Yeni Honda Super Cub 125

®
Çok Okunanlar

MAN, hidrojen yanmalı motora sahip araç serisi

MAN Truck & Bus, hidrojen yanmalı motora sahip araçları piyasaya süren ilk Avrupalı kamyon üreticisi olmaya hazırlanıyor. Şirket, bu...

Elektrikli araç stoku 9 yılda 82 bine ulaştı…

Uluslararası Enerji Ajansı (IEA) Küresel Elektrikli Araç Veri Takipçisi'nden derlediği bilgilere göre, Türkiye'de toplam elektrikli araç satışları 2022'de 7 bin 540...

Maserati, yeni elektrifikasyon çağına öncülük eden GranCabrio Folgore

Maserati’nin, GranCabrio Folgore ile enerji dolu dönüşümünü, yenilikçi ivmesini ve yaratıcılığını gözler önüne serdiği, Trident’in %100 elektrikli yeni serisinin...

DS Automobiles, ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası

Formula E’de ikişer defa Pilotlar ve Takımlar Çifte Şampiyonluğu bulunan DS Automobiles, ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası’nın 10....

İlk Super Cub C100, Honda’nın varoluşunun 10’uncu yıldönümünde tanıtıldı. Soichiro Honda ve uzun soluklu iş ortağı Takeo Fujisawa tarafından tasarlanan motosiklet ile “İnsanların yaşamında yararlı bir rol üstlenme eğlencesini yaşamak” hedeflenmişti.

Yaklaşık 60 yıl aradan sonra, 2017 yılında 100 milyon üretim adedine ulaşan Super Cub dünyanın gelmiş geçmiş en popüler motorlu aracı olmayı başardı. En önemlisi Super Cub tüm bu uzun yolculuk boyunca; tasarım, güvenilirlik, tutumluluk ve pratik kullanım özellikleri başta olmak üzere basit yapısından asla taviz vermedi. Super Cup tam da Soichiro ve Takeo’nun istediğini yerine getirdi: insanları mobil hale getirmek ve onları mobil kılmak.

Bugüne kadar sunulan en güncel model olan Super Cub C110, Japonya’da örneğin Posta İşletmesi gibi iş amaçlı kullanımlara ideal çözüm ortağı olmanın yanı sıra Güney Doğu Asya pazarlarında da bireylerin kişisel mobilite aracı olarak haklı bir üne sahip.

Honda; farklı demografik özelliklere sahip şehir içi kullanıcıları için efsanevi motosikletin evriminin en genç üyesi olan Super Cub C125’i tanıttı. İster genç, isterse de daha olgun kullanıcılar olsun Super Cub C125 gerçek anlamda güvenilir yapısı ve baş döndüren tarzı ile retro esintilerine sahip bir motosiklet arayan kullanıcılara hitap ediyor.

Büyük Proje Lideri (LPL) Tadamasa Maeda yeni Super Cup 125’i değerlendirirken:“Erkek ya da kadın olsun müşterilerimizin kişisel tarzlarını ciddiye aldıklarını biliyoruz ve yeni Super Cub C125’in yaşam tarzlarını zenginleştirmesini istiyoruz. Super Cub C125 ölümsüz tasarımı ile nitelik ve evrenselliği ifade ediyor. Bu değerleri günümüz şartlarına uyarlamak üzere motorun performansını ve şasinin taşıma kapasitesini daha da arttırdık. Tıpkı kurucularımız için olduğu gibi, bizim için de insanların yaşamında yararlı bir rol üstlenme eğlencesi en önemli öncelik. Ayrıca ne zaman ve ne şekilde sürerlerse sürsünler her Super Cub sahibinin yüzünde kocaman bir gülümseme görmekten keyif alıyoruz.” dedi.

  1. Modele genel bakış

Yeni Honda Super Cub C125, bugüne kadar 60’ın üzerinde ülkede satılan, küresel çapta haklı bir üne sahip olan ve benzersiz tasarımı, pratik kullanım özellikleri ve sorunsuzluğuyla ün yapan bir aracın başarılarla dolu geçmesinde tamamen yeni bir sayfa açıyor.

Görünüm olarak klasik şablonun dışına çıkmayan Honda Super Cub C125 yeni 125 cc hacimli motorun sağlamış olduğu güç ve tork artışı sayesinde şehir trafiğinin bir adım önünde olma imkanı sunuyor. Güç artışını dengelemek ve daha yumuşak vites geçişleriyle daha akıcı bir sürüş sunmak üzere otomatik debriyaj da yenilendi.

Çelik iskelet Super Cub’un efsanevi sürüş özelliklerini koruyan bir sertlik dengesiyle optimize edildi. Daha uzun süspansiyon yollarına sahip ön ve arka süspansiyonlar, 17 inçlik dökme alüminyum jantlar ve disk ön frenler esnek ve dengeli bir sürüş ile etkili bir fren performansı sunuyor. Tam LED aydınlatma birimleri modern bir dokunuş sağlarken, akıllı anahtar (Smart Key) günlük kullanım kolaylığı sunuyor.

