Otomobilde yeniden 1 milyon bandı 2023’te…

®
Çok Okunanlar

Fabrikanın büyüme yolculuğuna öncülük edecek

Hitachi Automotive SystemsGroup Bursa Genel Müdürü Murat Bayram oldu  Türkiye’nin en büyük fren üreticisi ve dünyanın fren üretiminde öncü firmalarından...

Renault’da Aralık ayında cazip fırsatlar…

Renault, Aralık ayında Clio HB, Clio Sport Tourer ve Megane Sedan modellerinde cazip faiz oranları sunuyor. Kampanya* dahilinde Clio HB,...

ABD, Çin mallarına uygulanan gümrük vergilerini artırdı…

ABD Başkanı Donald Trump'ın tarifesi, 200 milyar dolarlık Çin mallarının% 25'ine yükselme cuma günü yürürlüğe girdi. ABD ve Çin...

Renault GRUBU’NDAN DEĞERLENDİRME:

DGCCRF’NİN (Haksız Rekabetle Mücadele ve Tüketiciyi Koruma Kurumu) “DİZEL” KONUSUYLA İLGİLİ SONUÇLARINI SAVCIYA İLETME KARARI DGCCRF (Haksız Rekabetle Mücadele ve...

Otomobil satışları son dört yılın dibinde.. KPMG Türkiye, faiz ve kur değişimlerinin Türkiye otomotiv pazarına etkisini inceledi. Hazırlanan rapora göre Mayıs 2018’den bu yana sürekli daralan pazar bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 41 küçüldü. 2019’da pazarın daralmaya devam edeceğini belirten KPMG Türkiye Strateji Bölüm Başkanı Serkan Ercin, “Yeniden 1 milyon adedin üzerine ancak 2023’te çıkması bekleniyor” dedi.

KPMG Türkiye’nin hazırladığı raporda, Türkiye’de otomotiv sektörünün otomobil ve hafif ticari araç bazında Mayıs 2018’den bu yana üst üste 6 aya boyunca adet olarak küçüldüğü vurgulandı. 2018’in ilk 8 aylık otomotiv ithalatında 2017’nin aynı dönemine göre dolar bazında yüzde 41 gerilediği belirtilen raporda, hem üretici hem ithalatçı firmaların tedbirler almaya başladığı hatırlatıldı.

KPMG Türkiye Strateji Bölüm Başkanı Serkan Ercin, Türkiye’de tarihsel olarak otomotiv pazarının seyri incelendiğinde daralmaya dört ana faktörün sebep olduğunu söyledi. Serkan Ercin, “Bunlar ÖTV oranları, Euro/TL kuru, taşıt kredi faizleri ve harcanabilir gelir düzeyidir. Bu değişkenlerin negatif yönlü değişim gösterdiği dönemlerde Pazar sert şekilde daralsa da değişkenlerin raya oturmasıyla ertelenen talebin geri geldiği ve pazarın yeniden büyüme trendine girdiği görülüyor” dedi.

2014’ten bu yana en düşük rakam

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarındaki hareket raporda şöyle özetleniyor:

  • Türkiye otomotiv pazarı 2015 ve 2016 yılında 1 milyon adetlik satış rakamına ulaştıktan sonra daralma sürecine girdi. 2018 Mayıs ayından bu yana sürekli daralan pazar, 2017 Mayıs-Eylül ayları ile karşılaştırıldığında adet bazında yüzde 41’lik daralma yaşadı. Bu son dört yılın en düşük seviyesi.
  • Hafif ticari araç pazarı 2008 – 2017 arasında yıllık bazda yüzde 1 artış gösterirken, otomobil pazarı aynı dönemde yıllık bazda ortalama yüzde 10 büyüme göstermişti.
  • Türkiye otomotiv pazarını etkileyen faktörler üzerinden oluşturulan modelle yapılan tahminler ve piyasa tahminleri göz önünde bulundurulduğunda, Türkiye otomotiv pazarının 2020 yılında tekrar büyüme trendine girmesi bekleniyor.
  • 2023’te 1 milyon, 2025’te rekor
  • 2019 yılında pazarın küçülmeye devam etmesi, yeniden 1 milyon adet üzerine ancak 2023 yılında çıkması bekleniyor.
  • KPMG tahminine göre pazar 2025 yılında 1,2 milyon adetlik satış ile tarihsel olarak en yüksek seviyesine ulaşacak.

Çare yapısal reformda

KPMG Türkiye Strateji Bölüm Başkanı Serkan Ercin, yüksek dalgalanmaların yaşandığı otomotiv pazarının uzun dönemli, sürdürülebilir ve tahmin edilebilir bir büyüme trendine girmesi için yapısal reformların gerçekleştirilmesi gerektiğine işaret etti. “KPMG olarak pazarın 2018 ve 2019’da yaşayacak olası daralmanın sonuçlarının hafifletilmesi ve önümüzdeki dönemde bu tür sert dalgalanmaların önüne geçilmesi için iki öneride bulunuyoruz” diyen Ercin, şunları söyledi:

“İlk önerimiz; vergi reformu. Yıllar içinde artan ÖTV oranları otomotiv pazarı üzerinde baskı kurdu ve potansiyelin altında kalmasına neden oldu. Türkiye otomotiv sahipliğinde, gelişmiş ülkelerin hayli gerisinde. Mesela Türkiye’de bin kişiye düşen otomobil sayısı 144 iken Rusya’da bu sayı 293. Pazarda yaşanan yüksek dalgalanma, hem pazar oyuncularının karlılığına hem de devletin vergi kaybına neden oluyor. Satın alma üzerinden ÖTV’nin makul düzeye çekilmesi ve vergi kaybının MTV üzerinden telafi edilmesi pazarın sürdürebilir büyümesine destek olacaktır.

İkinci önerimiz; yerli üretim. Devletin yerli otomotiv yatırımının yanı sıra, Türkiye’ye çekilecek doğrudan otomotiv yatırımlarıyla birlikte cari açık üzerinde yaşanacak olumlu etki hem kur hem de faizlerin baskılanmasında önemli rol oynayacaktır. Doğrudan yatırım potansiyeli incelendiğinde, Türkiye pazarında yüzde 1’in altında paya sahip olan Çinli ve Hint üreticiler için Türkiye, hem iç pazar cazibesi hem de ihracat üssü olarak kullanabilecekleri bir konumda olması nedeniyle önemli bir fırsattır.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...