Renault-Nissan İttifakı satışları 2016 yılında önemli büyüme gerçekleştirdi

®
Çok Okunanlar

Farklı renklerle kodlanmış hız göstergesi

Google Haritalar'ın son özelliği, trafik sıkışıklığını azaltmak için yeni bir strateji geliştirdiğini duyuruyor. Yenilikçi bir patentle desteklenen bu plan,...

Renault Nissan İttifakı, 2016 yılında 9 milyon 961 bin 347 satış gerçekleştirdi. Bu rakam dünyada satılan her 9 araçtan 1’ine denk geliyor. İttifak sıfır emisyon liderliğini elde etti; tüm dünyada elektrik araç satışı 424 bin 797 adede ulaştı.

18 yıllık ortaklık geleceğin aracını geliştirme yolunda inovasyonlara imza atıyor.  

Renault-Nissan İttifakı dünyada toplam 9,96 milyon adet araç satışı gerçekleştirerek 2016 yılında önemli bir büyüme kaydetti. Otomobil grubu aynı zamanda sıfır emisyonlu otomobil liderliğini de güçlendirdi. 2010 senesinde Nissan LEAF’in ardından Renault ZOE’nin piyasaya sürülmesinden bu yana 425 bin adet elektrikli otomobil satışı gerçekleştirildi. 

İttifakın satış rakamlarına tüm dünyada 934 bin 013 adet araç satan Mitsubishi Motors satışları da dahil. Mitsubishi Motors, şirketin yüzde 34 hissesinin Nissan tarafından alınmasıyla geçen sonbaharda İttifaka katıldı. 

1486622944_ze___r__n_gam__

Renault Grubu, Nissan Motors ve Mitsubishi Motors’un bir araya gelmesi global otomotiv endüstrisinde yepyeni bir güç yarattı,” diye ifade etti İttifakın Başkanı Carlos Ghosn. “18 yıl önce başlayan bu inovatif ortaklığın gücü, pazarda rekabetimizi arttırdı, büyümemizi hızlandırdı ve geleceğin otomobilini yaratma yarışında yer aldık.” 

Geçen yıl İttifak’a ait markaların dünya çapındaki satışları dünyada satılan her dokuz otomobilin birine denk geliyordu. 

Renault Grubu’nun satışları 2016 yılında yüzde 13.3 artarak “Drive the Change” planının son senesinde 3 milyon 182 bin 625 adede erişti. Böylelikle 2015 yılına göre 374 bin adetlik rekor düzeyde artış ile ardarda dördüncü yılda da satışta büyüme sağlanmış oldu. 

Hem Renault hem de Dacia markaları satış hacimleri açısından rekor bir yılı geride bıraktı; Renault Samsung Motors satışları ise yüzde 38,8 arttı. Pazar payları ve satış hacimleri her bölgede artış kaydetti; Renault markası Avrupa’nın 2 Numaralı markası haline geldi. 

Nissan Motor Co. Ltd. ise yüzde 2.5 büyüme ile 5 milyon 559 bin 902 otomobil ve hafif ticari araç ile rekor seviyede satış gerçekleştirdi. Şirket ABD ve Çin’de sırasıyla yüzde 5.4 ve 8.4’lük satış büyümesi sağlayarak her iki pazarda da yeni rekorlar kırmış oldu. Infiniti 2016’da yüzde 7’lik artış ile 230 bin’den fazla araç satışı gerçekleştirdi. Infiniti sadece Aralık ayında 27 bin 200 adet araç satışı kaydetti ve önceki seneye göre yüzde 18 artış sağladı.

Son Haberler

Farklı renklerle kodlanmış hız göstergesi

Google Haritalar'ın son özelliği, trafik sıkışıklığını azaltmak için yeni bir strateji geliştirdiğini duyuruyor. Yenilikçi bir patentle desteklenen bu plan,...

Diğer Haberler