Araştırma: Toplu Taşıma Cehennemi (Kamuoyu Araştırması)

®
Çok Okunanlar

UYARI: LASİD İstanbul kış lastiği son dakika bilgi notu

Ticari araçlara zorunlu olsa da özel araçlara da tavsiye edilir! Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği LASİD Genel Sekreteri Erdal Kurt:...

Petkim, STAR Rafineri’ye ortak olacak

SOCAR Türkiye’nin iştiraki Petkim, 6.3 milyar dolarlık yatırım değeri olan STAR Rafineri’ye ortak oluyor. Rafineri Holding A.Ş.’nin yüzde 30...

sahibinden.com “yeşil gelecek”

Sürdürülebilir kalkınma amaçları arasında yer alan iklim değişikliği ve kaynakların verimli kullanımı giderek önem kazanırken, çevreye daha az zarar...

2024 Red Dot Ödülü YENİ PEUGEOT E-3008

PEUGEOT, bu yıl üstün tasarımıyla bir kez daha Red Dot Ödülü’ne layık görüldü. Yeni PEUGEOT E-3008, dinamik fastback silueti,...

Türkiye’nin en büyük ve en kalabalık şehri olan İstanbul’un trafiği, İstanbulluların günlük yaşantısındaki en büyük dertlerden biri. Bir yerden başka bir yere gitmek için saatlerin geçtiği ve toplu taşımayı tüm zorluklarıyla birlikte kullanmak için bazen insanın tüm enerjisini ve sabrını tüketmesi gerektiği bu şehirde, NG Araştırma şirketi konu ile alakalı İstanbulluların nabzını tuttu. www.benderimki.com online kamuoyu araştırma platformunda 15 yaşından 64 yaşına kadar çok çeşitli mesleklerde çalışan ve İstanbul’un dört bir tarafında yaşayan 1000 kişinin katılımı ile 11-30 Ocak tarihleri arasında bir araştırma yaptı.

Araştırmada çıkan sonuca göre İstanbul halkı sırasıyla en çok otobüs, minibüs ve metrobüs araçlarını kullanıyor. Vapurun ise en az kullanılan toplu taşıma aracı olduğu görülüyor. Katılımcıların verdikleri cevaplarda, İstanbulluların günde ortalama 2,5 saatlerini trafikte harcadıkları ortaya çıkıyor. Oldukça yüksek olan bu sonuç ile beraber yoğun trafik İstanbulluların psikolojisini oldukça olumsuz etkiliyor. Öyle ki, araştırmaya katılan her 10 kişiden 9’u yoğun trafiğin psikolojilerini olumsuz etkilediğini belirtiyor.

Uzun saatler seyahat edilmek zorunda kalınan toplu taşıma araçlarında yaşanan sorunlar ile ilgili de halkın fikirleri soruldu. Çıkan sonuca göre İstanbul halkının 10’da 9’u araçların çok fazla dolu olduğundan şikayetçi. Ayrıca her 10 kişiden 7’si toplu taşıma araçlarının yeterli sayıda ve sıklıkta olmadığı görüşünde buluşuyor. Bunların yanı sıra, her 10 kişiden 6’sı araçlarda bulunan havalandırma sistemlerinin gerektiğinde veya yeterli kuvvette çalıştırılmadığını belirtiyor. Oldukça rahatsız ve uzun sürelerde yapılan seyahatlerde yaşanan bu sorunlar farklı şekillerde de açığa çıkıyor. Araştırmada çıkan sonuca göre her 10 kişiden 3’ü toplu taşıma araçlarında daha önce fiziksel ve sözlü kavgalara, 5’i ise sadece sözlü kavgalara şahit olduğunu belirtmektedir. Tüm bu sorunlar İstanbul’u bir toplu taşıma cehennemine çevirirken, halkın da bu konudan oldukça rahatsız olduğu bir durum ortaya çıkıyor.

Toplu taşıma araçları, personelin kibarlığı ve trafik kurallarına uyması, aracın ne kadar kalabalık, temiz/hijyenik, hızlı, güvenli olduğu ve nasıl koktuğu dahil olmak üzere 7 kriterde değerlendirildi. Çıkan sonuçlardaki genel tablo çok iyi olmasa da bazı kriterlerde göreceli olarak daha iyi çıkan toplu taşıma araçları bulunuyor. Sonuçlara özet olarak baktığımızda:

  • Hem personelin en kibar bulunduğu hem de trafik kurallarına en iyi uyan olarak tramvay görülüyor.
  • Hemen hemen tüm toplu taşıma araçları fazla kalabalık olduğu için bu kriterden sınıfta kaldığı anlaşılıyor.
  • Hem en temiz/hijyenik bulunan hem de en hızlı olan toplu taşıma aracı ise metrobüs.
  • Koku kriterinde en başarılı olan aracın taksi olduğu görülüyor.
  • Metro/Marmaray en güvenli toplu taşıma aracı olarak düşünülüyor.
  • Hız hariç tüm kriterlerden kötü oy alarak sınıfta kalan toplu taşıma aracının ise minibüs olduğu görülüyor. En çok kullanılan toplu taşıma araçlarında ön sırada olmasına rağmen İstanbullular minibüslerden hiç memnun değiller.

Sonuç olarak anlaşılmaktadır ki; yoğun trafik, toplu taşıma araçlardaki olumsuz şartlar ve yaşanan kavgalar halkın yaşantısını olumsuz etkilemektedir. İstanbul’da hemen her gün yaşanan bu toplu taşıma dramının çözümü ne olur bilinmez ama, araştırmaya katılan her 10 kişiden 8’i, beklentilerinin sorulması ve bu doğrultuda iyileştirmelerin yapılması önerisini getiriyor. Ayrıca her 10 kişiden 9’u toplu taşıma araçlarını kullanacak kişilerin özel bir eğitimden geçmesi ve sertifika alma zorunluluğunun gelmesi gerektiği yönünde görüş bildiriyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...