özgür Canşe oldu. Canşe, 01 Temmuz...

Bu yazın sonlarına doğru tanıtılacak olan yeni Lamborghini Aventador SVJ, Nürburgring Nordschleife’de 6:44.97 tur süresiyle seri üretim otomobiller arasında tur rekorunu kırdı.

Lamborghini resmi sürücüsü Marco Mapelli’nin kullandığı kamuflajlı Aventador SVJ, 20,6 kilometrelik pistte tur süresi testine girdi. Lamborghini’nin Araştırma-Geliştirme ekibinin yönettiği teste, Pirelli teknisyenleri ve sürücüsü lastik konusunda geniş kapsamlı bir destek verdi. İç ve dışta kameralarla ve tam uzaktan ölçüm sistemiyle donatılan ve VBOX -Racelogic cihazları kullanarak süre ve GPS sertifikasyonunu yöneten Remak personelinin resmi denetimi altında bulunan Aventador SVJ’nin tur rekorunu kırma girişimi, Nürburgring Nordschleife’e özel bir seans olarak yapıldı.

Yüksek güç üretmek üzere tasarlanan Aventador SVJ’de kullanılan hafif malzemelerin de katkısıyla sadece 1,98kg/hp ile en yüksek ağırlık/güç oranına ulaşılıyor. Lamborghini’nin patentine sahip olduğu ALA 2.0 aktif aerodinamik sistemi ve aero vectoring teknolojisi, en iyi yol tutuş ve bastırma kuvvetinin yanı sıra SVJ’ye özgü yeni aerodinamik özellikler kazandırıyor.

Otomobilin geliştirilme aşamasında önemli ölçüde CFD simülasyonu kullanılarak ALA performansı optimize edildi. Benzersiz bastırma kuvveti ise Aventador’un aktif ve pasif dinamik sistemlerininin baştan sona elden geçirilerek otomobilin fiziksel sınırlarının zorlanmasını gerektirdi. Aventador SVJ için hem statik hem de dinamik sanal simülasyonlar üzerinden ALA stratejileri geliştirilirken, Nürburgring Nordschleife’de yapılan bir sanal deneme şimdiden Lamborghini Huracan Performante için daha iyi bir tur süresi ortaya çıkarmış durumda.

Aventador SVJ’nin düzenlemesi tümüyle yeniden tasarlanarak dört tekerlekten çekiş, arka tekerden yönlendirme ve ESC sistemleri güçlendirildi. Aventador LP 750-4 SV’den önemli ölçüde daha sert olan direksiyon, SVJ’de yeniden ayarlandı. Aventador SVJ’de yeni ve özel geliştirilmiş Pirelli P Zero Corsa lastikleri standart olarak bulunuyor.  Sürüş süresi denemesi için opsiyonel Pirelli P Zero Trofeo R lastikeri monte edildi.

2015 yılında Lamborghini Aventador LP 750-4 SV, yedi dakikanın altında bir tur süresi gerçekleştirmişti. 2016’da ise Huracan Performante, 6:52.01 ile Nürburgring Nordschleife seri üretim otomobil rekorunu kırmış ve bu unvanı Eylül 2017’ye kadar elinde tutmuştu.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...