Test Sürüşü: 2011 MERCEDES ML300 CDI 4 MATIC

®
Çok Okunanlar

Nissan Yılmaz Kocaeli’de devam edecek…

25 yılı aşkın süredir Kocaleli’de hizmet veren Nissan Yılmaz, Sakarya’da bir yeni showroom daha açtı... Nissan’nın Türkiye’deki yeni showroom’unun resmi...

Borusan Otomotiv’den Ek ÖTV İndirimi…

BMW 3 Serisi ve BMW 4 Serisi’nde ÖTV Avantajı Borusan Otomotiv’den... Hükümetin yılın son 2 ayında sektörü hareketlendirecek çok doğru...

Katı emisyon standartları paladyum fiyatına rekor kırdırdı

Ticaret savaşı endişeleriyle emtia piyasasında birçok ürün ve değerli metalin değer kaybettiği dönemde paladyumun ons fiyatının ayrışması ve “katı...

Türkiye’de 1,6 milyar dolarlık bir yatırım planlandığını belirtti

Skywell Türkiye CEO'su Ulubaş, Türkiye'de 1,6 milyar dolarlık bir yatırım planlandığını belirterek, "Fabrikanın hangi ilde olacağı konusunda da bayağı...

Yazar: Mehmet Tıknaz – Fotoğraf: Umut Durmuş

2987 cc, V6 olan motor 190 beygir güç üretiyor. 440Nm torku ise 1400-2800 devir arası verebiliyor. 7G-TRONIC otomatik şanzıman (7 ileri)

Yüksek kaliteli üretimi olan Mercedes’in sağlamlığı ve asaleti geçmişten günümüze olduğu gibi korunuyor. Geniş dış dikiz aynaları, zırhlı ön tampon ve çift çıkışlı egzoz sistemi otomobilin sportif doğasını belirginleştiriyor. Köşeli ön hatları az da olsa agrasif bir
hava katmış. Dışarıdan çok heybetli olan görüntüsüne rağmen içine oturduğunuz zaman o kadar da büyük olamadığını fark ediyoruz. Bununla birlikte görüş mesafeleri oldukça rahat. Aracımız koldan vitesli olduğu için kokpitte alışık olduğumuzun dışında ferah mekan mevcut. Kontrol düğmeleri ve kollara ulaşmak oldukça rahat. Şık ve sade tasarımıyla
oldukça iddialı. Fakat içeride en çok şaşırdığım navigasyon sisteminin opsiyonel olması. Üzerinde bulunan ‘Radio Audio 20’ müzik sistemi alışık olduğumuzun dışında kullanıma sahip alışması biraz zaman alabiliyor. Çok fonksiyonlu deri direksiyon sayesinde elleriniz kaldırmadan ses sistemini, telematik ve eğlence kontrolleri ayrıca gösterge panelindeki
bilgileri ayarlanabilmektedir. Direksiyon arkasındaki vites kollarından ise f-1 otomobillerindeki gibi vites değiştirmek mümkün. Ön koltukların elektrikli olan kontrolüne ulaşmak rahat ve kolay. Aracı sürerken istediğimiz her şartta ne kadar güçlü olduğunu bize sık sık hatırlatıyor.

Donanımları sayesinde yoldan çıkartmak oldukça zor. Sport ve Comfort modları sayesinde sürüşte istediğimiz dengeyi sağlayabiliyoruz. Airmatik sistemi ile tek tuşla aracı yükseltip alçalta biliyoruz. Araziden çıktığınız zaman belli bir hız sonrasında otomatik olarak alçaltma mevcut. Yokuş iniş sistemini ise istediğimiz hızda ayarlayabiliyoruz. Emniyet kemerini
taktığımızda sürücüye göre kendini otomatik olarak ayarlıyor. Bu özellik sayesinde kemer sürekli olarak sıkmıyor.Tabi bunu istersek devre dışı bırakabiliyoruz. Kemerin tam sıkı olmaması hiç endişelendirmiyor çünkü araç bir tehlike hissettiği anda kemeri derhal geriyor ve tehlike geçince yeniden eski konumuna geliyor.

Bu araç ilk olarak 1998 yılında karşımıza çıkmıştı. 2002 de makyajlandı ve 2005 de tasarımı yenilendi. Mercedes M serisinin üretimini Amerika’da yapmaktadır. Konforlu bir SUV otomobil olduğu için rakipleri ile olduğu gibi arazi şartlarında yüksek beklenti içinde olmamak lazım. Otoyolda ise tam tersine her açıdan iyi bir performans sağlıyor. 1400 ila 2800 devir arası olan maksimum tork gücü istenildiğinde bu 2 tonluk aracın ne kadar güçlü olduğunu kanıtlıyor. 7 ileri otomatik vitesi sarsıntısız ve sorunsuz güç sağlıyor. Sürekli dört
çeker olan teknolojisi bu aracın kullanımına ekstra bir lezzet katıyor. Aracın opsiyonel olarak Off-Road paketi mevcut.

Bu paketle ilave olarak %100 diferansiyel kilitleri tarafından desteklenen iki vitesli transfer kutusu Low Range modundaki tahrik torku üzerinde daha kesin ve hassas bir kontrolü mümkün kılınmaktadır. Ayrıca 90 mm ekstra yerden yükseklik ile birlikte toplam azami 600 mm sudan geçiş yüksekliğine erişilebilmektedir. Sürücünün olduğu kadar yolcularında konforu fazlasıyla düşünülmüş. Arka koltukta yolculuk edenler için opsiyonel olarak sunulan ön koltuk başlıklarında bulunan ekranlarda kablosuz kulaklıklarla genel müzik sistemi harici olarak müzik/film izleme ve dinleme olanağını sunuyor. Yine arkada bulunan ön koltukların arasında yer alan gizli CD kontrol ünitesi ve klima kontrol ünitesi yolculara verilen önemin
altını çiziyor. Geniş bagaj hacmi 550 litre arka koltukların yatmasıyla bu hacim 2050 litreye kadar çıkıyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...