Türkiye ilk FIA GT Uluslar Kupasını kazandı!

®
Çok Okunanlar

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt’un ÖTV Değerlendirmesi

Yürürlüğe giren ÖTV düzenlemesiyle birlikte, sektörümüzde yeni bir dönemi başlatacaktır. Kasım ayından Aralık ayına geçerken sektörümüzde çok farklı beklentiler vardı....

Citroen 50 bin TL için 12 ay 0 faizli kredi

Hafif ticari araç segmentinde başarı çıtasını her geçen gün daha da yükselten Citroën; yeni yılın ilk ayında hem 2022...

Teleferik Düzce’de Zafere Tırmandı…

Kısa adı DOSOD olan Düzce Otomobil Sporları ve Offroad Kulübü tarafından Düzce Belediyesi katkılarıyla organize edilen 2018 Türkiye Trial Şampiyonası son yarışı 13-14...

Toyota Hilux 2017’de de lider oldu

İSTANBUL (AA) - Toyota Hilux, 2016 yılında olduğu gibi 2017'de de Türkiye'de en çok tercih edilen pick-up modeli oldu. Toyota'dan...

Serbest antremanlar ve sıralama yarışlarında harika bir performans gösteren Türk takımı, Salih Yoluç ve Ayhancan Güven kontrolünde ilk kez düzenlenen FIA GT Uluslar Kupasını 34 kapı numaralı RAM Racing Mercedes AMG GT3 ile kazanma başarısını gösterdi.

Salih Yoluç ; ‘’Harika bir sonuç oldu. İnsanımızdan müthiş derecede destek gördük ve bundan dolayı çok mutlu olduk. Le Mans 24 saat galibiyeti bile bu kadar ses getiremeyebilirdi. Ülkemi temsil etme fırsatı bulduğum için çok şanslı ve gururlu hissediyorum’’ diye konuştu.

2 gün süren etkinlik Cuma günkü 2 x 80 dakikalık serbest antremanlar ile başladı. Ayhancan ve Salih’in değişerek kullandığı seansların ikincisini Türk takımı 1. sırada bitirdi. Aynı gün yapılan 2 x 20 dakikalık sıralama turlarında Salih ilk sıralama yarışı için 4. sırayı, Ayhancan ise ikinci sıralama yarışı için 3. sırayı aldı. Salih’in en iyi turu aslında 2. Sıra için yeterliydi ancak son virajda yavaş giden Arjantin yüzünden o tur tamamlanamadı.

2 sıralama yarışı sonucunda toplanan puanlar Cumartesi gecesi koşulacak ana yarışın sıralamasını belirledi, bu yüzden iki yarışı da iyi noktada bitirip en azından ilk iki sırada başlamak Türk takımı için çok önemliydi, bunu da ilk sıralama yarışını 2., ikincisini ise 1. sırada bitirerek ilk cepte başlama hakkı elde ederek en iyi şekilde gerçekleştirdiler.

İlk sıralama yarışına 4.sıradan başlayan Salih, Arjantin’i startta geçerek 3. sıraya yükseldi. İlk virajda ki kaosun içinden sıyrılmayı başaran Salih, Hong Kong’u yakalamaya başladı ve 4. virajda rakibini geçerek 2. sıraya yükseldi. Kısa bir süre sonra Meksika’nın geçmesiyle tekrar 3. sıraya düşen Salih, rakibine pek çok atak yapmasına ragmen geçemeyince erken pite girdi ve Ayhancan’a trafiksiz bir sürüş imkanı verdi. Ayhancan o sırada pitten çıkan İngiltere ile 1. virajda temas yaşamasına ragmen onu geçmeyi başardı ve 2. sıraya yükseldi ve yarışın sonuna kadar temposunu koruyup 2. sırada bitirmeyi başardı.

İkinci sıralama yarışında Ayhancan 3. sırada başladı ve ilk virajdan önce mükemmel bir atak yaparak liderliği aldı. Pite girdiğinde Fransa’nın yaklaşık 1 saniye önündeydi ve Salih pitten çıktığında da bu fark korunuyordu. Salih 2. sıradaki Fransa ile farkı açmaya başladığı anda Güvenlik Aracı piste girdi ve farklar kapandı. Yarışın bitimine 8 dakika kala Güvenlik Aracı pite geri girdi ve Salih çok iyi bir start alarak yarışı kontrol altında tuttu ve İngiltere’nin 3 saniye önünde yarışı kazandı. Bu sonuç Türk takımına ana yarışa ilk cepte başlama hakkını verdi.

Cumartesi gece ışıklar altında yapılan ikinci yarışta Salih iyi bir start aldı ve ilk virajda yerini korudu. Ancak arkasında olan olaylar ve kazalar yüzünden Güvenlik aracı tekrar piste girdi ve uzun süre pistte kaldı. Güvenlik aracı tekrar pite girdikten sonra başlayan yarışta İngiltere ile zorlu bir mücadele içine giren Salih, bu esnada Rus aracının da önde ki mücadeleden faydalanarak aradan geçmesiyle 3. sıraya düştü. Salih, Rusya’ya pek çok atak yapsa da geçmeyi başaramadı ve pite 3. sırada girerek direksiyonu Ayhancan’a verdi. Ayhancan daha sonra mükemmel bir sürüş çıkararak önce Rusya’yı ardından da İngiltere’yi harika ataklarla geçerek Türkiye’ye ilk FIA GT Uluslar Kupasını getirmiş oldu.

Salih ; ‘’RAM Racing her zaman ki gibi güzel bir araç hazırladı. Ancak büyük frenaj noktalarının olduğu bu pistte Ferrari’lerin bu açıdan bize karşı çok ciddi bir avantajı oldu, o yüzden risk almadan atak yapmak pek kolay değildi. 3. sıraya düşünce Rusya’yı geçmek için lastiklerimi aşırı zorlamayı istemedim, Ayhancan’ın zaten Rusya’nın diğer pilotunu kolaylıkla geçebileceğini biliyordum, nitekim de öyle oldu. Ancak İngiltere ile aradaki farkı kapatabilmesi için iyi durumda lastiklere ihtiyacı vardı. Nitekim İngiltere lastiklerini ilk baştan çok fazla zorlayarak yarışın ikinci bölümünde bütün yol tutuşunu kaybetti, Ayhancan’ın da harika sürüşü ve harika ataklarıyla kazandık. Bizden yavaş Rusya’nın arkasında normalde kaybetmeyeceğimiz 7-8 saniye kaybettik, pite girişte dahil, o olmasaydı çok daha rahat bir galibiyet olurdu. Ayhancan’ın performansıyla gurur duydum, her yerde ve herkese karşı yarışabileceğini ve kazanabileceğini kanıtladı. Bunu biz zaten biliyorduk, artık çok daha fazla insan biliyor. Onun adına da ayrıca mutluyum.’’

Salih bir daha ki haftasonu (8-9 Aralık) Fuji’de Asya Le Mans Serisi’nin ikinci yarışında United Autosports adına ikinci yarışına çıkacak. Şangay’da ki podyum ve Bahreyn’de ki galibiyetin momentumuyla hedef yine iyi bir sonuç almak olacak.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...