Mavi (Pearl Niltava Blue) ve Kırmızı (Pearl Nebula Red) sedefli renkler Super Cub C125 hatlarını daha da belirginleştiriyor.

  1. Temel özellikler

3.1 Tasarım ve Şasi

  • Klasik ve ölümsüz Super Cup tasarımının zarif bir evrimi ve tam LED aydınlatma birimleri
  • Konforlu oturma pozisyonu ve pratik olduğu kadar dengeli sürüş özellikleriyle kullanımı kolay bir yapı
  • Uzun süspansiyon yolları, 17 inç ön ve arka jantlar ve disk ön frenler, tek kanal ABS
  • ‘geri bildirim’ fonksiyonuna sahip Honda Smart Key günlük kullanım konforunu destekliyor

Yeni Honda Super Cub 125 temel fikir olarak tek bir düşünce hedefi ile tasarlandı; evrensellik. Farklı bir şekilde ifade etmek gerekirse; Super Cub 125’in son derece geniş bir kullanıcı profili için kullanımı kolay bir yapı sunuyor olması gerekiyor. Bu fikrin anahtar tasarım unsurunu ise biniş ve inişleri kolaylaştıran ve ön çamurluktan başlayarak arka çamurluğu da içine alan ‘S’ formlu siluet oluşturuyor.

Genel mimari en ince ayrıntısına kadar detaylıca düşünülmüş ve uygulanmış durumda. Kaliteli malzemeler büyük bir özen ile uygulanırken parçaların birbiriyle uyumunun oluşturduğu tablonun bütünlüğü yüksek kalite algısını beraberinde getiriyor. Yuvarlak hatlı ve köşeli parçaların oluşturmuş olduğu sentez görsel bir şölen sunuyor. Sağlam plastik malzemeden üretilen ayak korumaları kullanım kolaylığını desteklerken, çelik sacdan üretilen arka çamurluklar klasik ‘S’ formuna sadık bir görünüm sergiliyor.

Super Cub modeline has bir başka tasarım unsuru olarak çatal, gidon ve ayak korumalarından oluşan ön bölüm öne çıkıyor. Birbirini mükemmel tamamlayan ve kusursuz bir uyum ortaya koyan bütün bu gövde elemanları görsel bir bütünlük oluşturuyor. Önceki nesillerde iki parça gidonun kolları daha hakim bir sürüş sunmak adına kuş kanadı şekline sahipti. Bu özellik aynı zamanda marka tarafından bir pazarlama unsuru olarak kullanılıyordu. Bu geleneği devam ettiren yeni Super Cub C125’te iki parça kaynaklı gidon kollarına yer verirken gösterge paneli ve aynalarla kompozisyon tamamlanıyor.

Ergonomik tasarımlı elcikler ideal sürüş pozisyonu sunacak şekilde şekillenirken aynı zamanda sürücünün dik bir oturma pozisyonu ile yola ve çevreye hakim bir görüş gerçekleştirmesine katkı sağlıyor. Kalın dolgu malzemesine sahip sele kadar konforlu süspansiyon sistemi de sürüş konforuna katkı sağlıyor. Ön tarafı daha ince olan sele tasarımı ışıklarda beklerken veya manevra yaparken ayakların yere daha rahat ve güvenle basmasına yardımcı oluyor.

Ön far, arka stop lambaları ve sinyal lambaları da dahil olmak üzere tüm aydınlatma birimlerinde LED teknolojisine yer verilirken net ve modern bir görünüm sunuyor. Modern tasarımlı ve okunaklı gösterge paneli krom halkalarla bölünmüş durumda. İç bölümdeki gösterge dijital verilerle bilgilendirme yaparken dış kısım ise analog hız göstergesi ve uyarı lambalarıyla sürücüyü bilgilendiriyor.

Akıllı anahtar Honda Smart Key modern ve teknolojik bir ekipman olarak devreye giriyor. Kullanıcının onu cebine koyması yeterli. Bir daha elini cebine atıp onu kullanmaya ihtiyacı bile olmuyor. Honda Super Cub C125 anahtarın belirlenen alan içerisine girmesiyle sürüşe hazır hale geliyor. Honda Smart Key aynı zamanda immobiliser ve alarm sistemini de kumanda ediyor. Geri bildirim fonksiyonu sayesinde kullanıcı kumanda düğmesine basmasıyla sinyal lambaları yanıp sönüyor. Böylece kullanıcı örneğin çok kalabalık park alanlarında motosikletini rahatlıkla bulabiliyor. Ayrıca, Honda tarihinin altını çizmek üzere 3-Boyutlu bir ‘kanat’ logosu kumandanın üzerini süslüyor.

Super Cub her zaman kullanım kolaylığı ve eğlenceli sürüş özellikleriyle öne çıkan bir motosiklet oldu. Hatta 1960’larda Beach Boys bir şarkı (‘My little Honda’) ile buna vurgu yapmıştı. 125 cc’lik motorun güç artışına karşın Super Cub modellerinin efsanevi sürüş özelliklerini korumak üzere C110 modelindeki çelik boru tipi şasi teknik mimari olarak kullanıldı, ancak yapısı güçlendirildi ve özellikle motor bağlantıları ve gidon bağlantısı daha dengeli ve daha performanslı sürüşleri desteklemek üzere optimize edildi. Gidon, sele ve ayak destekleri kauçuk kaplamalarla kullanım konforunu destekliyor.

