Tasarruf için lastiklerinizi yasal sınıra kadar kullanın…

®
Çok Okunanlar

Volvo Cars’tan 180 kms hız sınırı geliyor…

Volvo Cars, süratli otomobil kullanmanın tehlikesine vurgu yapmak için tüm otomobillerine 180 km/s hız sınırı uygulayacak Güvenlik alanında dünya lideri olan...

Otomobil üreticileri ABD hükümetinin ithalat vergileriyle ilgili raporunu hazırladı

WASHINGTON  - Pazar günü Donald Trump'a gönderilecek olan gizli bir Ticaret Departmanı raporunun ABD başkanının ithal otomobiller ve otomobil...

Uluslararası İstanbul Klasik Araç Festivali…

Filmlere konu olmuş, cumhurbaşkanları ve ünlü simalarca kullanılmış en nadide, hızlı, pahalı ve eski 600'den fazla klasik araç "II.Uluslararası...

Papua Yeni Gine’den liderlere çağrı: Araçlarımızı geri verin…

Papua Yeni Gine, Asya Pasifik Ekonomik İşbirliği (APEC) zirvesine katılan liderlerin hizmetine sunulan ve ülkede tepkilere neden olan lüks...

Doğaya ve insana duyarlı teknolojiler geliştiren Michelin, 31 Ekim Dünya Tasarruf Günü vesilesiyle hatırlatıyor: Sürdürülebilir çevre için diş derinliği yasal sınır olan 1,6 mm’ye gelene kadar lastiklerinizi kullanın.

Lastiklerin diş derinliği yasal sınırından önce değiştirilmesi çevreye olumsuz etki ettiği gibi tüketiciler için maliyetleri de artırıyor.

Michelin sosyal sorumluluk bilinci ile, gelişmiş teknoloji ile üretilen bir lastiğin ilk kilometreden son kilometreye kadar güvenlik performansı gösterebilmesi gerektiğini savunuyor. Aynı lastikle yasal diş derinliği sınırı olan 1,6 mm’ye kadar yüksek seviyede yol tutuşu sağlanabileceğini söyleyen Michelin, son yasal milimetreye kadar sürdürülebilir performans ve yol tutuşu sağlanabilmesi amacıyla sektörü de teşvik ediyor.

Sadece Avrupa’da 128 milyon lastik erken değiştiriliyor; 5.700 hektar orman yok oluyor

*Araştırmalara göre lastiklerin erken değiştirilmesi sadece Avrupa’da bir yılda 128 milyon, bütün dünyada ise 400 milyon ek lastiğin tüketilmesine neden oluyor. Çevreye etkileri incelendiğinde ise, Avrupa’da erken değiştirilen lastikler, 5 bin 700 hektar alandaki kauçuk ormanının tahribine yol açıyor. Ayrıca her yıl 9 milyon ton CO2 emisyonu ortaya çıkıyor.

Vaktinden önce değiştirilen lastiğin maliyeti yılda 6 milyar Euro

Hammadde için ise yılda 1 milyon ton israf oluşarak atıkları yüzde 35 artırıyor.Lastiklerin tamamen aşınmadan değiştirilmesi tüketicilerin cebini de doğrudan ilgilendiriyor. *Araştırmalara göre erken lastik değişimi, sadece bir yıl içerisinde Avrupa’da 6 milyar Euro ekstra maliyet anlamına geliyor. 1.6 mm’den önce değiştirilen lastiklerin ömrünün ¼’inin israf edilirken, her 2 yılda 1 lastikten zarar ediliyor.

Lastik kullanıldıkça yakıt tüketimi düşüyor

Yasal diş limitinde çıkarılan lastiğin yuvarlanma basıncı, yeni lastiğin yüzde 80’ine denk geliyor. Diş derinliği azaldıkça aracın yakıt ekonomisi de iyileşiyor. Beş dolu depodan biri, sadece lastiklerinin yuvarlanma direncinin üstesinden gelmek için kullanılıyor. Dolayısıyla lastiği yasal diş aşınma limitine gelinceye kadar araçta tutmak, yakıt yönünden verimlilik süresini artırıyor, yakıt maliyetini azaltıyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...