London Escorts sunderland escorts asyabahis.org dumanbet.live pinbahiscasino.com sekabet.net www.olabahisgir.com maltcasino.net faffbet-giris.com asyabahisgo1.com www.dumanbetyenigiris.com pinbahisgo1.com sekabet-giris2.com www.olabahisgo.com maltcasino-giris.com faffbet.net betforward1.org www.betforward.mobi 1xbet-adres.com 1xbet4iran.com romabet1.com www.yasbet2.net www.1xirani.com www.romabet.top www.3btforward1.com 1xbet https://1xbet-farsi4.com بهترین سایت شرط بندی betforward

40 yıllık bir ikon Ibiza 40 yaşına girdi

®
Çok Okunanlar

MasterChef Türkiye JAECOO 7’yle Keşfe…

MasterChef Türkiye Doğadan Taze Malzemeleri Bulmak İçin JAECOO 7’yle Keşfe Çıkacak! Çinli sofistike off-road SUV markası JAECOO, yenilikçi iş...

Yeni Suzuki Swift Kasım’da Türkiye’de!

Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil edilen Japon otomotiv devi Suzuki, Yeni Swift modelini kasım ayında Türkiye’de tüketicilerle buluşturmak için...

Akçaabat’ta Offroad Şöleni

2024 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası 5. ayağı, Trabzon Offroad Spor Kulübü (TROFF) tarafından Trabzon Valiliği, Spor Toto, ICRYPEX, Petlas,...

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’na özel bir indirim

Kullanıcı dostu arayüzü ve geniş araç seçenekleriyle Türkiye'nin en büyük araç kiralama platformlarından biri olan Yolcu360, 29 Ekim Cumhuriyet...

Ibiza, pazara sunulduğu 1984 yılından bu yana kesintisiz inovasyonla geçen 40 yılını kutluyor. Şirketin başarısında dönüm noktası niteliği taşıyan model, beş nesliyle 6 milyon adetten fazla bir satış rakamına ulaştı.

En yeni teknolojileri ve inovasyonları herkesin erişebileceği bir otomobilde bir arada sunan SEAT Ibiza, özellikle genç müşteriler için büyük değer yarattı.

Birinci nesil SEAT Ibiza, şirket için bir dönüm noktasıydı: Markanın artık bağımsız bir üretici olarak devam edeceği yolculuğun başlangıcıydı.

Markanın teknoloji ortağı olmadan geliştirdiği ilk otomobil olan SEAT Ibiza MK1’in ortaya çıkış sürecinde şirket içi uzmanlığın yanı sıra, dış tasarımda Giorgetto Giugiaro, iç mekan tasarımında Karmann ve güç aktarma organlarında Porsche gibi ortakların uzmanlığından yararlanıldı.

Her biri 1,2 ve 1,5 litrelik benzinli motor seçeneklerine sahip üç farklı donanım seviyesi mevcuttu: L, GL ve GLX. Öne çıkan model, sınıfının en iyisi 85PS SEAT Ibiza 1.5 GLX oldu. 85PS SEAT Ibiza 1.5 GLX, en yüksek standartları karşılayacak şekilde tasarlanmıştı. Bunun en iyi kanıtı da tüm sürücülerin aynı 1.5 GLX Ibiza’ları kullandığı tek otomobilli ralli Inter-Ibiza Şampiyonası’ydı.

İlk nesil SEAT Ibiza’nın formu da işlevi kadar üst düzeydi. Spor tasarımlı alaşım jantlar, otomobilin görür görmez tanınmasını sağlayan dış tasarımına ekstra bir cazibe katmanı ekleyerek modelin piyasada kendine sağlam bir yer edinmesini sağladı.

Bu modelin tarihsel önemi düşünüldüğünde SEAT koleksiyonunda iki örneğinin bulunması şaşırtıcı değil: iki adet 1.5 GLX. 407 şasi numaralı ilk otomobil, üretilen 1,3 milyon birinci nesil Ibiza’nın ilk örneklerinden biri ve tarihî rallilerde sıklıkla kullanıldı. Hatta 2018 yılında Katalonya Rallisi’ni kazandı. SEAT’ın koleksiyonundaki ikinci otomobil ise bir SEAT bayii tarafından özenle korunan tertemiz bir araç. 64 kilometredeki otomobil, şu anda tarihî araç olarak kayıtlı.

İkinci nesil SEAT Ibiza, 1990’ların başında piyasaya sürüldü. Yine Giorgio Giugiaro tarafından Martorell Tasarım Merkezi ile yakın iş birliği içinde tasarlanan otomobilde daha yuvarlak hatlı, aerodinamik ve sportif yönü ağır basan bir estetik anlayış benimsendi.

Daha gelişmiş donanım ve daha fazla mekanik inovasyon barındıran otomobilin en büyük etkisi, SEAT’ın Martorell’deki merkezini bir adım ileri taşıması oldu. Mühendislik süreçleri Martorell Teknik Merkezi’nde tamamlanan otomobilin piyasaya sürülmesi, bu tesislerdeki fabrika operasyonlarının başlangıcını işaret ediyordu. Bu gelişme, SEAT için büyük bir dönüm noktası oldu.

Diğer Haberler