1.400 günde tasarlanan bir SEAT

®
Çok Okunanlar

GO Bayi Konseyi Ankara’da toplandı…

Türkiye akaryakıt sektörünün yenilikçi ve dinamik markası GO, Bayi Dostu – BADO yaklaşımının temel unsurlarından olan Bayi Konseylerinde 3’üncü...

“Araç Kiralama Kategorisinde Yılın İtibarlısı” seçildi…

Araç kiralama sektörünün lider şirketi Avis, The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri 2020’de, halkın oylarıyla “Araç Kiralama Kategorisinde Yılın...

Honda, 2022’de Rusya’ya Araç Tedarik Etmeyeceğiz…

Honda'nın yeniden iş yapılanmasının bir parçası olarak 2022 yılında Rusya'da bulunan binek otomobil bayi zincirlerine araç tedarikini durduracağını açıkladı. Motosiklet...

Lastikçilere özel iş takip sistemi

Kış lastiği uygulamasıyla yoğunluk yaşayan lastikçilere özel iş takip sistemi  Kış mevsiminin erken gelmesiyle birlikte zorunlu kış lastiği uygulaması bu...

Bir kâğıt ve kalemle başlayan yeni bir otomobilin tasarlanma süreci, ilk eskizlerin oluşması, aracın kilden modelinin yapılması ve diğer geleneksel ve teknolojik yöntemlerle devam eder. SEAT’ın ilk SUV modeli olan Ateca’nın doğuşu da böyle başladı ve 1.400 gün sonunda son haline ulaştı.

1467353880_ESC6848_copia

Tasarımcılar, fikirlerini kâğıtlara yansıttı

Yeni otomobilin ilk olarak hatlarının taslağı hazırlandı. Bu hatlar, otomobilin DNA’sını tanımlayan bir yol haritası olduğu için tasarım sürecinin tamamında bu işaretler izlendi. Yeni otomobil üzerinde çalışmaya başlayan tasarımcılar “kusursuz” bir tasarıma ulaşana kadar binden fazla eskiz çizdiler.

 

Eskizler bilgisayar ortamında şekillendi

Dört yıl boyunca tasarımcılardan gelen binden fazla eskiz, dijital ortamda yeniden üretilerek, yapılacak aracın somutlaşması sağlandı. Bilgisayar ortamında aracın sadece tasarımı değil, teknik kontrolü de yapıldı.

 

Önce kilden

Bilgisayarda somutlaşan model, daha sonra gerçek boyutlarında ve 4 farklı renkte kilden bir heykel haline getirildi. Bu kil modelden, dış tasarımın fiziksel olarak yeniden üretimi için yararlanıldı ve yapılan değişlikleri yansıtmak üzere model sürekli yeniden şekillendirildi. Bu süreçte bir usta, modeli elleriyle pürüzsüzleştirerek nihai haline getirdi ve model son aşamada donduruldu. Tamamen gerçek gibi görünmesine rağmen halen kilden bir heykel gibi olan bu model için tüm süreç boyunca 5 bin kiloya yakın kil kullanıldı.

1467353879_ESC6917_copia

İki yıl önceden başlayan iç tasarım çalışmaları

Moda, mimari ve ürün tasarımı alanlarındaki gelişmeleri yakından takip eden Renk ve Süsleme departmanı yeni bir modelin üretilmesinden 2 sene önce çalışmaya başladı. Modelin içinde ve dışında kullanılan renklerin yaratılmasıyla görevli olan bu departman, süreç içinde 100’den fazla formül üreterek, bin litre boya kullandı. Bunca çalışmanın sonunda ise, Ateca’da sadece 12 renk kataloğa girdi.

 

Koltuklarda en uygun kumaş ve renkler

SEAT Ateca’nın koltukları geliştirilirken, rahatlık ve estetiğin bir arada yer almasına büyük önem verildi. Renk ve Süsleme departmanının da dâhil olduğu süreçte, en uygun kumaş ve renkleri bir araya getiren modeller hazırlandı.

 

Sürücüye odaklı

Her şeyin sürücüye odaklı geliştirildiği Ateca’nın iç tasarımda, öncelikle dokunmatik ekranın nereye yerleştirileceğine kararı verildi ve diğer konular daha sonra belirlendi. İç kısmın tasarımını, özellikle işlevsellik belirledi. Kendilerine ‘Cep telefonu, bardaklar veya su şişesini nereye koymak daha uygun olur’ diye soran tasarım ekibi, sonuçta tasarımın en kullanışlı hale gelmesi için büyük gayret gösterdi.

 

SEAT Ateca

1.400 gün, binden fazla eskiz, 5 bin kilo kil ve bin litre boya! Bunlar, yeni bir otomobil tasarımında kullanılan malzemelerden sadece bir kısmını oluşturuyor. Kurşun kalem ve kâğıt kullanan bir zanaatkârın el işçiliğiyle başlayan ve üretim hattındaki tamamlanmış bir araçla sonuçlanan dört yıllık bir süreç…

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...