Almanya, otomobil üreticilerinin eski dizel araçlardaki egzoz emisyonu filtreleme sistemlerini daha düşük karbon salınımı için yükseltmeyi önerdi. Almanya, ince parçacıklı madde ve toksit azot oksitlerden kaynaklanan kirliliği azaltmak için yeni bir çareye başvurdu.
2015 yılında meydana gelen hile skandalının, ardından çevresel ve düzenleyici bir geri tepme oldu. Alman milletvekilleri ve otomobil endüstrisi artık şehirlerde kirli havanın nasıl temizleneceği konusunda kafa yorarak konuya eğilmeye başladı.
Otomobil üreticileri, müşterilerin daha temiz motorlu yeni otomobiller satın almasını isterken, çevreciler ve tüketici grupları eski dizel araçların egzozlarının güçlendirilmesinin daha ekonomik olabileceğini savunmakta.
Almanya ulaştırma bakanlığı bugün (Cuma günü) 30 sayfalık bir belge yayınladı. Ulaştırma bakanı Andreas Scheuer yaptığı açıklamada, “Artık tüm kısıtlamaları ve düzenlemeleri karşılayacak etkili sistemler geliştirmek için güçlendirme endüstrisinin sırası geldi.” Dedi.
Egzoz filtreleme yükseltme kitleri yapan Baumot Grubu yönergeleri memnuniyetle karşıladı.
Hamburg merkezinde ise çok eski dizel arabalar havayı kirlettiği için şehre girişleri yasak. Ayrıca, Almanya’nın otomobil endüstrisinin merkezi olan Berlin ve Stuttgart gibi diğer şehirler de benzer yasaklar getirmeye hazırlanıyor.
Almanya yollarındaki 15 milyon dizel araçtan sadece 2.7 milyonu Euro-6 teknolojisine sahip.
Alman otomobil üreticileri, egzoz filtreleme sistemlerini daha etkin hale getirmek için motor yönetim yazılımını yükseltmek üzere araç başına 3.000 Euro (3.431 $) harcamayı kabul ettiler, ancak çevreciler bu önlemlerin yetersiz olduğunu düşünüyor.