SEAT otomobillerinin zorlu testleri

®
Çok Okunanlar

Petroleum Istanbul’da Buluşuyor

Başta akaryakıt olmak üzere; petrol, LPG, doğal gaz, elektrik, alternatif enerji, madeni yağ ekipmanları ve teknolojileri alanında faaliyet gösteren...

Test Sürüşü: Honda Civic 4D Exe+ 1.5L DOHC VTEC TURBO

Honda Civic 4D Exe+ 1.5L DOHC VTEC TURBO modelinin test sürüşünü gerçekleştirdim. Öncelikle Honda benim adıma otomobil imal etmiş....

İkinci el araçta “kandırıldım mı” ?

Ticaret Bakanlığı tarafından hayata geçirilen “İkinci El Araç Yönetmeliği” kapsamında ikinci el araçlara ekspertiz raporu zorunlu hale getirilirken, araçlar...

Hyundai IONIQ 5 Advance’i Türkiye’de Satışa Sundu

Hyundai Assan, 2024 yılında artırmayı hedeflediği elektrikli otomobil satışlarını, geliştirdiği yeni donanım seviyeleriyle desteklemeye devam ediyor. Geçtiğimiz aylarda sırasıyla...

SEAT, geliştirdiği tüm otomobilleri üretime geçmeden veya üretim sonrasında zorlu testlere tabi tutuyor. Bu testlerin çoğu, model henüz prototip iken gerçekleştiriliyor. SEAT’ın prototip otomobillerinin kapıları 30 bin defa açılıp kapatılıyor, koltuk minderleri ve arkalıkları 20 bin defa fırçalanıyor ve her kumanda düğmesine 5 bin defa basılıyor. Bazı testler ise üretilen tüm otomobillere fabrika çıkışında uygulanıyor.

1 milyon 200 bin kilometrelik test

Yaklaşık elli mühendis, prototip modelleri zorlu zemin koşullarında, yılda 1 milyon 200 bin kilometreden uzun bir test sürüşüne tabi tutuyor. Bu sayı, dünya etrafında dört tura eşit… Tüm tekerlek parçalarının, Rusya’nın buzlu yollarına olduğu kadar, Fas çöllerinin 50 derecelik kavurucu sıcağına da dayanıklı olması hedefleniyor.

3 bin km’lik taş çarpması testi

SEAT prototip otomobilleri uzun bir çarpma testinden de geçiyor. Geliştirme aşamasında aracın alt takımına, tekerlek kemerlerine veya tamponlara yüz binlerce taş çarpıyor. Bu testte amaç, parçaların bozuk zeminde 3 bin kilometre sürüşe nasıl dayandığını görmek.

Her koltukta 20 bin sürtünme hareketi

Test aşamasında kullanıcıların otomobile 20 bin defa binip inmesi simüle ediliyor. Bu eylemler, koltukların kumaşına sürtünme hareketleri yapan makineler tarafından tekrar tekrar gerçekleştiriliyor. Ayrıca, her otomobil modeli için koltuk arkalıkları 20 bin defaya kadar katlanarak dayanıklılıkları kontrol ediliyor.

Her kumanda düğmesine yaklaşık 5 bin defa basılıyor

SEAT otomobillerinde her düğme, kadran ve kumanda mekanizması, dokunan kişide kalite ve hassasiyet hissi yaratmalı. Bu nedenle, navigasyon ekranı, radyo ve klima ayar düğmelerine yaklaşık 5 bin defa basılıyor. Bu testler, dokunmayı içeren tüm etkileşimler üzerinde çalışan uzman kişiler tarafından, araçlar satışa sunulmadan üç yıl önce gerçekleştiriliyor.

Kapılar 30 bin defa açılıp kapatılıyor

Kapı kapama sesi, yeni bir otomobil alıcısında kalıcı bir izlenim yaratır. Bu yüzden, her modelde 30 bin defa gerçekleştirilen açma kapama işleminde kapıların sıkıca monte edilip edilmediği kontrol ediliyor.

2 bin 500 litre muson yağmuru

Her gün üretim bandından çıkan 2 bin 200’den fazla aracın tabi tutulduğu bir başka test ise geri dönüşümlü bir sistemde on dakika boyunca dökülen 2 bin 500 litre suya dayanıklılık. Bu test sayesinde yolcu bölmesinin tamamen su geçirmezliği onaylanıyor.

2 milyon kilometrelik sürüş testi

Bu testte hedef, frenleme sisteminin düzgün çalıştığını kontrol etmek ve rahatsız edici sesler çıkarmadığını doğrulamak. Bu, otomobillerin, yetkili satıcılara teslim edilmeden önce geçtikleri son test… Otomobiller bu son sınavında, bozuk ve eğimli tipte altı farklı zemin türünü içeren bir parkurda 2 milyon kilometre kat ediyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...