Avrupa’nın ilk konsept otomobili Opel GT seri üretime geçerek meraklıları ile buluşmasının 50. yılını kutluyor. İlk defa 1965 yılı Frankfurt Otomobil fuarında sergilenen konsept otomobili gördüğü yoğun ilgi sonrası üç yıl içinde seri üretime geçirilmişti.
İki koltuklu spor model olarak tasarlanan GT, katlanan farları, kaslı çamurlukları ve kıvrımlı yapısı ile çarpıcı görünüyordu. “Nur Fliegen ist schöner…” yani “Sadece uçmak daha iyi…” sloganı ile yola çıkan GT, Avrupalı üreticilerden beklenmeyen tarzda radikal bir otomobildi.
Opel’in geçen sene 90. yaş günün kutladığı efsane tasarımcısı Erhard Schnell ve ekibi tarafından Rüsselsheim’daki Avrupa’nın ilk tasarım merkezinde hayat bulan GT’nin geliştirme süreci tamamen gizlice yürütülmüştü. Schnell süreci şöyle anlatıyor: “Her şeyin başında GT sadece bir tasarım projesiydi, patronum yönetim kuruluna bile bilgi vermemişti. Ancak tasarım Fuarda sergilemeye neredeyse hazır olduğunda artık daha fazla gizleme şansımız kalmamıştı. GT’yi yönetim kuruluna ilk sunduğumuzda nasıl bir tepki alacağımızı bilmiyorduk. Bir anda herkes alkışlamaya başlayınca heyecanımız sevince dönüştü. Yönetim kurulu tasarıma bayılmıştı.”
Opel GT’yi seri üretime iki motor seçeneği ile çıktı: Kadett’ten gelen 1.1 litre 60 hp ve Rekord’tan gelen 1.9 litre 90 hp benzinli ve dört silindirli motorlar. Özellikle GT 1900 satışa sunulduğu ilk andan itibaren yoğun ilgi gördü. 185 km/h maksimum hızı ve 11,5 saniye 0-100 değerleri sportif sürüşe imkan tanıyordu. Arkadan itişli GT, dört ileri manuel ya da üç ileri otomatik şanzımanla geliyordu.
Alçak ağırlık merkezi, dinamik şasisi ve kararlı gövdesi ile GT, motorsporları için de biçilmiş kaftandı. İtalyan Conrero’nun GT’leri 70’li yıllarda birçok uzun mesafe yarışında başarılar elde etti. 1971’de, şirketin kurucusunun torunu Dr. Georg von Opel GT’yi elektrikli otomobile çevirip 189 km/h hıza ulaştı ve birçok dünya rekorunu kırdı. 1972’de dizel motorlu bir GT tasarlayan Opel, Dudenhofen’daki test merkezinde iki dünya rekoru ve 18 uluslararası rekor kırmayı başardı.