Audi e-yakıt araştırmalarını hızlandırdı

®
Çok Okunanlar

Petrol Fiyatları Pazartesi günü geriledi…

Petrol fiyatları, Orta Doğu'daki ateşkes umutları ve ABD Merkez Bankası'nın (Fed) faiz indirimlerinin zamanlamasına ilişkin artan belirsizlikler nedeniyle Pazartesi...

Yamaha MT-09 ve XMAX 300 Modelleri

Kurulduğu 1955 yılından bu yana müşterilerine, Japonca’da kuvvetli tatmin ve heyecanı ifade eden “KANDO” deneyimini sunan, dünyanın önde gelen...

OMODA, Pekin Uluslararası Otomobil Fuarı’nda

Chery Grubu çatısı altında yer alan OMODA, küresel çapta kamu refahı konusundaki atılımlarına devam ediyor. Çin’de gerçekleştirilen Pekin Uluslararası...

İtalya’ya binek otomobil ihracatında yüzde 58,5 artış

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği verilerinden yaptığı derlemeye göre, otomotiv endüstrisinin Ocak-Mart 2024'teki 9 milyar 132 milyon 431 bin...

Audi, e-yakıt stratejisini geliştirmeyi sürdürüyor. Marka, Ineratec GmbH ve Energiedienst Holding AG işbirliğiyle, Almanya’nın Laufenburg kentinde, e-dizel üretiminde hizmet verecek yeni bir pilot tesis kurmayı planlıyor. Yakıt ilk kez, yenilenebilir bir şekilde su enerjisi kullanılarak üretilecek. Planlanan tesisin yılda yaklaşık 400 bin litre üretim kapasitesine sahip olacak

Geçtiğimiz yıllarda e-gaz, e-benzin ve sentetik olarak üretilen e-dizel gibi iklim dostu, Karbondioksittemelli yakıtlar üzerinde çalışmalar gerçekleştiren Audi, e-dizel üretimini sonraki seviyeye taşımaya hazırlanıyor. Audi, e-dizel üretimine gelecek yıl Almanya’nın Laufenburg kentinde başlamayı planlıyor. Audi ve proje ortakları Ineratec ve Energiedienst AG, tesisin kurulması için gereken başvuruları birkaç hafta içerisinde yapacak. İnşaat çalışmalarına ise 2018’in ilk aylarında başlanması planlanıyor.

Laufenburg projesinde kullanılacak yeni teknolojinin, e-dizel üretimini daha küçük ünitelerde gerçekleştirerek daha ekonomik kılacağını belirten AUDI AG Sürdürülebilir Ürün Geliştirme Birimi Başkanı Reiner Mangold, “Pilot tesis, sektör birleşmesine, diğer bir deyişle enerji sektörünün sağladığı güç, ısı ve mobilitenin bir araya gelmesine olanak sağlayarak, yenilenebilir enerjinin depolanmasını mümkün kılıyor” açıklamasında bulundu.

Audi e-dizel, içten yanmalı motorları neredeyse tamamen Karbondioksit-nötr bir şekilde çalıştırma potansiyeline sahip. E-dizel, enerjiyi sıvıya dönüştüren tesisin artan su gücünü sentetik yakıt haline getirmesiyle üretiliyor. Sistem, bir kimya prensibini temel alıyor: Hidroelektrik güç santralinde üretilen çevre dostu enerji, suyu elektroliz yoluyla hidrojen ve oksijene ayırmak için kullanılıyor. Sonraki adımda hidrojen, yenilikçi ve son derece kompakt bir mikro işleme teknolojisinden yararlanarak, Karbondioksit iletepkimeye sokuluyor. Karbondioksitatmosferden elde edilebildiği gibi biyolojik kökenli atık gazlardan da üretilebiliyor ve tüm Audi e-yakıtlarında olduğu gibi, yakıtta kullanılan tek karbon kaynağı olma özelliği taşıyor. Tepkime sonucunda ortaya uzun zincirli hidrokarbon bileşikleri çıkıyor. Son aşamada ise bu bileşikler son ürün olan Audi e-dizele dönüştürülüyor.

Laufenburg’daki tesis, Audi’nin ortak olarak katıldığı, enerjiden sıvı üretimi prensibiyle çalışan ikinci pilot tesis olma özelliği taşıyor. Audi hâlihazırda 2014’ten bu yana Dresden’de enerji teknolojisi şirketi sunfire ile işbirliği yapıyor. Dresden’deki tesiste farklı teknolojiler kullanarak e-dizel üretimi gerçekleştiriyor. Almanya’nın kuzeyindeki Werlte’de yer alan ve Audi e-gaz, diğer bir deyişle sentetik metan üretmek için kullanılan Audi’ye ait enerjiden gaz üretim tesisi de, şirketin diğer e-yakıt projelerinden biri.

Son Haberler

Petrol Fiyatları Pazartesi günü geriledi…

Petrol fiyatları, Orta Doğu'daki ateşkes umutları ve ABD Merkez Bankası'nın (Fed) faiz indirimlerinin zamanlamasına ilişkin artan belirsizlikler nedeniyle Pazartesi...

Diğer Haberler