Test Sürüşü: Yeni Rio 1.4-litre / 90 ps WGT dizel



Rio, 2015 yılında dünya çapında 473.000 adet ile KIA’nın yıllık satışlarının %16’sını oluşturarak markanın küresel çapta en çok satan modeli olmuştu. Şimdi dördüncü jenerasyonu ile tüketicilerle geçtiğimiz mart ayında buluşan yeni Rio; dikkat çekici yeni tasarımı, pratik kullanımı, gelişmiş güvenlik teknolojileri ve yeni bağlantı özellikleri ile B segmenti kullanıcılarına göz alıcı bir otomobil olarak sunuluyor. KIA markası için kilit öneme sahip olan Rio, yeni nesil modelinde daha çekici, daha zevkli sürüş tecrübesi ve sınıfının en ileri güvenlik özellikleri sayesinde önceki modelin temel güç özellikleri daha da gelişmiş olarak karşımıza çıkıyor. Daha geniş yelpazede alıcının ihtiyaç ve isteklerini karşılamak üzere tasarlanan yeni Rio’nun, Avrupa’da en çok satan KIA modelleri Sportage ve cee’d’in arasına girmesi bekleniyor. Yeni KIA Rio Türkiye’de; 1.25 lt. ve 1.4 lt. benzinli, 1.4 lt dizel olmak üzere üç farklı motor seçeneği ile satılmakta. Dördüncü jenerasyon Rio’nun, baştan aşağıya yenilenen tasarımı ve gelişmiş teknolojik özellikleri ile KIA markasına önemli bir ivme kazandırmasını bekliyoruz.

Yeni Rio, Kia’nın Kore’deki Sohari üretim tesisinde üretilmekte olup, Türkiye ve Dünya çapında satılmakta. Test aracımızın öncelikle, Dış tasarım çizgilerine bakacak olursak; Sade çizgileri, otomobilin ayırt edici özellikleri. Rio’nun geliştirilmiş yeni dış ve iç tasarımı, KIA’nın Almanya ve Kaliforniya’daki tasarım merkezlerinde ve markanın Kore, Namyang’taki yurt içi tasarım merkeziyle yakın işbirliği içinde yaratılmış. Yeni Rio’nun genel görüntüsü, otomobile eşsiz bir bakış ve buna ek olarak önceki modele göre daha olgun bir karakter hissi veren düz çizgiler ve yumuşak yüzeyle tamamlanmış. Rio’nun ön tarafında KIA’nın en yeni devrimi “kaplan burnu” ızgara yer alıyor. Bu kaplan burnu ızgara şimdi çok daha ince, daha hafif ve otomobilin ön kısmında daha geniş bir alan kaplıyor. Izgaranın üzeri parlak siyah renk ile kaplı. Izgara aynı zamanda yeni tasarlanmış çift fonksiyonlu farlarla entegre edilerek, Daha keskin bir görüntü verilen farlara, yeni U şeklinde, gün ışığıyla çalışan LED özelliği de ayrıca eklenmiş. Rio’nun ön sis lambaları, üçüncü nesil modeldeki sis lambalarının konumuna kıyasla ön tampona doğru dış yukarı kısma yerleştirilmiş. Böylelikle, otomobile daha güçlü genel bir görünüm verilirken, ön kısmına da daha çok görsel derinlik hissi kazandırılmış.

Genel olarak, test sürüşünü yaptığımız yeni rio otomobil önceki modelden 15 mm daha uzun: enine uzunluğu toplam 4.065 mm ve boyu da 5 mm daha kısa (1.450 mm uzunlukta). Net biçimde tanımlanmış düz çizgiler, otomobilin yan kısımlarından başlayarak kapıları boyunca uzanıyor ve otomobilin görüntüsüne daha da kendinden emin bir duruş hissi katıyor. Rio’nun arka kısmı şimdi neredeyse dikey bir arka cam ve daha kısa sarkıntı ile daha dik bir yapıya sahip. Izgaradan, farlardan ve kapılardan geçen düz çizgi otomobilin arka tarafına doğru devam ediyor ve daha ince ve şekilli arka lambalarla birleşiyor. Arka lambalar ise şimdi yeni sıralı LED ışık imzasını taşıyor. Yeni Rio’nun daha geniş görünen ‘yüzü’ gibi, arka tasarımı da otomobile genel olarak daha güçlü bir görüntü katıyor. Yeni Rio, Türkiye çapında satışa, sekiz farklı dış renk seçeneği ve üç adet 15 inç ile 16 inç çap aralığında çelik ve alüminyum alaşım jant seçeneğiyle sunuluyor. İç tasarıma bakacak olursak; Yeni KIA Rio’nun özellikleri arasında heykel gibi düzgün biçimli ve önceki modelden daha ergonomik tasarıma sahip olan yeni ve modern bir kabin yer alıyor. Dış tasarımda olduğu gibi, iç tasarımın şeklini de gösterge paneli üzerine derinlik katan düz çizgiler belirliyor ve kabine daha geniş bir izlenim katarak yolculara daha çok alan hissi veriyor. Rio’nun kabini ve yük kapasitesi, 10 mm daha uzun dingiller arası mesafe ve 15 mm daha uzun araç yapısı sayesinde daha da genişletilmiş. Ön tarafta ayak koyma yeri 1.120 mm’ye, arka tarafta ise 770 mm’ye çıkarılmış. Yeni Rio’nun yüksekliği önceki modelden 5 mm daha kısa olmasına karşın, B segmentinin en iyilerinden. Rio’nun kabininde, daha önceden olmadığı kadar çok saklama alanı bulunuyor.

Orta konsolun merkezinde cep telefonu ve diğer küçük cihazları koyabileceğiniz açık çift göz yer alıyor. Bagaj kapasitesi de 37 litre artışla 325 litreye çıkarılarak, Rio’yu sınıfının en iyi otomobilleri arasına yerleştirdi. Arka kısımdaki yakıt deposu, 45 litre yakıt alabiliyor. 1,4 litre dizel motor en düşük düzeyde CO2 emisyonu üretme kapasitesine sahip. Yeni Rio, KIA’nın İleri Sürücü Destek Sistemler (ADAS) paketiyle sınıfının en güvenli otomobillerinden biri. Yeni Rio’nun kaportası, önemli oranda İleri Yüksek Dayanımlı Çelik’ten (AHSS) üretilmiş. 1,4 litre dizel motor 6 ileri manuel vites ile sunuluyor. Yeni Rio, kabin içerisinde altı tane hava yastığı, ISOFIX bebek koltuğu bağlantı noktalarıyla donanım özellikleri arasında yer alıyor.

Test Sonucumuz: Biz Yeni Kia Rio’dan çok memnun kaldık. Ön tarafın yere olan fazla yakınlığı test sürüşümüz esnasında eğimli alanlarda biraz sürtünmesine sebep oldu. Oldukça hafif olan karoser yapısı ön ya da arka tarafın engebeli alanlarda kolayca yukarı doğru kalkmasına olanak verip, zemin hazırlıyor. Bu anlamda yokuş kalkış desteği sayesinde aracın geri kayması önlenmiş olsa da, aracı hafif ön yapısı patinaja düşmeden kalkmasına olanak vermiyor. Mükemmel sayılabilecek bir yakıt ekonomosi var. Oldukça rahat ve konforlu bir araç. Malzeme kalitesi ise genel anlamda çok sert. Lastik İyi, Jantlar uyumlu.

Yeni Kia Rio Test Sürüşümüz, 01 Aralık 2017 tarihli basılı ve dijital dergimizde ayrıca yayınlanmıştır.