Özellikle son yılarda ticari araç kullanıcılarının internet alışkanlıklarının mobil cihazlara yönelmesinden hareket eden Volkswagen Ticari Araç, müşterilerine maksimum fayda ve zaman sağlayacak yeni mobil sitesini yayına aldı.
Teknolojinin en güncel özelliklerine sahip yeni mobil site, markanın web sitesinde sunulan tüm kolaylıkları barındırıyor.
Son teknolojileri yakından takip eden ve bu teknolojilerin müşterilerinin dijital dünyadaki deneyimlerini kolaylaştırmasına ve markasıyla her an iletişim kurmasına olanak tanıyacak çözümler geliştirerek dijital dünyadaki hizmetlerini sürekli yenileyen Volkswagen Ticari Araç, yeni mobil sitesini yayına aldı.
Ticari araç kullanıcıları mobil kullanımı tercih ediyor
Mobil dünyanın hızla yayılması ve ticari araç müşterilerinin internet alışkanlığının masaüstü bilgisayarlardan, mobil cihazlara kayması üzerine mevcut mobil sitesini yenileyen Volkswagen Ticari Araç, öncelikle müşterilerinin mobil siteden maksimum fayda sağlamasını ve zaman kaybetmeden yetkili satıcılara yönlendirilmesini hedefledi.
Google’ın hedef kitle üzerinde kullanıcı alışkanlıklarını inceleyerek yaptığı araştırmalardan elde edilen; ticari araç kullanıcılarının çoğunlukla mobil siteleri tercih ettikleri, yüzde 94 oranında telefonu dik konumdayken ve başparmaklarıyla kullandıkları sonuçlarına uygun olarak, tasarlanan yeni mobil sitede işlevsiz alanlar da ortadan kaldırıldı. Farklı ekran çözünürlükleri hedeflenerek, farklı telefonlarda kendini otomatik olarak ölçeklendiren mobil sitenin, başparmak hareketinin telefon üzerinde yapabileceği alanlara yoğunlaşarak, kullanıcıların mobil siteyi rahatlıkla kullanmasının sağlandığı da belirlendi.
Testler 3 ay sürdü
Mart ayında yayına alınan yeni mobil site, 3 ay boyunca çeşitli kullanıcı testlerine tabi tutuldu. Son olarak Google’ın İrlanda’daki genel merkezi tarafından da incelenen Volkswagen Ticari Araç mobil sitesi, geliştirmesinin tamamlanması sonrasında güncel sürümü ile hizmet vermeye başladı.
Kullanıcı testleri sonrasında siteye bir dizi test uygulandı ve yapılan analize göre Volkswagen Ticari Araç’ın yeni mobil sitesinde, müşterilerin kullanım kolaylığına ait bir gösterge olan ‘Hemen Çıkma Oranı’nın yüzde 50 oranında azaldığı ve siteye giriş yapan tüm kullanıcıların mobil siteyi rahatlıkla kullanmasının sağlandığı, kullanıcıların tek seferde gezdiği sayfa adedinin yüzde 100 artırıldığı tespit edildi.
Yeni mobil siteye, kısa ve anlaşılabilir bir menüye sahip tasarlanmış olması, Volkswagen Yetkili Satıcılarına ulaşmanın kolaylaştırılmış oluşu ve hızının 3 kat iyileştirilmesi gibi sonuçlar da dikkate alınarak “Yüzde 100 kullanıcı deneyimine uygun” unvanı verildi.
360 derece galeri ile modelleri tanıma imkanı
360 derece görsel galerisi tüm Volkswagen Ticari Araç modellerinin iç detaylarının, araç içinde 360 derece dolaşarak incelenmesine imkan tanıyor.
Kullanıcı taleplerini fark edip, cevaplandırıyor
Volkswagen Ticari Araç’ın yeni mobil sitesi, kullanıcıların araştırdıkları modeli fark ederek, ekrana ilgilendiği model bazında özel bir bilgi formu çıkarıyor. Formu doldurduğu takdirde, kendisinin belirleyeceği yetkili satıcı tarafından aranıyor ve test sürüşüne davet ediliyor. Bu sayede kullanıcıların bulundukları yerden hızlıca yetkili satıcıyla iletişime geçmesi sağlanıyor.
Volkswagen yetkili satıcısına ulaştıran haritalı yol tarifi özelliği
Yeni mobil sitede mobil cihazın konumuna göre en yakın Volkswagen Yetkili Satıcısı veya Servis konumları bulunabiliyor ve haritadan yol tarifi alınabiliyor.
Kredi hesaplaması ve kredi ön başvuru kolaylığı
VDF sitesiyle bütünleşik çalışan ‘Kredi Hesaplama Ekranı’ sayesinde kullanıcılar, seçtikleri model için azami ne kadar kredi gerektiği, ödeme planları, faizler gibi birçok bilgiye sahip olabiliyor. Aynı zamanda kredi için ön başvuru yapabiliyor.
Volkswagen Ticari Araç’ın resmi sitesinde yer alan ‘Canlı Destek Modülü’ ve ‘Online Servis Randevusu’ gibi hizmetler de mobil sitede yer alıyor ve cihaz hareketine göre tepki verebiliyor.
Mobil site, kullanıcıların isteğine bağlı olarak masaüstü web sitesi görünümüne de geçebiliyor.