Audi çalışanlarına dış iskelet

®
Çok Okunanlar

“OİB olarak ihracat hedefimizi 25 milyar dolar olarak revize ettik”

Brexit nedeniyle Birleşik Krallık'a ihracatın son yıllarda belirsizliğini koruduğunu belirten Çelik, şunları kaydetti:, "Anlaşmasız bir ayrılıkta, İngiltere’ye yönelik tedarik sanayi...

10 yıl Panamera: spor araba, lüks sedan, hibrid öncü

Stuttgart. Porsche on yıl önce yeni bir pazar segmentine girdi: Nisan 2009'da spor otomobil üreticisi ilk Gran Turismo'yu Panamera ile...

DBS Superleggera Volante’yi tanıttı…

Aston Martin, tarihindeki en hızlı üstü açık modeli olan, DBS Superleggera Volante’yi tanıttı. 5.2 litre V12 motora sahip model,...

Audi, geliştirdiği özel ekipman sayesinde çalışanlarının sırt ve iskelet ağrısına son vermeye hazırlanıyor. Bu ekipman aynı zamanda çalışanların fiziksel eforunu azaltırken verimliliğini de artırıyor. Yeni ergonomik destek ekipmanı, Audi’nin Ingolstadt ve Neckarsulm fabrikalarındaki işçiler tarafından test edilmeye başlandı.

Audi, iş yerinde sırt ağrısı sorununu bir dış iskelet yardımıyla çözmeyi hedefliyor. Audi’nin ergonomi destek ekipmanı, ağır malzemelerin kaldırılıp taşınmasını kolaylaştırırken, sırt kaslarındaki zorlanmayı da azaltacak. Vücuda takılan ve ağırlık kaldırmayı kolaylaştıran cihaz yaklaşık 3 kilogram ağırlığında. Dış iskelette üst gövde, bel ve uyluğa bağlanan metal çerçeveler, taşıyıcı bir yapıyla birleştiriliyor. Dış iskeleti takmak için, işçi önce donanımı bir kazak gibi başından geçirip, kayışlarla uyluklarına bağlaması gerekiyor. Ardından, ağırlığı dağıtmaya yarayan iki adet, el büyüklüğünde levha, uylukların üzerine yerleştiriliyor.

Audi production: working without backache with the exoskeleton

Dış iskelet özellikle işçilerin yük kaldırmak veya bırakmak üzere öne doğru eğildikleri durumlarda kullanıcıyı destekliyor. Ergonomik yapısı sayesinde ağır yükleri taşımak da daha kolay, çünkü dış iskelet ağırlığı belden, uyluktaki kaslara aktarıyor. Bu da sırt kaslarındaki zorlanmayı yüzde 20 ila 30 arasında azaltırken, aynı zamanda kullanıcının sağlıklı bir pozisyonda çalışmasını sağlıyor. Donanım, ergonomik yapısı sayesinde montaj işçilerinin gündelik çalışmalarına destek olurken, hareketlerini de kısıtlamıyor.

Audi production: working without backache with the exoskeleton

Endüstride geniş bir kullanım alanına sahip olan bu ekipmanın ilk versiyonları, Audi’nin Ingolstadt ve Neckarsulm fabrikalarındaki işçiler tarafından test edilmeye başlandı. Örneğin, tümüyle demonte lojistik faaliyetlerinde, dış iskelet montaj hattındaki çalışanların parçaları sandıklardan çıkarmalarına yardımcı oluyor. Üretimde ise orta konsolun montajını ve ağır malzeme kutularının taşınmasını kolaylaştırıyor. Test kapsamında, dış iskeletin gündüz vardiyasında kullanımı kademeli olarak 2 saatten 7 saate çıkarıldı.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...