Toplu satın alma yaparak pazarı % 10 büyüttüler Otomotivde yeni trend spot piyasa

®
Çok Okunanlar

Siemens, Elektrikli Araç Şarj Cihazı Portföyünü Genişletiyor

Siemens, 400 kW çıkışa sahip SICHARGE D şarj istasyonları ile tek seferde 4 elektrikli otomobili aynı anda şarj edilebilen...

Karsan e-ATA İhracatını Başlattığı Romanya’da

Dünyada toplu taşımanın elektrikli dönüşümüne öncülük eden Karsan, ana hedef pazarlarından Romanya’daki varlığını hızla artırmaya devam ediyor. Bu kapsamda...

ENYAKIT’tan uçuran iş birliği…

Türkiye'nin ilk elektrikli şarj işletmecisi lisansının sahibi olan ENYAKIT ile dünyanın en önemli havayolu şirketlerinden Türk Hava Yolları Yolcu...

Walther Kranz, yarış pilotu Vedat Ali Dalokay’ın sponsoru oldu

İstanbul ve Dubai ofisleriyle global markaların iletişim faaliyetlerini yöneten Walther Kranz, geçtiğimiz yıl TCR Italy DSG şampiyonu olan Vedat...

Bugüne kadar farklı sektörde karşımıza çıkan spotçular otomotiv sektörüne de el attı. Yetkili satıcı veya distribütörlerden toplu araç satın alarak, düşük fiyata piyasaya sunan spotçular sıfır ve ikinci el otomobil satışlarının beklenenin üzerinde artmasına yol açtılar. Geçen yıl 1 milyon adet sıfır, 6.3 milyon adet de ikinci el araç satışı gerçekleştirilirken, spot piyasanın otomobil pazarının büyümesine yüzde 10’luk bir katkı sağladıkları belirtiliyor.

Otomotivde yeni trend spot piyasa

9 Temmuz 2016 / İstanbul – Bu zamana kadar başta elektronik olmak birçok farklı sektörde rastladığımız spotçular, otomotiv sektöründe de kendini göstermeye başladı. Yetkili satıcı veya distribütörlerden toplu araç satın alarak, daha düşük fiyata piyasaya sunan spotçular hem sıfır hem de ikinci el otomobil satışlarının beklenilenden fazla artmasını sağladılar. Spot piyasanın etkisiyle geçen yıl sıfır araç satışlarının bir önceki yıla göre yüzde 10 artışla 1 milyon, ikinci elde ise yüzde 14’lük bir büyüme ile 6.3 milyon adetlik satış rakamına ulaşıldığını belirten Borusan Manheim Genel Müdürü H. Zafer Terzioğlu,Şu anda piyasada fiyat artışları durdu ve stabil gidiyor. Buna karşılık spot piyasada ise hareketlilik sürüyor” dedi.

 

Euro kritik bir öneme sahip

Otomobil piyasasına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Zafer Terzioğlu, geçen yıl Ocak – Nisan döneminde 1.8 milyon adet olan ikinci el otomobil satışlarının, bu yıl aynı dönemde yüzde 5’lik bir artış ile 1.9 milyon adede yükseldiğini ifade etti. Sıfır araçlarda ise büyümenin yok denecek kadar az olduğuna dikkat çeken Zafer Terzioğlu, bunun nedenini gerçek perakende satışlarının çok hareketli olmamasına bağladı. Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği’nin (OYDER) bu yıla ilişkin beklentisinin sıfır araçlarda 950 bin adetlik bir rakama ulaşmak olduğunu söyleyen Zafer Terzioğlu, “Bu rakam geçen yıla göre sıfır araç satışlarında yüzde 5’lik bir azalmaya işaret ediyor” dedi. İkinci el satışlarında ise geçen yıla göre yüzde 5’lik bir artış beklediklerini kaydeden Terzioğlu, “Türkiye’de satılan araçların yüzde 80’den fazlası ithal. Euro’daki artış otomatikman fiyatlara da yansıyor. Eğer Euro ciddi anlamda artarsa, ki böyle bir beklenti yok, bu durumda ikinci el pazarı yüzde 10 büyürken, sıfır araç pazarı daha fazla daralabilir” dedi.

 

Geçen yıl sıfır araç piyasasında 2014’e göre yüzde 10’luk büyüyerek 1 milyon adetlik bir satış rakamına ulaşıldığını ifade eden Zafer Terzioğlu, ikinci el piyasasında ise aynı dönemde yüzde 14 büyüme ve 6.3 milyonluk bir satış rakamı yakalandığını kaydetti. Sıfır ve ikinci el piyasasının Türkiye ekonomisinden daha fazla bir büyüme sergilediğini vurgulayan Zafer Terzioğlu, “Sıfır araçta fiyatlar ÖTV ve kur artışı ile birlikte geçen yıl 2014’e göre yüzde 40 artış gösterdi. Hane halkının geliri aynı düzeyde artmadığı için de sıfır araca olan talep geriledi. Peki nasıl 1 milyon adetlik bir satış rakamı oluştu, derseniz… Bu hem filo kiralama şirketlerinin adetlerinin büyümesi hem de toplu satın alma gücü olan spotçuların ciddi indirimlerle yüksek miktarlarda araç satın almalarıyla oldu, diyelim. Bu hem filo kiralama şirketlerinde adetlerin büyümesi hem de parası olanların ya da kredi kullananların toplu satın almaları ile oldu. Bunu yapan çok sayıda firma var. Toplu araç çekerek spot piyasaya satıyorlar. Bu durum hem sıfırın hem de ikinci elin normalde beklenenden fazla büyümesine neden oldu. Tahminimize göre spot piyasa otomobil pazarının büyümesine yüzde 10’luk ek bir katkı sağladı. Şu an fiyat artışları durmuş ve stabil halde seyrediyor, ama spot piyasa halen hareketli” diye konuştu

 

70.000 araç ihale usulüyle satılıyor

6.3 milyonluk ikinci el pazarında ihale usulü ile satılan toplam araç sayısının 70.000 adet olduğunu belirten Zafer Terzioğlu, “Gelişmiş ülkelerde bu rakam toplam satışların yüzde 50’sini oluşturuyor. Türkiye’de ihale usulü araç satışı ile ilgili hala önümüzde büyüyecek geniş bir alan var” dedi. Borusan Manheim olacak geçen yıla oranla bu yılı yüzde 30’luk bir büyüme ile kapatacaklarını ifade eden Zafer Terzioğlu, “Haziran sonu itibariyle 10 bin 500 adet araç satışı gerçekleştirdik. Yılı 22 bin adetlik satış rakamı ile kapatmayı hedefliyoruz. Türkiye genelinde fiziki ve online ihaleler yapıyoruz. 5 bin üyemiz var” dedi.

Son Haberler

Verimlilikte Devrim Yaratan Teknoloji: PETRONAS Syntium Next Gen

PETRONAS Syntium Next Gen, modern motorların sıcaklıkla başa çıkma mücadelesinde öncülük ediyor. Günümüzde motorlar, yüksek sıcaklıkların yol açtığı depozit...

Diğer Haberler