Çatal açısı 26,5° ve iz 71 mm olarak ayarlanırken 1.245 mm dingil mesafesi ve 109 kg boş ağırlık söz konusu. Ön teleskopik çatal C110 ile kıyasla 10 mm artışla 100 mm süspansiyon yoluna ve çift arka amortisörler ise yine C110 ile kıyasla 19 mm artışla 84 mm süspansiyon yoluna sahipler. Şık 17 inçlik dökme alüminyum jantlar sadece modern bir görünüm sunmakla kalmıyor hafif yapısıyla sürüş stabilitesine ve yönlendirme dengesine katkı sağlıyor. Önde 70/90-17 ve arkada 80/90-17 ebadında lastikler kullanılırken ön tarafta 220 mm çapında tek piston kaliperli disk ve arkada ise 130 mm çapında kampana frenler devreye giriyor.

3.2 Motor

Basit, sağlam, güvenilir ve ekonomik gibi sıfatlar Super Cub C125’in motorunu özetliyor. Hava soğutmalı, iki supaplı, yakıt enjeksiyonlu SOHC tipi 125 cc hacimli motor mat metalik temel renk ve krom detaylarla kaliteli, modern ve çekici bir görünüm sergiliyor. Sadece dış görünümüyle modern ve kaliteli bir görünüm sergilemekle kalmayan motor benzersiz bir sürüş deneyimi sunmak üzere teknik olarak da üstün nitelikler ortaya koyuyor.

Eğik konumlandırılan sarmal birincil dişliler ve daha yüksek hassasiyetli krank yatakları kullanılan motor bu sayede çok daha sessiz bir sürüş sunuyor. Daha yumuşak vites geçişleri için vites yatağına rulmanlar eklenirken, yine sesi azaltmak için vites kolunun üzeri de kauçuk ile kaplanıyor. Ayrıca optimize edilen debriyaj sönümleme kauçuğu da vites değiştirme sarsıntısını azaltmaya yardımcı oluyor.

52,4 mm çap ve 57,9 mm strok değerine sahip motor 9.3:1 sıkıştırma oranıyla çalışıyor ve 7.500 d/d’da 7,1 kW maksimum güç ve 5.000 d/d’da 10.4 Nm maksimum tork üretiyor. Ayakla kontrol edilebilen dört vitesli şanzıman otomatik bir debriyaja sahip olduğundan Super Cub 125’te koldan kumanda edilen bir debriyaja gerek olmuyor.

Super Cub C125 66,7 km/lt’lik (WMTC standardı) yakıt tüketimi değeri ve 3,7 litrelik yakıt deposuyla yaklaşık 245 km menzile imkan tanıyor.

  1. Teknik özellikler
MOTOR
Tip Hava soğutmalı, SOHC 4 zamanlı 2 supap
Silindir hacmi 125 cc
Çap x strok 52,4 x 57,9 mm
Sıkıştırma oranı 9.3:1
Maksimum güç 7,1 kW, 7.500 d/d
Maksimum tork 10,4 Nm, 5.000 d/d
Yağ kapasitesi 1,0 litre
YAKIT SİSTEMİ
Karışım PGM-FI elektronik yakıt enjeksiyonu
Yakıt deposu kapasitesi 3,7 litre
Yakıt tüketimi 66,7 km/litre (WMTC standardı)
ELEKTRİK SİSTEMİ
Marş Elektrikli
Batarya 12V-3,5 AH
GÜÇ AKTARIMI
Debriyaj tipi Islak çoklu plaka otomatik debriyaj
Şanzıman tipi 4 vites
İSKELET
Tip Mono-backbone çelik çerçeve
ŞASİ
Boyutlar (uzunluk x genişlik x yükseklik) 1.915 x 720 x 1,000 mm
Dingil mesafesi 1.245 mm
Çatal açısı 26,5°
İz 71 mm
Sele yüksekliği 780 mm
Yerden yükseklik 125 mm
Dönüş çapı 2,0 m
Boş ağırlık 109 kg
SÜSPANSİYON
Ön 26 mm teleskopik çatal
Arka Twin shock
TEKERLEKLER
Ön 10 kollu dökme alüminyum
Arka 10 kollu dökme alüminyum
Lastikler ön 70/90-17M/C 48P
Lastikler arka 80/90-17M/C 50P
FRENLER
Ön 220 mm tek hidrolik disk
Arka 130 mm kampana
AYDINLATMA
Ön farlar LED
Arka stoplar LED
Son Haberler

“Yeni Nesli Otomotive Kazandırmak Zorundayız”

Önemli değişim ve dönüşümlere sahne olan otomotiv sektörünün gölgede kalan satış sonrası hizmetleri alanı, son yıllarda derin bir istihdam...

Diğer Haberler