San Jose’de otonom araç çağırma hizmeti 2019 yılının ikinci yarısında başlayacak

®
Çok Okunanlar

Brent ham petrolü varil başına 82.64 dolardan işlem gördü

Petrol fiyatları, dünyanın en büyük petrol tüketicisi olan ABD'de ham petrol stoklarında artışa işaret eden verilerin ardından Perşembe günü...

Otomotivde En fazla ihracat Almanya’ya…

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, sanayi grubunda otomotiv endüstrisi 2,7 milyar dolarlık ihracat yaptı. En fazla ihracat Almanya'ya Nisan ayında...

Suzuki’de 998.000 TL’den Başlayan Ayrıcalıklı Mayıs Fiyatları

Akıllı Hibrit teknolojisi ve üstün arazi yeteneklerine sahip, sağlam modelleriyle öne çıkan Suzuki; Swift Hibrit, S-Cross Hibrit, Vitara Hibrit...

Stellantis CFO’su Natalie Knight

Mobilitenin her alanına yaptığı yatırımlarla sektörün en büyük şirketleri arasında yer alan Stellantis’in yılın ilk çeyreğinde net gelirleri, 41,7...

Silikon Vadisi’nde San Francisco Körfezi’nin Güney kıyısında 1 milyondan fazla kişinin yaşadığı San José, Kaliforniya’nın üçüncü büyük şehri. Bosch ve Daimler tarafından yakın bir zamanda duyurulan yüksek derecede ve tam otonom sürüş (SAE Seviye 4/5) sağlayan otonom araç çağırma projesinin 2019’un ikinci yarısında pilot şehir olarak seçilen San Jose’de başlaması planlanıyor. Bosch ve Daimler, otonom Mercedes-Benz S-Class araçları ile, şehir merkezi ve batı San José arasında kalan San Carlos/Stevens Creek koridorunda seçilmiş bir kullanıcı topluluğuna hizmet sunmayı planlıyor. Önümüzdeki 20 yıl içerisinde nüfusunun yüzde 40 artması beklenen metropol alanı, artan ulaşım zorluklarıyla karşı karşıya kalacak.

San José Belediye Başkanı Sam Liccardo, “Pilot proje, otonom araçların geleceğin ulaşım ihtiyaçlarını nasıl daha iyi karşılayabileceğini keşfetmek için bir fırsat.” dedi. Daimler Sürüş Teknolojileri ve Otonom Sürüş Başkan Yardımcısı Dr. Michael Hafner, “Bu nedenle uzun yıllardan beri otonom sürüş için çaba harcıyoruz. Bu pilot çalışma ile tamamen otonom araçları, geleceğin mobilite servislerinin kullanıcılarına en iyi şekilde bağlayabilmek için değerli bilgiler elde edeceğiz.” dedi. Bosch Otonom Sürüş İş Birimi Kıdemli Başkan Yardımcısı Dr. Stephan Hönle, “Şehir içi ulaşımı yeniden ele almamız gerekiyor. Otonom sürüş, geleceğin şehir içi trafiğine dair resmi tamamlamamıza yardımcı olacak.” dedi.

Daimler Mobilite Servisleri tarafından işletilen talep üzerine araç çağırma hizmeti uygulaması, ortak araç paylaşımı (car2go), araç çağırma hizmeti (mytaxi) ve çok modlu platformlar (moovel) gibi mobilite servislerinin birbirlerine akıllı bir şekilde nasıl bağlanabileceğini gösterecek. Test operasyonu, yüksek derecede ve tam otonom araçların çok modlu ulaşım ağına nasıl entegre edilebileceği hakkında bilgiler sağlayacak. Buradaki amaç, seçilmiş bir kullanıcı topluluğuna istedikleri alım noktasına otonom araç çağırıp, varmak istedikleri yere otonom olarak gitme fırsatını elde edecekleri kusursuz bir dijital deneyim sağlamak. Bu deneyim, herhangi bir kaza yaşanmaması için sürüşü dışarıdan izleyen ve gerektiğinde araca müdahale eden bir emniyet sürücüsü tarafından takip edilecek.

Otonom araçlar, şehir içi mobiliteyi daha çekici hale getiriyor

Şehir içi ortamlarda yüksek derecede ve tam otonom sürüş (SAE seviye 4/5) üzerinde gerçekleştirdikleri ortak geliştirme çalışmaları ile Bosch ve Daimler şehirlerde trafik akışını iyileştirmeyi, yollarda emniyeti arttırmayı ve trafiğin gelecekteki hali için önemli bir yapı taşı sağlamayı hedefliyor. Teknoloji, diğer şeylerin yanı sıra araç paylaşımının çekiciliğini de artıracak. Sürüş emniyetinden taviz vermeden insanların araç içerisinde geçirdikleri zamanı mümkün olan en iyi şekilde kullanmasını sağlayacak ve sürücü ehliyeti olmayan insanlar için yeni mobilite fırsatları sunacak.

 

Bosch ve Daimler çalışanları aynı ofis alanını paylaşıyor

Bosch ve Daimler çalışanları, Almanya’da Stuttgart bölgesinde ve ABD’de Silikon Vadisi’nde bulunan Sunnyvale civarında olmak üzere iki bölgede ekipler halinde geliştirme projesi çalışmalarını yürütüyor. Aynı ofis alanını paylaşmaları nedeniyle, iş disiplinleri arasında hızlı bir iletişim sağlanıyor ve karar alma süreleri kısalıyor. Bununla birlikte çalışanlar, karşılıklı paylaşımlardan elde ettikleri bilgi birikimlerini kendi şirketlerine de taşıma olanağı buluyorlar.

Her iki şirketin çalışanları, yüksek derecede ve tam otonom sürüş sistemi için konseptleri ve algoritmaları birlikte geliştiriyor. Daimler, otomobile sürüş sistemini, gerekli geliştirme araçlarını, test tesislerini ve test filosu için araçları sağlıyor. Bosch ise sensörler, aktüatörler ve kontrol üniteleri gibi geliştirme çalışması sırasında belirtilen parçalardan sorumlu. Bosch ve Daimler, testler için kendi laboratuvarlarını ve test ekipmanlarını ve ayrıca Almanya’daki ilgili test konumlarını kullanıyorlar. Kaliforniya Motorlu Araçlar Dairesi’nden 2014 yılında Otonom Araç Test Etme İznini aldığından beri Mercedes-Benz, Sunnyvale/Kaliforniya bölgesinde otonom araçları test ediyor.Benzer bir onayı, Almanya’da Stuttgart bölgesi için de 2016 yılında aldı. Bosch ise, 2013 yılının başında Almanya’da ve ABD’de halka açık yollarda otonom sürüşü (SAE seviye 3) test eden dünyanın ilk otomotiv tedarikçisidir.

Son Haberler

Mercedes-Benz GLE Sınırlı Sayıda Türkiye’de

Mercedes-Benz GLE 300 d 4MATIC, hem ailenizle birlikte geçirmek istediğiniz zamanlar hem de uzun mesafe yolculuklar için ideal yol...

Diğer Haberler