Avrupa’nın yarısı yüksek sıcaklıklarla boğuşurken, dünya ralli şampiyonu ünvanlı Juha Kankkunen, SEAT Ateca’nın direksiyonunda yaptığı test sürüşüyle serinletiyor. Kuzey Kutup Dairesi’ne 200 kilometre mesafedeki donmuş Pikku-Nissi Gölü’nü SEAT Ateca’yla geçen Kankkunen’in videosu, bu sıcak havalarda kısa süre de olsa hayal edilen soğuk havaları yaşatıyor.
Yüksek sıcaklıklar, Avrupa’nın yarısını kasıp kavururken, bazı ülkelerde sıcaklık 40°C’yi aşıyor. Yazın etkisini en çok hissettirdiği bu sıcak dönemde, Kuzey Kutup Dairesi’ne sadece 200 kilometre uzaklıkta, Finlandiya’nın kuzeyinde yer alan donmuş bir gölde Ateca’yı test eden dünya ralli şampiyonu ünvanına sahip Juha Kankkunen (KKK) ile kısa süreliğine de olsa soğuk havaları hayal edebiliyoruz.
Dev bir buz pisti üzerinde kaymak
Pikku-Nissi Gölü, Finlandiya’daki 188 bin gölden biri. Gölün yüzeyi kışın tümüyle donarak, otomobillerin üzerinde güvenle ilerleyebileceği 90 cm kalınlığında bir buz tabakası oluşturuyor. İşte Kankkunen -20°C seviyelerine inen bu sıcaklıklarda Ateca’yı sürerken bir damla bile terlemiyor.
KKK: 23 birincilik ve 75 podyum
KKK olarak da bilinen ralli pilotu Juha Kankkunen, kariyeri boyunca 4 dünya şampiyonluğu, 23 birincilik ve toplam 75 podyum sevinci yaşadı. Direksiyon başındaki bir saatlik sürüşün ardından Kankkunen, “4Drive dört tekerlekten çekiş sistemine sahip SEAT Ateca bu koşullar için mükemmel. Ateca sağlam, kompakt bir otomobil; sürüşü kolay ve eğlenceliydi” dedi.
Ekstrem test koşulları
Kuzey Finlandiya aynı zamanda SEAT Teknik Merkez mühendislerinin, seri üretim öncesinde prototiplerin Kış Testlerini gerçekleştirdikleri yer. Burada hedef otomobilin çekiş, stabilite, fren sistemi ve diğer unsurlarının ekstrem hava koşullarında bile düzgün çalıştığından emin olmak.
Kontrollü bir patinaj pisti
Özel çivili kar lastikleri ve 4Drive çekiş sistemi, Kankkunen’ın rotada kalmasına yardım ederken, direksiyonda sergilediği becerileri tam anlamıyla bir şova dönüştürdü. Finlandiya’daki bu testlere katılan bir diğer SEAT pilotu Jordi Gené de kar veya buzlu zeminlerdeki sürüşler sırasında direksiyonu çevirirken pedallara hafifçe basmayı, yavaşça hızlanmayı ve otomobili mümkün olduğunca yüksek viteslerde kullanmayı önerdi.