Yazı-Test: Özgür Sunay
4. Nesil Yeni subaru Forester tanıtımı Bayraktar
Otomotiv tarafından Kemerburgaz Mountrain’de
yapıldı. Subaru Genel Müdürü Sn. Halil Karagülle
katılımı ile gerçekleşen basın toplantısı ile Subaru
Forester’ın yeni tasarım yüzü ve güçlendirilmiş boxer motor seçeneği de Türkiye pazarında kullanıcılarına sunulmakta. 2.0 litre 150 beygir Elegance benzinli (94.949
TL) LINEARTRONIC 6 yada 8 ileri olmak üzere, 2.0 litre
240 beygir Adventure benzinli (118.000 TL) 2.0 litre 150
beygir dizel (129.000 TL) olarak sunuluyor. Yeni nesil
2013 model Subaru AWD simetrik 4 çeker özelliğine
sahip. Ayrıca Off-Road kabiliyetleri de geliştirilen araçta
X-Mode (yokuş iniş desteği de) bulunmakta. 35 yaş ve
üstü gelir seviyesi orta ve ortadan yüksek genelde Aile
sahiplerine hitap eden Forester yeni sportif ön tampon
ve çift egzoz çıkışı ile daha sportif şekilde tasarlanmış.
Yeni nesil Forester artan dingil mesafesi ile ön ve arka
koltuk arası da uzayarak arkada oturan yolcular için
daha geniş bir alan sunmakta. Yanda oturan yolcu ile
aranızdaki mesafede yine iyileştirilerek geniş bir alan
sağlanmış. Yeni nesil Forester’da A sütunu öne doğru
uzatılarak ön camın yatay olarak genişlemesi sağlanmış.
Bu şekilde yeni Forester modelinde ön camda oldukça
geniş bir görüş açısı sağlanmış. Yüksek oturma düzeni
ve göğüs hizasında daha aşağıda tasarlanan ön göğüs
bölümü sayesinde ön taraftaki geniş görüş açısı son derece iyileştirilmiş. Forester’ın ön tasarımında şahin gözü farları ve ön tampon yapısı dikkatleri üzerine çekiyor.
Turbo modellerde ise aracın içindeki sportif pedallar ve
alüminyum geçişler sportifliğini vurguluyor. 2.0 litre 150
beygir 6 ileri lineartronic otomotik şanzıman 100 km’de
6.5 litre yakıt tüketim değeri sunarken, 2.0 litre Turbo..
240 beygir 8 ileri lineartronic otomotik şanzıman
100 km’de 8.5 litre yakıt tüketim değeri sunmakta. Yeni Forester’da bulunan üç farklı
sürüşü modu sayesinde boxer motor verimliliğini
ayarlamanız mümkün. Sportif modda daha agresif
ve dinamik gaz tepkileri alırken, SPORT SHARP
seçeneğinde beygirin ve turbonun tamamını limitlere
kadar zorlamanız mümkün. Ekonomik olarak akıllı mod
(I) seçeneğinde ise araç kendini ve gaz tepkilerini en
verimli kullanacak şekilde ayarlamakta. Yeni Forester’da
düşük hızlarda geliştirilen X-Mode (çapraz çekiş sistemi)
sayesinde arka şanzımana daha fazla tork vererek aracın
patinajından daha kısa sürede çıkmasını ya da patinaja
düşmemesi sağlanıyor. Yeni Forester’da özellikle güvenlik paketleri de oldukça geliştirilmiş. EuroNCAP çarpışma ve güvenlik testleri neticesinde 3 yl arka arkaya 5 yıldız
alabilen SUV segmentinde ki araçlar arasında yer alıyor.
Özellikle yeni Subaru forester’da yaya çarpma koruması
da geliştirilen güvenlik paketleri arasında yer almakta.
Araçla ilgili ilk izlenimlerimiz bu şekilde bilgilerinize
sunarız.
Tüm modellerde standart olarak VDC
sistemi bulunuyor. Sürüş esnasında
yana kayma veya buna benzer bir araç
dengesizliği söz konusu olduğunda VDC
sistemi, her bir tekerleğe uygulanan fren kuvvetini, motor gücünü ve AWD tork dağılımını
(Lineartronic modellerde) kontrol ederek sürücüye
yardımcı oluyor. VDC sistemine, fren kontrolü
müdahale zamanlaması için yeni bir kontrol
ayarı kazandırılarak çift şerit değiştirme veya
slalom manevraları esnasında tehlikeleri önleme
performansı da artırıldı. Çift şerit değiştirme
esnasında VDC kontrolü sistemi, aracın kullanım
hızına ve ilk direksiyon hareketi açısına denk gelen
açısal hızdan kaynaklanan sapma oranını tahmin
ederek, fren kontrolünü uygulamaya başlıyor. Fren
kontrolü hızlı bir şekilde uygulandığı için, sapma
oranı çok yüksek olmadan önce aracın hareketi
kontrol altına alınıyor. “Yokuşta Kalkış Desteği”
fonksiyonu, yokuşta kalkış esnasında fren pedalı
serbest bırakıldıktan sonra kısa süreliğine aracı
frenli halde tutarak aracın geriye kaymasını önler.
Yeni Forester’da sürücünün komutlarına göre
arzu edildiğinde çabucak durmayı sağlamak için
fren sertliği ve tepkisi de geliştirildi. Tüm sistem
parçaları optimize edilerek tepki artırılarak acil
durumlarda olağanüstü bir frenleme performansı
sağlandı. Frenlemenin doğrusallığını artırmak
amacıyla fren hortumları kısaltılarak az genleşen
hortum kullanıldı. Geliştirilmiş fren destek sistemi
ve fren etkinleştirme ayarı sayesinde sürüş
güvenliği daha da artırıldı. DIT motora sahip
modeller dört tekerlek üzerinde de özel soğutmalı
fren disklerine sahip. Geniş boyutlu 17 inçlik (ön)
ve 16 inçlik (arka) frenler, DIT motorunun yol
performansına uygun bir frenleme performansı
sağlıyor. Fren desteği kontrolü VDC sistemi
tarafından sağlanıyor. Subaru’nun tüm modellerinde standart olarak bulunan Araç Dinamiği
Kontrolü (VDC) sistemi simetrik AWD ile sağlanan
üstün sürüş dengesine katkıda bulunuyor. Yeni
Forester’ın çarpışma güvenlik performansı artırıldı.
Yeni halka şekli ile güçlendirilmiş gövde yapısı
sayesinde kuvvetli çarpışmalarda bile maksimum
güvenlik sağlanıyor. Hafif ve yüksek dayanımlı
gövde yapısına sahip araçta yüksek dayanımlı çelik
levha kullanıldı. Darbe sönümlemesini geliştirmek
amacıyla hem motor bölmesi yerleşimi optimize
edildi hem de ön bölme yapısı yeniden tasarlandı.
Olası bir çarpışma esnasında yayaların başlarına
alacakları darbelerin şiddetini azaltmak için ön
ızgara ve ön bölme yapıları özel olarak tasarlandı.