Yavaş bir büyüme altında LIQUI MOLY için rekor ciro…
Ticari çatışmalar, Ruble’nin zayıf oluşu ve ham petrol fiyatları Alman yağ ve katkı maddeleri uzmanını yavaşlatıyor.
Aralık 2018 – Würth Grubu çatısı altındaki birinci yılda da LIQUI MOLY yeni bir ciro rekoruna imza atıyor. Fakat büyüme eğrisi daha önceki yıla göre daha yatay hareket ediyor. Alman yağ ve katkı maddeleri uzmanı 2018 yılında 544 milyon Euro ciro kaydediyor ve böylece bir önceki yıla göre sadece yüzde ikilik bir büyüme elde ediyor. “Uluslararası ticari çatışmalar, çok sıcak geçen yaz ve maliyet artışları, bunlar arasında özellikle dramatik bir şekilde artmış olan ham petrol fiyatları, ciro ve gelir büyümemizi belirgin ölçüde yavaşlattı” diyor LIQUI MOLY Genel Müdürü Ernst Prost.
Son yıllara yüksek büyüme oranları damgasını vurmuş olsa da 2018 – bir istisna dışında- orta derece geçti: Ekim ayı neredeyse 54 Milyon Euro ciro ve yüzde 34’lik bir büyüme ile şirketin 60 yılı aşan geçmişinde en başarılı ay olarak gerçekleşmiştir. Bir dizi faktör benzer bir artış oranının yılın tamamına hakim olmasını engelledi: Böylece tüm dünyada hakim olan ticari çatışmalar LIQUI Moly’yi de etkiledi. Örneğin Çin ile olan ticaret üçte birden fazla geriledi. Ve şirket için belirgin ölçüde önemli bir ihracat pazarı olan Rusya’da da işler Ruble’nin son 24 ayda ciddi anlamda değer kaybetmesi nedeniyle büyük ölçüde geriledi. “Bu türden değişiklikler iz bırakmadan geçip gitmez”, diyor İhracat Yöneticisi Salvatore Coniglio. “Tüm dünyada 150 ülkede temsil ediliyor olmasaydık Çin ve Rusya’da görülen sonuçlar çok daha etkileyici olurdu. Böylece ciro kayıplarını çeşitli ülkelerde yeni pazarlarla telafi edebiliyoruz.”
İhracatta alınan yaraları rekabetin zorlu olduğu Alman pazarındaki narin büyüme de dengeleyemedi. “Mevcut koşullar altında Almanya ve Avusturya’da yüzde ikilik bir büyüme gerçek bir başarı” diyerek konuya vurgu yapan Şirket Yöneticisi Günter Hiermaier, “nihayetinde rakiplerimizin sayısı artıyor ancak paylaşılacak olan pasta aynı büyüklükte kalmaya devam ediyor. Bu nedenle de bunun için verilen mücadele orantılı olarak büyük. Pazarlama paketlerinden ve satış gücünden oluşan kombinasyona güvenmeye devam ediyoruz.”
Daha az artan ciroya paralel olarak şirketin giderleri de dramatik oranda arttı. Ek kurumsal kaynak planlama yönetimi konseptleri, yeni bir yazılım ve yeni bir tank deposu için başlatılmış olan yaklaşık on bir milyon Euro’luk yatırımların yanında artan ham madde fiyatları nedeniyle yaklaşık altı milyon Euro’luk ve hava koşulları nedeniyle ilave maliyetler de eklenmiş oldu: Yaz aylarında uzun süre devam eden yüksek sıcaklıklar Ren nehrinin sadece sınırlı ölçüde gemi ile geçilebilir veya hiç geçilemez hale getirdi ve bu nedenle de ham madde ve bitmiş ürünlerin taşınması daha pahalı hale getirmişti. “Nakliye ve lojistik ile ilgili maliyetlerimiz toplamda yaklaşık olarak 1,2 Milyon Euro kadar arttı. Hepsi bir arada soğuk bir duş etkisi yarattı. Elbette gelirlerimiz böylesine bir çifte olumsuz etki, daha yüksek maliyetler ve planlanandan daha düşük cirolar nedeniyle ciddi anlamda azalıyor. Ama bu hayatta olduğu gibi ticarette de böyle – koşullara uyum sağlamayı başaramazsak sahneden siliniriz. Ve her yıl diğeriyle aynı değil.” diyor Ernst Prost.
Pazarlama ile araştırma ve geliştirme için yapılan masraflar da arttı, ancak bu durum planlanmıştı. 2017 yılında LIQUI MOLY marka bilinirliğine 19,8 milyon Euro yatırım yaparken, bunu 2018 yılında ek olarak yatırıma yönlendirilen neredeyse bir milyon Euro daha izledi. “En başarılı adım kesinlikle Chicago Bulls ile yapılmış olan reklam sözleşmesiydi. Bu basketbol takımı dünyadaki en ünlü spor markaları arasında yer alıyor. Takipçilerinin sayısı 175 milyonu aşıyor. ABD’deki hiçbir profesyonel takım bu rakamın üzerine çıkamıyor”, diyen pazarlama yöneticisi Peter Baumann alınan uluslararası önlemlerin bu Alman şirketi için sahip olduğu önemi vurguluyor.
Hem ulusal hem de uluslararası alanda “Made in Germany” kalitesi LIQUI MOLY için her zaman olduğu gibi şimdi de muazzam bir çekici güce sahip. Ve sürekliliği sağlanmış olan bu yüksek kaliteyi araştırma ve geliştirme temin ediyor, bu nedenle de bu alanda yapılan harcamalar neredeyse 6 milyon Euro seviyesine yükseltilmişti. “Modern yağlama maddeleri son derece karmaşık yapılardır. Pazarda zirvede olmak isteyenler geliştirme ve kalite kontrol için en modern teknolojilere ihtiyaç duyar”, diyerek vurgulamıştı bu alanın ve uygulama teknolojisi alanının sorumlusu David Kaiser.
Bir diğer rakam da aynı şekilde ek maliyetlere neden olmuştu: LIQUI MOLY’de kendilerine ortaklar denen çalışanlar. 2018 yılında 24 yeni pozisyon yaratıldı. Ulm ve Saarlouis yerleşimlerinde ve yurt dışındaki temsilciliklerde toplam 848 kişi istihdam ediliyor. “Bununla ilgili parayı memnuniyetle harcıyoruz çünkü iş yerleri yaratmak büyük bir mutluluk. Madencilik, Kimya, Enerji Sendikasına ödediğimiz bir milyon Euro tutarındaki yeni tarife anlaşması bedelini de memnuniyetle ödüyoruz çünkü LIQUI MOLY ailesindeki insanlar bunu hak ediyor”, diyor Ernst Prost.
Şirketin yönetim ortağı yıl değişiminde hisselerini Würt Grubuna sattıktan sonra pek çok kişi yağ ve yakıt maddeleri uzmanı için radikal bir değişimin söz konusu olacağından korkuyordu. “Bunun tam tersi söz konusu”, diyordu Ernst Prost. “Kart vizitimde artık Ortak değil de Genel Müdür yazıyor olsa da ve Günter Hiermaier ile uzun yıllardır bizimle çalışan satış yöneticimiz genel müdür yardımcılığına yükselmiş olsa da bunun dışında her şey olduğu gibi kalmaya devam ediyor.