Test Sürüşü: NISSAN MICRA 1.0 Litre CVT Otomatik…

®
Çok Okunanlar

Charbel Abi Ghanem’e bir yeni görev daha

1 Nisan 2022 tarihinden bu yana Nissan Türkiye'den sorumlu Genel Müdür olarak görev yapan Charbel Abi Ghanem, 1 Nisan...

İlklerin 140. Yılı: Navitimer 41 ve Cosmonaute B12

140. yaşında Breitling; havada, karada ve denizde zaman tutma konusunda yaptığı yeniliklerden sürdürülebilirliğe dair dönüm noktalarına kadar, imza attığı...

Karsan e-ATA İhracatını Başlattığı Romanya’da

Dünyada toplu taşımanın elektrikli dönüşümüne öncülük eden Karsan, ana hedef pazarlarından Romanya’daki varlığını hızla artırmaya devam ediyor. Bu kapsamda...

Stellantis Pro One’ın Yeni Nesil Hafif Ticari Araçları Görücüye Çıktı

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis’in ticari alandaki temsilcisi Stellantis Pro One, yeni nesil modellerini yollara çıkarmaya hazırlanıyor. Hafif...

Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY

Yeni Micra eski modeli ile hiçbir benzerlik taşımadan çok daha güçlü bir şekilde yediden yetmişe bay ve bayanların dikkatini çekecek şehir içi ve şehir dışı aracı olmuş. Bir önceki micra’ya göre 10 beygir güç artışı olarak Yeni Micra otomatik vites 100 beygir gücünde. Özellikle önden, yandan ve arkadan baktığımızda aracın güçlü ve kaslı çıkık çizgileri hatları çok dikkat çekmekte. Bununla birlikte aracımız eski micra’ya oranlada daha uzun ve daha geniş olduğunu söylemekte fayda var. Bunu hem dışarıdan hemde içeriden oldukça anlamanız mümkün.

Dışarıda 360 derece kamera sistemi bulunan yeni Nissan Micra 16 inç alaşımlı jantları ile piyasaya sunuluyor. Aracın ön çekik farları aracın ön yüzünü çok daha atletik göstermesini sağlamış. Aynı zamanda NISSAN logosunda yer alan yaya ve çarpışma algılama radar sistemi ile de dikkat çekiyor. Katlanabilir sinyallerin konuşlandırıldığı yan aynalardan arkaya doğru baktığımızda ise Yeni Nissan Micra’da bir Coupe havası var.

Araca içeriden baktığımızda ise eski Micra’dan bir kullanan olarak eser kalmadığını söylememde fayda var. Özellikle yeni ergonomik koltukları çok başarılı, aynı zamanda ön göğüs ve direksiyon simidi bildiğiniz QASHQAI’de olan tüm özellikler ile tıpatıp aynı. Özelilkle direksiyon harika ; ele iyi oturuyor hakimiyeti ve sürüş konforu bence iyi. Sportif olarak ön planda. Yine İç malzeme kalitesi QASHQAI’yi aratmamakta, malzeme kalitesi ve görüntü oldukça yüksek kalite hissini yansıttığı gibi tüm fonksiyonel özelliklerin de sunulduğu MICRA akıllı bir araç olmuş. Bizi şarşırtmayı başarıyor, bu kadar değişimi de beklemiyorduk doğrusu.

Arka tarafta bu tarzda olan küçük arabalar için bence yeteri miktarda diz ve baş mesafesi zaten yer almakta. Daha fazlasını bu araçtan beklemek genlerine ve sınıfına aykırı olurdu zaten. Aynı zamanda çift renk özelliğini de yeni Micra tüketicilerin beğenisine sunmuş vaziyette.

Yeni Micra benzinli 1.0 litre ve otomatik vites seçeneği 100 beygir güç ile satışa sunulduğu için test aracımızda bu özelliğe sahipti. Bu arada unutmadan söylememizde fayda var aracımız 3 silindir ve oldukça ekonomik. Bir önceki Micra ortalama 100 km de 6.4 litre yakarken, yeni Micra karma kullanım da 100 km de tüketimi 5.4 litre. Ayrıca, uzun yol şehir dışında ise 100 km de ortalama 4.0 – 4.6 litre arasında bir veriye sahip.

Bu bakımdan da ne kadar ekonomik bir araç olduğunu söylememize gerek yok sanıyorum. Toprak dağ yollarında engebeli araziden tutunda bozuk asfalt zemine kadar aracı test ettim. Özellikle önceki nesli Micra olmadığı için sanırım şanslıydım.

Çünkü bu araç ile dağ yollarında hareket etmek bile bence keyif verici idi. Çok çabuk hızlanabilen bir sürüşe ve motora sahip. 2000 devir/dakika’da otomatik CVT şansıman 144 nm tork üretiyor. Manuel düz vitesi ise 2750 devir/dakika’da 160 nm tork üretiyor. Bu araca tork lazım mı? Torktan dolayı mı bu kadar hızlı ve kolay hareket edebiliyor? onun orasını bilmiyorum. Fakat kasa ve motor çok uyumlu bu uyum sayesinde de aracımız gerçekten yolda yağ gibi kayıyor. NISSAN platformunda çok hoşuma giden QASHQAI fren destek sisteminin ve ani frenajlarda olan kısa zamanda aktif durabilme özelliğinin YENİ Micra’da da olması ve bunu şans eseri deneyerek te ayrıca test etmiş olmam beğenimi kazanmasını sağlayan bir diğer önemli unsur.

BOSE ses sitemi aracın özelliklerine de artı katan bir diğer kaliteli unsur olmuş. Sanırım Japon ve Renault ortak mühendisleri aracı üretirken arkada oturan yolcuların konuşma seslerinden sürücünün daha az etkilenmesi ve kulağını dikkatini arka taraftaki konuşmalara vermemesi açısından bu iyi olmuş diye düşünüyorum. Yeni Nissan Micra elbette ki, Renault-Nissan ittifakının geliştirmiş olduğu, Nissan Leaf gibi elektirikli modelinin alt yapısına benzeyen ve geliştirilen, aynı zamanda da Türkiye’de satışa sunulan aracımız Fransa üretimi olan, Renault ile Nissan ortaklık platformunda kullanılan motora sahip. Özellikle Ankara ve İstanbul arasında kar ve buz zeminde test etitğim Nissan Micra beni oldukça şaşırttı. Çünkü bu kadar performans inanın hiç beklemiyordum. Motor hiç yorulmadı. Micra’nın arka bagaj kapasitesi ise 300 litreye kadar varmakta. Ayrıca başlangıç paketinde; 7 inç dokunmatik ekran, Apple CarPlay ve Android Auto, akıllı şerit takip uyarı sistemi, akıllı sürüş kontrolü, fren destek sistemi, akıllıçarpışma uyarı sistemi, hız sabitleyici gibi avantajlar da mevcut. Tekna paketinde, Visia paketindeki özelliklere ek olarak 16 inçlik alüminyum alaşımlı jantlar, yağmur sensörlü ön silecekler; iç donanımda karartılmış arka camlar ve deri direksiyon simidi öne çıkıyor.

Son Haberler

Test Sürüşü: Tesla Model Y Performance Long Range 3,7 sn 0-100 km/s

Test/Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay Tesla Model Y standart test sürüşünden hemen sonra Model Y Performans modelinin test sürüşünü yaptık. Tesla Model Y,...

Diğer Haberler