Audi çalışanlarına dış iskelet

®
Çok Okunanlar

Otokoç Otomotiv Finans ve Mali İşler Lideri Dr. M. Önder Kutman

Otokoç Otomotiv, nitelikli yatırımcılara yönelik 2024 yılı içindeki ilk tahvil ihracını gerçekleştirdi. Tahvil ihraç tutarı 2,3 milyar TL, 2...

Varil başına 83.67 dolarlık kapanış fiyatına göre %0.42 arttı.

Petrol fiyatları, Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) ve OPEC+ olarak bilinen müttefiklerinin üretim kesintilerine devam edeceği beklentileriyle Cuma...

Ford Otosan, üretim ve ihracatta liderliğini sürdürdü

Ford Otosan, Hyundai Assan ve Anadolu Isuzu'nun üretim tesislerine ev sahipliği yapan Kocaeli, ocak-mart döneminde Türk otomotiv sektörünün üretim...

Turbo Akü laboratuvarı uluslararası akreditasyon ile tescillendi

AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Turbo Akü’nün, alanında birçok test olanağına sahip laboratuvarları Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK) tarafından gerçekleştirilen...

Audi, geliştirdiği özel ekipman sayesinde çalışanlarının sırt ve iskelet ağrısına son vermeye hazırlanıyor. Bu ekipman aynı zamanda çalışanların fiziksel eforunu azaltırken verimliliğini de artırıyor. Yeni ergonomik destek ekipmanı, Audi’nin Ingolstadt ve Neckarsulm fabrikalarındaki işçiler tarafından test edilmeye başlandı.

Audi, iş yerinde sırt ağrısı sorununu bir dış iskelet yardımıyla çözmeyi hedefliyor. Audi’nin ergonomi destek ekipmanı, ağır malzemelerin kaldırılıp taşınmasını kolaylaştırırken, sırt kaslarındaki zorlanmayı da azaltacak. Vücuda takılan ve ağırlık kaldırmayı kolaylaştıran cihaz yaklaşık 3 kilogram ağırlığında. Dış iskelette üst gövde, bel ve uyluğa bağlanan metal çerçeveler, taşıyıcı bir yapıyla birleştiriliyor. Dış iskeleti takmak için, işçi önce donanımı bir kazak gibi başından geçirip, kayışlarla uyluklarına bağlaması gerekiyor. Ardından, ağırlığı dağıtmaya yarayan iki adet, el büyüklüğünde levha, uylukların üzerine yerleştiriliyor.

Audi production: working without backache with the exoskeleton

Dış iskelet özellikle işçilerin yük kaldırmak veya bırakmak üzere öne doğru eğildikleri durumlarda kullanıcıyı destekliyor. Ergonomik yapısı sayesinde ağır yükleri taşımak da daha kolay, çünkü dış iskelet ağırlığı belden, uyluktaki kaslara aktarıyor. Bu da sırt kaslarındaki zorlanmayı yüzde 20 ila 30 arasında azaltırken, aynı zamanda kullanıcının sağlıklı bir pozisyonda çalışmasını sağlıyor. Donanım, ergonomik yapısı sayesinde montaj işçilerinin gündelik çalışmalarına destek olurken, hareketlerini de kısıtlamıyor.

Audi production: working without backache with the exoskeleton

Endüstride geniş bir kullanım alanına sahip olan bu ekipmanın ilk versiyonları, Audi’nin Ingolstadt ve Neckarsulm fabrikalarındaki işçiler tarafından test edilmeye başlandı. Örneğin, tümüyle demonte lojistik faaliyetlerinde, dış iskelet montaj hattındaki çalışanların parçaları sandıklardan çıkarmalarına yardımcı oluyor. Üretimde ise orta konsolun montajını ve ağır malzeme kutularının taşınmasını kolaylaştırıyor. Test kapsamında, dış iskeletin gündüz vardiyasında kullanımı kademeli olarak 2 saatten 7 saate çıkarıldı.

Son Haberler

Otokoç Otomotiv Finans ve Mali İşler Lideri Dr. M. Önder Kutman

Otokoç Otomotiv, nitelikli yatırımcılara yönelik 2024 yılı içindeki ilk tahvil ihracını gerçekleştirdi. Tahvil ihraç tutarı 2,3 milyar TL, 2...

Diğer Haberler