Uzmanlara göre doğru emniyet kemeri ve çocuk koltuğu kullanımı şöyle;

®
Çok Okunanlar

Mercedes-Benz’in geleceğini sürdürülebilirlik yönlendiriyor

Mercedes-Benz, üçüncü yıllık ESG Konferansı'nda iddialı ve ölçülebilir hedeflere ulaşma konusundaki kararlılığını ortaya koydu. Geleceğin yönlendirdiği ve tüm değer zincirine...

Hyundai’den 650 Beygirlik Bir Sanat Eseri: IONIQ 5 N

Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden biri olan Hyundai, elektrifikasyondaki iddiasını 650 beygirlik bir sportif modelle destekliyor. Yüksek performanslı araçlar...

Fiat Topolino, Eşsiz İtalyan Tarzıyla Elektriklendiriyor

Yeni ve yüzde 100 elektrikli Fiat Topolino, renkli, eğlenceli Dolce Vita tarzıyla şehir içi mobilite dünyasındaki yerini alıyor. Topolino,...

Marmaris’te Zafer Özdemir-Ertuğrul Ekibinin

2024 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın ikinci ayağı olan ve Ege Otomobil Sporları Kulübü tarafından ICRYPEX ana sponsorluğunda organize edilen Marmaris...

1467371955_TH_Cocuk_Koltu__u__2_

 

Uzmanlara göre doğru emniyet kemeri ve çocuk koltuğu kullanımı şöyle;

  • – Öncelikle Avrupa standartlarında koltukları seçin ve mutlaka üreticinin söylediği şekilde monte edin.
  • – Bebek veya çocuk, sıkı bir şekilde kemer ile bağlanmalı ve kemer ile arasında boşluk olmamalı.
  • – Kalın ve özellikle kaygan dokusu olan kıyafetler ile koltuğa oturtulmamalı. Çocuk, başıyla koltuğun kafalığı arasında minimum mesafe olacak şekilde oturtulmalı

Emniyet kemerini doğru takın

-Emniyet kemerinin bedene çapraz kesen kısmının, omzun tam ortasından geçmesi gerekmetedir. Eğer kemer boynu kesiyorsa, yani boyna değiyorsa veya omuzdan düşüyorsayanlış takıldığı anlamına gelmektedir. .

-Kemerin kucak kısmından geçen bölümü ise , karnın mümkün olduğunca altından ama bacakların mümkün olduğu kadar üzerinden geçmeli.dir En önemli nokta ise, kemerin karnın üzerinden hiçbir şekilde geçmemesi gerekmektedir..

-Bir önemli konu ise, koltuk arkalarında bulunan kafalıklarıdır. Aracın hareket ettiği her durumda, kafalıkların yolcu veya sürücünün kafalarının hiza olarak yüksekte olması gerekmektedir. Ayrıca kafalık ile kafa arasındaki mesafe de minimum seviyede olmalı ki, özellikle arkadan çarpma durumunda kafa, kafalığa mümkün olan en yavaş hızda çarpsın. Böylece boyun zedelenmeleri veya travmalar engellensin.

Son Haberler

Test Sürüşü: Tesla Model Y Performance Long Range 3,7 sn 0-100 km/s

Test/Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay Tesla Model Y standart test sürüşünden hemen sonra Model Y Performans modelinin test sürüşünü yaptık. Tesla Model Y,...

Diğer Haberler