Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Enerji Teknolojileri Topluluğu olarak bu sene katılmış olduğumuz Shell Eco Marathon 2017 Londra ve Tübitak Efficiency Challenge 2017 yarışlarında teknik kontrolleri başarıyla geçip, pistlerdeki yerimizi doldurmaya hak kazandık.
Shell Eco Marathon 2017 İstanbul yarışında da teknik kontrolleri başarıyla tamamlayıp piste çıktığımızdan dolayı 2018 Londra yarışlarına katılma hakkı kazandık.
BAŞARILARIMIZ;
- TÜBİTAK Alternatif Enerjili Araç Yarışları 2015 Hidromobil Kategorisi 3.lük ( h-Vira)
- TÜBİTAK Alternatif Enerjili Araç Yarışları 2015 Elektromobil Kategorisi Yerlilik Teşvik Ödülü (e-Vira)
- Shell Eco-marathon 2015 TÜRKİYE 1.lik (Evrim-3)
- TÜBİTAK Alternatif Enerjili Araç Yarışları 2017 Elektromobil Kategorisi Tanıtım ve Yaygınlaştırma Ödülü Sirius)
Tübitak Efficiency Challenge 2017 yarışında ise Sirius adlı aracımız 30 turun tamamını başarıyla tamamlamış olup, ulusal ve uluslar arası alanda düzenlemiş olduğumuz etkinlikler göz önünde bulundurularak tanıtım ve yaygınlaştırma ödülünü almaya hak kazandı.
SIRIUS Teknik Özellikleri ;
Verimlilik odaklı bu yarışların 2016 ve 2017 Ağustos ayında TÜBİTAK Efficiency Challenge Electric Vehicle Electromobile kategorisinde yarışmaya katıldığımız batarya-elektrikli aracımız SIRIUS ;
- Boyutları : 3650*1760*1150 milimetredir.
- Şase ve kabuk malzemesi olarak ‘’Savunma, Uzay ve Havacılık Sanayi’’sinde kullanılan kompozit malzeme olan ‘’karbon-fiber’’ den üretilmiş olup aracın toplam ağırlığı 200 kg dır.
- Tasarımı yapılan mekanik parçaları yüksek mukavemet ve düşük yoğunluk değerlerine sahip , ‘’Uçak Sanayi’’sinde kullanılan 7075 serisi Alüminyum malzemeden üretilmiştir.
- Motor : 2 kW gücünde fırçasız DC motor
- Batarya Grubu : 3 kW Lityum Polimer (Li-Po)
- Menzil : 300 km.
- Maksimum hız : 130 km/saat
- Park , yağmur , hız, alkol , far ve emniyet kemeri sensörü
- 100 km’ de 0.75 TL enerji tüketim değeri
özelliklerine sahiptir.
2017 üretimimiz olan Simurg adlı hidrojenli aracımız 180 ayrı parçadan birleştirmiş olup, bu parçaların tamamı 3D Printer ile basılmış olup şase malzemesi olarak karbonfiber kullanıldı. Kabukta kullanılan malzeme , ham maddesi mısır nişastası ve şeker kamışı gibi doğal ve yenilenebilir kaynaklar olması sebebiyle PLA (poliaktik asit) , kolay şekil verilebilen ve geri dönüşümü yapılabilen bir malzemedir.
SİMURG Teknik Özellikleri;
- Boyutları : 2456*1166*960 milimetredir
- Şase malzemesi olarak ’Savunma, Uzay ve Havacılık Sanayi’sinde kullanılan kompozit malzeme olan ‘’karbon-fiber’’ kullanılmıştır.
- Kabuk Malzemesi : PLA ( poliaktik asit)
- Motor: Mitsuba 0548 BL-DC Motor.
- Yakıt Hücresi : Horizon 1000 – XP
- Toplam ağırlık 105 kg dır.
HEDEFLERİMİZ ;
- Topluluk olarak ; motor, motor sürücüsü , batarya yönetim sistemi , yerleşik şarj birimi gibi elektronik parçalar ile karbon-fiber jant ve mekanik parçaların tasarımını ve üretiminin tamamını Türkiye’de yerli olarak yapmak.
- 2017 yılında İzmit Körfez Yarış Pisti’nde düzenlenen Efficiency Challenge Electric Vehicle yarışlarının Electromobile ve Hydromobile kategorilerinde 1.lik elde etmek.
- 2017 yılında Londra’da düzenlenecek olan Shell Eco-marathon yarışlarının şehir konseptli batarya-elektrik kategorisinde (Battery-elecktric Urban Concept) derece elde etmektir.
Bu hedefler doğrultusunda çalışmalarımıza ara vermeden devam etmekteyiz.