Silverstone Grand Prix’si için lastiklerini seçti

®
Çok Okunanlar

Her iki ülkenin otomotiv endüstrileri birbirlerine karşılıklı bağımlı

Albert Saydam, Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı açıklamaları; Türkiye ve Almanya arasındaki ilişkiler yumağını bir vücuda benzetirsek iki...

IEA raporu 17 milyona ulaşması bekleniyor…

Uluslararası Enerji Ajansı'nın (IEA) Salı günü yayınladığı son rapora göre, küresel elektrikli otomobil satışları 2024'te güçlü kalmaya devam edecek...

JAECOO, Pekin Uluslararası Otomobil Fuarı

Yeni enerji çağına öncülük eden JAECOO, 25 Nisan’da Çin’in başkenti Pekin’de başlayan 2024 Pekin Uluslararası Otomobil Fuarı’nda tarihin en...

Renault Kangoo, tarihinde ilk kez E-Tech Elektrikli

Bugüne kadar 50 ülkede 4,4 milyon adet satılan Renault Kangoo, 25 yıl önce sunduğu ve kendi sınıfında bir ilk...

LASTİKLERİ SEÇME NEDENLERİMİZ….?

  • Bu sezon Silverstone’da iki hafta sonu gerçekleşecek yarışlar için farklı lastikler seçildi. Bu hafta sonu koşulacak ve Pirelli’nin isim sponsoru olduğu British Grand Prix’de P Zero Beyaz sert (C1 hamurlu), P Zero Sarı orta (C2 hamurlu) ve P Zero Kırmızı yumuşak (C3 hamurlu) lastikler kullanılacak. İkinci hafta sonu koşulacak 70th Anniversary Grand Prix için önerilen lastikler ise bir kademe daha yumuşak olacak; sert için C2, orta için C3 ve yumuşak için C4 hamurlu lastikler kullanılacak. Aynı pistte ardı ardına gerçekleşecek iki yarışta farklı lastik setlerinin kullanılması Formula 1 tarihinde bir ilk olacak.

CIRCUIT DE BARCELONA-CATALUNYA, SPAIN – FEBRUARY 21: Tyres outside Pirelli Hospitality during the Barcelona February testing I at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 21, 2020 in Circuit de Barcelona-Catalunya, Spain. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)

  • Bu seçim, ilk yarışla sonraki arasında öngörülemez bir unsuru katmak ve takımların ikinci Silverstone hafta sonu için stratejilerini yeniden değerlendirmelerini sağlamak amacıyla yapıldı.
  • Pirelli’nin belirlediği bir plana göre 70th Anniversary Grand Prix’sinde FP2’nin ilk yarım saatinde tüm takımlar, gelecek yılın 13 inç prototip lastiklerinin işaretsiz versiyonlarını test edecek. Böylece, F1’de 13 inç lastiklerin son kez kullanılacağı 2021 sezonuna yönelik geliştirmeler için de bir doğrulama yapılacak.
  • Silverstone, lastiklerin ciddi anlamda zorlandığı yılın ilk yarışı. En sert C1 hamur da bu nedenle 2020’de ilk kez bu yarışta görülüyor. Bu durum, Maggots ve Becketts kompleksi gibi lastiklere sürekli g kuvveti yükleyen uzun ve hızlı virajların yüksek enerji talebi sayesinde oluşuyor.
  • Silverstone pistinin yüzeyi son iki yılda iki kere yenilendi. Yüzey malzemesinin yerleşmesiyle birlikte pistin bu sene daha olgun ve daha az yağlı beklenebilir. Pistin sertliği ise takvimdeki diğer pistlerle karşılaştırıldığında orta düzeydedir.

PİST ÖZELLİKLERİ…

MARIO ISOLA – F1 VE OTOMOBİL YARIŞLARI DİREKTÖRÜ

“Takımların iyi tanıdığı bir pistte ardı ardına iki yarış söz konusu olunca, ikinci etkinlik için farklı bir unsur katmaya çalışmak önemliydi. Biz de bu nedenle 70th Anniversary Grand Prix için bir kademe daha yumuşak lastikleri tercih ediyoruz. Bir veya iki pit stop olacağını tahmin ettiğimiz ilk yarış için geçen seneyle aynı hamurları öneriyoruz. İkinci yarışta ise her pilotun stratejisine bağlı olarak iki pit stop görebiliriz. Silverstone’da son derece büyük bir zorlukla karşılaşacak olan C4 hakkında veri toplamak ikinci yarışta önem kazanacak; öte yandan takımlar C2 ve C3 hakkında zaten oldukça bilgili. Silverstone’u tanımlayan özelliklerden biri lastiklere bol enerji veren yüksek yanal yükler olduğu için aşırı ısınmadan kaçınmak ve bozulmayı yönetmek önem kazanıyor. 2021 lastiklerini Silverstone’da tüm takımlarla birlikte yarım saat test edip geliştirmeleri doğrulayacağız. Özetle, iki hafta sonu odaklanacak bol konumuz olacak.”

MİNİMUM BAŞLANGIÇ BASINÇLARI (düz yarış lastikleri) EOS EĞİM LİMİTİ
25.0 psi (ön) |

21.0 psi (arka)

-2.75° (ön) |

-1.75° (arka)

Son Haberler

“Yeni Nesli Otomotive Kazandırmak Zorundayız”

Önemli değişim ve dönüşümlere sahne olan otomotiv sektörünün gölgede kalan satış sonrası hizmetleri alanı, son yıllarda derin bir istihdam...

Diğer Haberler