Test Sürüşü: Yeni Honda Jazz Crosstar E-Hev

Test Sürüşü: Mehmet TIKNAZ | Fotoğraf: Özgür SUNAY

Honda’nın ürün gamında e:HEV logosunu taşıyan ilk modeli olan yeni Honda Jazz ve aileye katılan Crosstar versiyonu 05 Haziran 2021 tarihinde Türkiye’de satışa sunuldu.

Yeni Honda Jazz Crosstar E-Hev

Honda’nın gelişmiş hibrit teknolojisini sunan yeni Honda Jazz ve yine Honda’nın sportifliğini ortaya koyan Honda Jazz Crosstar elektrikli araca en yakın sürüş hissi ile segmentindeki iddiasını güçlendiriyor. İkonik Jazz tasarımını modern çizgiler ve kullanım kolaylığı ile buluşturan yeni Jazz; 2 motorlu güç aktarma sistemine sahip e:HEV hibrit teknolojisi ile üç farklı sürüş modları arasında yer alan EV Sürüş modunda iken şehir içi yolculuklarda olağanüstü bir performans sergiliyor.

Honda’nın imzası haline gelen ‘sihirli koltuklar’ ile sınıfında benzersiz bir bagaj hacmi sunan yeni Honda Jazz, Avrupa’da standart olarak ön orta hava yastığı ile donatılan ilk Honda modeli olarak da öne çıkıyor.

Yeni Honda Jazz’da standart olarak sunulan 10 adet hava yastığı da Euro NCAP çarpışma testinden 5 yıldız alan modelin güvenirliliğini daha da artıyor. Isıtmalı direksiyon, ısıtmalı ön koltuklar, wireless Apple CarPlay gibi özellikleri sınıfında standart olarak sunan tek model olan Yeni Honda Jazz, emisyon değerleri ve çevre dostu yakıt ekonomisiyle de fark yaratıyor.

Honda’nın ‘Elektrikli Vizyon Stratejisi’ kapsamında oluşturulan ‘e:TECHNOLOGY’ markası altında e:HEV logosunu taşıyan ve iki motorlu hibrit güç-aktarma sistemine sahip ilk model olan yeni Honda Jazz ve ailenin yeni üyesi Jazz Crosstar Türkiye’de satışa sunuluyor. Faydanın estetiği anlamına gelen ‘Yoo no bi’ felsefesi ile tasarlanan 4’üncü nesil Jazz, bu tasarım anlayışı ile konfor ve kullanışlılığı bir arada sunuyor. İşlevsel ve sade bir tasarımla donatılarak gündelik hayatı kolaylaştıran Yeni Honda Jazz’da modelin bilinen ana hatları korunurken modern çizgileri de aracı yeni görünümüne kavuşturuyor.

Honda mühendisliği ve tasarım felsefesinin en başarılı örneklerinden biri olarak hibrit güç-aktarma sistemine ait bileşenler, şasi ve motor bölmesine zekice entegre ediliyor. Bu sayede Jazz’a özgü iç mekan genişliği ve pratikliği korunurken; yeni ve modern bir güç-aktarım sistemi kullanıma sunuluyor. Jazz için geliştirilen e:HEV teknolojisi, yüksek yakıt verimliliğini, üstün sürüş özelliklerini ve elektrikli sürüşe en yakın deneyimi bir araya getiriyor. Sistem bir adet elektrik motoru, bir adet jeneratör, bir adet 1,5 i-VTEC benzinli motor, lityum iyon batarya ve yenilikçi bir şanzımandan oluşuyor. Yeni Honda Jazz’ın gelişmiş aktif ve pasif güvenlik özellikleri ile sürüş destek sistemleri hem hayatı kolaylaştırıyor hem de üstün bir sürüş güvenliği sağlıyor.

Türkiye’de yalnızca gelişmiş hibrit güç-aktarım sistemiyle ilk kez satışa sunulan ve Honda’nın yeni e:HEV logosunu taşıyan yeni Jazz, iç mekan konforu ve pratik kullanım özellikleriyle sınıfının en iyileri arasında yer alırken; üstün performans ve gelişmiş yakıt verimliliğini bir arada sunmak üzere baştan aşağı yeniden tasarlandı.

Jazz için geliştirilen e:HEV teknolojisinde sistem; bir adet elektrik motoru, bir adet jeneratör, bir adet 1.5 i-VTEC benzinli motor, lityum iyon batarya, yenilikçi bir sabit oranlı şanzıman ve tüm sistemin birbiriyle uyum içerisinde çalışmasını sağlayan akıllı bir güç kontrol ünitesinden oluşuyor. Elektrik motoru 109 PS / 80 kW sistem gücüne sahip ve 253 Nm tork üretebilirken; yeni Jazz 0-100 km/s hızlanmasını 9,5 saniyede tamamlıyor ve 175 km/s maksimum hız değerine ulaşan motor performansıyla dikkat çekiyor. Akıcı bir sürüş deneyimi sunan hibrit sisteme sahip yeni Jazz’ın standart versiyonu 104 gr/km (WLTP) CO2 emisyonu ile 4,6 lt/100 km (WLTP) ve Crosstar versiyonu ise 109 gr/km (WLTP) CO2 emisyonu ile 4,8 lt/100 km (WLTP) değerleri ile çevre dostu yakıt ekonomisiyle fark yaratıyor.

e:HEV sistem; üstün sürüş keyfi ile yüksek yakıt verimliliği sunmak üzere üç farklı sürüş modundan yararlanıyor. EV Sürüş modunda lityum iyon batarya elektrik motoru daha yoğun bir şekilde beslerken; Hibrit Sürüş modunda iken motor, elektrik jeneratörünü harekete geçiriyor ve jeneratör elektrik motoru besliyor.

Benzinli Sürüş modunda ise benzinli motor kilitli bir kavrama üzerinden doğrudan ön tekerlekleri harekete geçiriyor.  Genel olarak şehir içi sürüş koşullarında, sistem EV Sürüş ve Hibrit Sürüş arasında geçiş yaparak verimliliği en üst seviyeye taşırken; otoyol sürüşlerinde ve hızlanma anında ise Benzinli Sürüş elektrik motoru tarafından destekleniyor.

Hibrit Sürüş modunda benzinli motorun gücü, jeneratör motoru ile bataryayı şarj etmek üzere yönlendiriliyor. Ayrıca Elektrikli Sürüş modu otomobil yavaşlarken de devreye giriyor ve rejeneratif fren yoluyla elde edilen enerji ile bataryayı şarj ediyor.

Yolcular tarafından hissedilmeyen sürüş modları arasındaki geçiş için yüksek hızlı elektrik motoru mümkün olduğu kadar hafif, kompakt ve verimli olacak şekilde Honda mühendisleri tarafından geliştirildi. Geleneksel bir şanzıman yerine yeni Jazz, hareketli bileşenler arasında doğrudan bağlantı sağlamak için tek bir sabit dişli oranına sahip olan yeni Elektronik Sabit Hızlı Şanzıman (e-CVT) donanımı ile sunuluyor.