3 yılda bir telefon 6 yılda bir araba değiştiriyoruz…

®
Çok Okunanlar

Yamaha MT-09 ve XMAX 300 Modelleri

Kurulduğu 1955 yılından bu yana müşterilerine, Japonca’da kuvvetli tatmin ve heyecanı ifade eden “KANDO” deneyimini sunan, dünyanın önde gelen...

IEA raporu 17 milyona ulaşması bekleniyor…

Uluslararası Enerji Ajansı'nın (IEA) Salı günü yayınladığı son rapora göre, küresel elektrikli otomobil satışları 2024'te güçlü kalmaya devam edecek...

Varil başına 88.02 dolarlık kapanış fiyatından %0.21 arttı

Petrol fiyatları, ABD stoklarındaki düşüş ve Orta Doğu'daki gerginlikler üzerine yükseldi - ABD'nin ticari ham petrol stoklarındaki düşüş ve Orta...

IEA başkanı: Petrol fiyatlarını önemli ölçüde etkilemesi pek olası değil

Orta Doğu'daki gerginliğin, kilit üreticiler çatışmaya girmedikçe petrol fiyatlarını artırması pek olası değil: IEA başkanı Uluslararası Enerji Ajansı Başkanı, mevcut...

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın 7 bölgeden 26 kent merkezinde, 18-69 yaş arası bin 650 kişi ile yüz yüze görüşülerek gerçekleştirdiği “Tüketici İsrafının Boyutlarının İncelenmesi” başlıklı araştırmaya göre  ortalama akıllı telefon değişim süresinin 3,2 yılda bir olduğu ortaya çıktı. Interpress’in söz konusu araştırmadan edindiği bilgilere göre,  Türkiye’de akıllı telefon kullanımının yüzde 84’e ulaştığı belirlenirken, yüzde 14,7’lik kesimin standart cep telefonu sahibi olduğu, telefonu olmayan kesimin ise yüzde 1,5 olarak hesaplandığı tespit edildi. Araştırmaya göre, akıllı telefon sahiplerinin yüzde 7’sinin yılda bir, yüzde 17’sinin ise iki yılda bir akıllı telefonunu değiştirdiği saptandı.

tasarruff

Otomobil sahipleri 6,2 yılda bir otomobil değiştiriyor 

Aynı araştırmada Türkiye’nin yüzde 27’sinin otomobil sahibi olması dikkat çekerken, otomobil sahiplerinin yüzde 10’unun 2 ila 3 yılda bir otomobilini değiştirdiği, ortalama değişim süresinin ise 6,2 yılda bir olarak tespit edildiği görüldü. Ayrıca, gazete, kitap, dergi için para harcamak, kamuoyunun yüzde 57’si için zorunlu ihtiyaç olarak algılanırken taksiye binmek, abur cubur tüketmek, dışarıda yemek yemek, tatile gitmek, kültür sanat konularına para harcamak gibi giderlerin ise ihtiyaç dışı tüketim olarak görüldüğü belirlendi. Tasarruf yapma oranının ise yüzde 14’te kaldığına dikkat çekilen araştırmada, kamuoyunun yüzde 56’sının gelir yetersizliği nedeniyle yüzde 26’sının ise borçları olduğu için tasarruf yapamadığı tespit edildi. Medya Takip Ajansı Interpress’in medyada yapmış olduğu incelemede, tasarruf ile ilgili yılbaşından bu yana yazılı basında 22 bin 771 haber çıktığı tespit edildi.

Son Haberler

Volvo Car Turkey’de Pazarlama Direktörlüğü’ne Yeni Atama

Kurulduğundan bu yana teknolojisini geliştirirken her zaman insanı odağına alan İsveçli otomobil üreticisi Volvo Cars’ın Türkiye operasyonunda üst düzey...

Diğer Haberler