Kış lastiği seçerken dikkat edilmesi gerekenler…

®
Çok Okunanlar

Yolları açık tutan otoyol çalışanlarının güvenliği sürücülerin elinde

ICA, üyesi olduğu Avrupa Ücretli Yol Altyapı Operatörleri Birliği’nin (ASECAP) Avrupa Farkındalık Günü kapsamında düzenlediği #(S)heWorks #ICare kampanyasına destek veriyor....

Renault ve Dacia’dan Güç Sende Servis Kampanyası

Renault ve Dacia, araçlarına bakım ve onarım yaptırmak isteyen müşterilerine Güç Sende Servis Kampanyası ile cazip fırsatlar sunuyor. 24...

Motul Performans Servisi…

Dünyanın lider madeni yağ üreticilerinden Motul, Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Motul, sadece geniş ürün gamı ile değil servislerinde sunduğu...

Nissan’a Üst Üstte İkinci Kez Altın Pusula Ödülü..!

Bu yıl 16’ncısı gerçekleşen, Türkiye Halkla İlişkiler Derneği’nin düzenlediği Altın Pusula Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu. Nissan, Navara lansmanı...

Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği (LASİD) Genel Sekreteri Erdal Kurt, kış lastiğinin 7 derecenin altında hava koşullarına, ıslak, karlı ve buzlu yollara göre özel olarak üretildiğini belirterek, “Özel karışımı ve sırt deseni sayesinde kış koşullarında daha fazla yol tutuşu ve daha kısa fren mesafesi sağlar.” ifadesini kullandı.

Kurt, yaptığı azılı açıklamada, güvenli sürüşün başında doğru zamanda doğru lastik kullanımının geldiğini kaydederek, şehirlerarası yük ve yolcu taşıyan ticari araçlar için zorunlu olan kış lastiği uygulamasının yarın başladığını bildirdi.

Hava sıcaklıklarının düşmeye başladığı bugünlerde kış lastiklerinin kullanımının daha fazla yol tutuşu ve daha kısa fren mesafesi sağlamasından dolayı son derece önemli olduğunu belirten Kurt, sürücülere, kış lastiğine duyarlı olma ve gerekli hazırlıkları yapma çağrısında bulundu.

Kurt, yolcu ve eşya taşımalarında kullanılan araçların yarından itibaren 1 Nisan’a kadar kış lastiği kullanmasının zorunlu olduğunu, güvenli seyahat için kış lastiği kullanılması gerektiğini aktardı.

– “Doğru lastik güvenli sürüşün en önemli unsurlarından”

LASİD Genel Sekreteri Kurt, kış lastiklerinin 7 derecenin altındaki hava koşullarına, ıslak, karlı ve buzlu yollara göre özel olarak üretildiğini belirterek, şu ifadeleri kullandı:

“Özel karışımı ve sırt deseni sayesinde kış koşullarında daha fazla yol tutuşu ve daha kısa fren mesafesi sağlar. Trafiğin güvenli ve akıcı olması için; kış lastiğinin yaygın kullanımı önem taşımaktadır. Unutulmamalıdır ki, doğru lastik güvenli sürüşün en önemli unsurlarından biridir. Emniyet Genel Müdürlüğü’nün ‘Bu yolda hep birlikteyiz’ yaklaşımını benimseyerek doğru zamanda doğru lastik kullanmalıyız. Kış bastırmadan gerekli hazırlıkları yapmalıyız. Sadece ticari araç sürücüleri değil trafiğe çıkan bütün sürücüler kış lastiği kullanımına duyarlı olmalı.”

Kış lastiği seçerken dikkat edilmesi gerekenler

Kurt, kış lastiğinin neden kullanılması ve bu lastiklerin seçiminde dikkat edilmesi gereken hususlara değinerek, “Kış lastiklerinin, otomobilin 4 pozisyonunda birden kullanılması gerekiyor. Araçta sadece 2 lastiğin kış lastiği olması, ani frenleme ve viraj alma gibi manevralar sırasında aracın kontrolünü zorlaştırır.” değerlendirmesinde bulundu.

Kış lastiklerini yaz lastiklerinden ayırt edebilmek için yapısal farklılıklarının yanı sıra yanaklarındaki markalamaya dikkat dilmesi gerektiğini kaydeden Kurt, şunları kaydetti:

“İlgili tebliğe göre, (M+S) işareti ile birlikte severe snowflake işareti, aadece (M+S) işareti, sadece severe_snowflake işareti olan lastikler, sadece buzlu zeminlerde kullanılabilen ‘çivili lastikler’ kış lastiği olarak kabul edilmektedir. Araç sahiplerinin öncelikle bu işaretlere dikkat etmesi gerekir. Kış lastiklerini veya diğer lastikleri saklama sırasında güneş ışınlarıyla yüksek mor ötesi ışın içeren güçlü yapay ışınların ürün üzerine gelmesi önlenmelidir. Depo zemini; betondan düzgün yapılmış olup, temiz olarak muhafaza edilmelidir. Depo ortamı mümkün olduğunca serin, kuru ve havalandırılmış olmalıdır. Ürünlerin tesisat boruları ve radyatörlerle doğrudan teması önlenmelidir. Tavan/çatı, pencereler, giriş ve benzeri yerlerden su sızıntısı olmamalıdır. Ürünleri kirletecek ve/veya zarar verecek maddeler ve yağlar depoda bulunmamalıdır.”

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...