Allianz’da suistimale geçit yok

®
Çok Okunanlar

TEMSA’nın sürücüsüz otobüsü 2022’de yola çıkmaya hazırlanıyor…

Otobüs ve midibüs pazarında son 4 yıldır Türkiye’nin pazar lideri konumunda bulunan TEMSA, şimdi de sürücüsüz otobüs çalışmalarını hızlandırdı....

En iyi otomobil Intercity İstanbul Park’ta seçilecek…

Yılın otomobilini seçmek üzere27-28 Kasım tarihlerinde Intercity İstanbul Park Pisti’ne Avrupa’nın dört bir yanından gelecek 31 kişilik Autobestjürisi, finale...

Dr. Gülin Vardar’ın ‘’Cold Sintering: a Novel Solidification Technique for Solid-State Batteries’’

Boğaziçi Üniversitesi ve MIT, iki kurumun araştırmacıları arasında iş birliği kurulmasını ve her yıl en az üç projenin finanse...

Kaynaşlı’da Renkli Sezon Finali…

2018 Türkiye Tırmanma Şampiyonası sezonu, 04 Kasım Pazar günü Eskişehir Otomobil Sporları Kulübü (ESOK) tarafından Düzce Kaynaşlı'da gerçekleştirilen sezonun...

Kasko ve trafik hasar dosyalarında suistimal tespit, inceleme ve yönetim çalışmalarını “Periskop” projesi ile iyileştiren Allianz Türkiye, süreçlerdeki manuel kontrollerin büyük bir kısmını ortadan kaldırdı. İleri teknolojiyle geliştirilen proje; suistimal kontrol kurallarını, hasar uzmanlarının kişisel yetkinliklerinden ve dikkatinden bağımsız olarak uygulanabilir hale getirdi. 2016 senesinde Allianz Türkiye’de suistimal tespit adedi yüzde 30; tutarı ise yüzde 75 oranında arttı.

Sigorta sektörünün lideri Allianz Türkiye, 1 Mayıs 2016 tarihinden bu yana uygulamaya aldığı suistimal yönetimi projesi Periskop ile kasko ve trafik hasar dosyalarında manuel olarak yapılan suistimal sorgularının bir çoğunu otomatize ederek tespitleri hasar uzmanlarının kişisel yetkinliklerinden ve dikkatinden bağımsız olarak uygulanabilir hale getirdi. Kasko ve trafik hasar dosyalarında periyodik ve otomatik sorgulamaya geçildiği 2016 senesinde suistimal tespit adedinde yüzde 30; tutarında ise yüzde 75 oranında artış sağlandı. Otomatik sorgulamayla ön inceleme süresinin yarı yarıya düşmesi ise Allianz Türkiye’nin zaman ve kaynak yönetimi verimliliğini yükseltti.

 

Tolga Gürkan: 60 kuralı otomatik inceliyoruz

Allianz Türkiye Operasyonlar Genel Müdür Yardımcısı Tolga Gürkan, konuyla ilgili olarak: “Proje öncesinde Suistimal Araştırma Departmanı ve hasar uzmanları, suistimal tespitlerini kendi tecrübeleri ve yetkinlikleri çerçevesinde manuel olarak yapıyordu. Pratik ve verimli olmayan bu uygulama etkinliğini kaybetmeye başlayınca, yeni bir proje geliştirdik. Yeni projemiz Periskop, Suistimal ve Araştırma Departmanımız tarafından belirlenen 60 ana kuralı otomatik olarak sorguluyor ve değerlendiriyor. Böylece suistimal kontrol kurallarını, çalışanların bireysel yetkinliklerinden, kişisel kararlarından ve dikkatinden bağımsız olarak uygulanabilir hale getirmiş olduk. Şüphelenilen hasarlar için merkezi veri tabanı ya da temel sigortacılık sistemlerine yapılması gereken sorguları, artık günlük ve her dosyada hazır olarak servis ediyoruz. Periskop’un tespit ettiği dosyalar ve içeriğindeki suistimal göstergeleri, saha araştırmacılarına hazır veri setleri sağlıyor. Böylelikle araştırmacı, vakanın bireysel mi organize mi olduğunu anlayabilir hale geliyor. Odaklanacağı suistimal türünün özelliklerine göre çalışma yapma imkanına da sahip oluyor. Artık birçok dosyayı saha araştırmasına gerek kalmadan, masabaşı incelemesi ile sonuçlandırabiliyoruz. Özellikle hasar meydana geldikten sonra sigorta poliçesi yapılması teşebbüslerini, çok daha kolay ve kısa sürede tespit edebiliyoruz. Ayrıca, günlük yapılan sorgulamalarda, suistimal ön incelemesini ortalama yüzde 50 daha kısa sürede yapabiliyoruz. Böylelikle hem rutin hasar inceleyen hem de suistimal incelemesi yapan hasar uzmanımızın zamanı daha verimli kullanması da sağlamış oluyoruz.” dedi.

 

Sistem nasıl işliyor?

Öncelikle hasar dosyaları iki gruba ayrılıyor. İlk grupta her gün düzenli olarak ihbar edilen hasar dosyaları, ikinci grupta ise ekspertiz raporu yazılan hasar dosyaları bulunuyor. Dosyalar, günlük periyotlarda, sigortacılık ana sistemi olan Opus, hasar yönetim sistemi Otoanaliz, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM) sistemlerinden sorgulanarak; tüm geçmiş poliçe bilgileri, poliçe zeyilleri, hasar dosyaları, pert kayıtları gibi bilgiler sisteme alınıyor. Daha sonra dosya, toplanan tüm veriler içerisinden Su istimal Araştırma Departmanı’nın belirlediği iş kuralları çerçevesinde sorgulanıyor. Herhangi bir kurala takılması halinde; adet, tutar, yüzde bazında değeri belirleniyor. Dosyalar su istimal değerine göre; Kırmızı (yüksek risk), Sarı (orta risk), Yeşil (düşük risk) olarak üç kategoriye ayrılıyor ve kırmızı dosyalar hemen incelemeye alınıyor.

 

Tüm bu işlemler, iş zekâsı platformu MicroStrategy üzerinde geliştirilen Periskop Dashboard’undan izleniyor ve raporlanıyor. Filtre seçimleri ile tarih, muallak, araç marka grubu gibi detaylı analizler ve takipler yapılabiliyor. Aynı zamanda departmanın iş takip icmali ile entegre çalıştığından, sistem su istimal ile sağlanan kazancı da anlık olarak gösteriyor. Dashboard ile dosya detay bilgilerine ulaşmak, trend ve dağılım grafik analizleri ile inceleme yapmak ve harita üzerinden Türkiye genelindeki durumu gözlemlemek de mümkün oluyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...