Test Sürüşü: Yeni Seat Leon 1.2 lt TSI 105 Beygir

®
Çok Okunanlar

Toyota Eski Dostlarını Unutmuyor…

Toyota 2007 yılı ve öncesi seçili Corolla ve Yaris modelleri için avantajlarla dolu büyük bir servis ve bakım programı...

Arval’in Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü oldu

30 yıllık uluslararası deneyimi bulunan Alain Van Groenendael, tam kapsamlı uzun dönem araç ve filo kiralama alanında uzmanlaşan Arval'in...

Castrol Basketbol Heyecanına Ortak Oluyor

Madeni yağ pazarının lider markalarından Castrol, basketbol dünyasının zirvesi olarak tanımlanan NBA ve WNBA ile global bir iş birliğine...

Borusan Otomotiv Motorsport Nürburgring’ten Kupayla Döndü

Kurulduğu günden bu yana geçen 13 yılda 18 şampiyonluk kazanan ve 4 kıtada, 20 ülkede 370’ten fazla yarışta start...

Test Sürüşü: Özgür Sunay

İspanyolların ünlü markası Seat, Leon 1.2 lt tsi turbo 105 beygir gücünde benzinli ve 6 vites yeni motor seçeneği ile spor hatcback modeli aynı zamanda 4 kapısı ile hem sportif hem de aile aracı olmaya aday araçlardan hoşlananlar için mükemmel bir seçenek sunuyor. VW çatısı altında iç konfor ve motor seçenekleri ile yeniden harmanlanan Leon dış tasarımında sadece bir kaç ufak makyaj değişiklikleri ile karşımıza çıkıyor. Aracın ön tamponu ve yan tarafındaki çizgiler ile ön ve arka farlar tasarımcıları tarafından yeniden yorumlanmış. Fakat leon’un bir önceki genel yapısına nazaran daha kaslı görünüşü ile aynı kalan araç en büyük değişikliğini ise yeni motor seçeneğine yansıtarak tüketiciye sunuyor.

İlk defa leon modelinin test sürüşünü yapıyor olmama rağmen Seat markasının diğer modellerinin daha önce test sürüşünü yapmış olmam sayesinde leon modelinde hiç yabancılık çekmedim. Çünkü genel olarak Seat modellerinin iç dizaynı, tasarımı, konfor yapısı ve motor seçenekleri tüm modellerinde birebir örtüşüyor diyebilirim. Artık seat markasında VW markasınında büyük etkisi ile standart bir yapı hakim. (Almanların ünlü VW markasının Golf, Jetta, Passat v.b. modelleri gibi) Leon modeli aslında Türkiye pazarında hız ve spor otomobil tutkunlarının rüyalarını süsleyen ve daha çok modifiye sevenlerin tercih ettiği bir araçtı. Çünkü önceki versiyonlarında yüksek motor seçenekleri ile performansı oldukça yüksek bir araç olarak karşımıza çıktı. Test için almış olduğumuz yeni 1.2lt TSI motor ve 105 beygir gücündeki Leon, daha ufak bir motor hacmine sahip olmasına rağmen beklentilerinizin oldukça yukarısında sizi tatmin edebiliyor.

Özellikle vites geçişlerindeki seriliği ve size hissettirmiş olduğu motor ve beygir gücü hiçte hafife alınacak gibi basit değil. Normal bir 1.6 lt ve 105 beygir gücünde eş değer otomobillerin çoğundan daha seri atak ve hızlı diyebilirim. Aynı zamanda çok yüksek vites geçiş devirine sahip. Buda 1.2lt gücündeki leounun özellikle 4000-5000 devir arasında motorun ve beygirin gücü ile deyim yerindeyse araç kendini bularak daha iyi verim almanızı sağlıyor. İç konfor ve dizayn tasarımına ise diyecek bir şey bulamıyorum çünkü seat markasının genel olarak tüm modellerinde iç ve dış tasarımını her zaman farklı bulup kullanım olarak tercih ettiğim otomobiller arasında olduğunu söyleyebilirim.

Sürüş dinamikleri ise hemen hemen Cupra modeli ile aynı fakat Leon, Cupra modeline göre arka tarafını virajlarda ve toprak yolda daha kolay kaydırmaya müsait diyebilirim. Genel olarak aracın yol tutuşu ve otokontrolü çok yüksek en az Cupra modeli kadar güven uyandırıyor. Leon 1.2lt yeni motor seçeneği ile performasına göre oldukça ekonomik yakıt harcıyor. Kullanımınıza göre şehir içinde ortalama 7.0 lt yakıt harcaması ihtimal. Leon’un fren sistemi ve özellikle eps devrede iken slalom, ters kontra gibi testlerde yol tutuş özelliğinin de oldukça başarılı olduğunu görüyoruz. Sportif süspansiyonları biraz daha yumuşak olabilirdi. 4 kişilik kullanımlarda arkada oturanlar bu durumda yoldaki kavislerde biraz daha fazla rahatsız olabilirler. Aracın uzun yolda motor sesini içeriye vermesi diğer modellere göre oldukça iyileştirilerek daha da azaltılmış olduğunu gördük.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...