Nissan Sürücüsüz Araç Çekme Sistemini Devreye Aldı

®
Çok Okunanlar

Elektrikli araç stoku 9 yılda 82 bine ulaştı…

Uluslararası Enerji Ajansı (IEA) Küresel Elektrikli Araç Veri Takipçisi'nden derlediği bilgilere göre, Türkiye'de toplam elektrikli araç satışları 2022'de 7 bin 540...

Stellantis Sürdürülebilir Ulaşım Teknolojisi

Mobilitenin her alanına yatırım yapan, dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, 2023 yılında ortaya koyduğu güçlü performansını sosyal sorumluluk...

Petrol varil başına 82,03 dolardan işlem gördü

Petrol fiyatları, dünyanın en büyük petrol tüketicisi olan ABD'de zayıf petrol talebini ve Filistin'deki çatışmaya karşı artan muhalefeti gösteren...

TOSFED Yıldızını Arıyor Kayıtları Açıldı

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) ve FIAT iş birliği ile düzenlenen TOSFED Yıldızını Arıyor sosyal sorumluluk projesi, bu yıl...

Yeni teknolojilere yatırım yapmaya devam eden Nissan, Japonya’da bulunan Oppama fabrikasında tamamen otonom hareket eden Akıllı Araç Çekme Sistemi’ni tanıttı. 

Otonom sürüş teknolojileri geliştirmeye devam eden Nissan, otomobillerin nasıl sürülebileceği, ne tür güç üniteleriyle donatılabileceği ve topluma nasıl entegre edilebileceğine odaklanan Akıllı Mobilite yaklaşımı çerçevesinde çalışmalarını yürütüyor. Nissan, akıllı ve tamamen elektrikli otomobil altyapısını birbirine bağlamak için haritalama ve iletişim teknolojilerini kullanıyor.

Üretilen araçlar tamamen otonom bir şekilde transfer ediliyor

IVT (Intelligent Vehicle Towing) sistemi üretimi tamamlanmış otomobilleri taşıyan treylerleri fabrikadaki yükleme ve boşaltma alanlarına otonom olarak çekmek üzere modifiye edilmiş Nissan Leaf modelini baz alıyor.

1481533881_nissan_ivt 

Sistem, parça taşımasında kullanılan ve genellikle ray veya manyetik bantlara ihtiyaç duyan alışagelmiş otomatik taşıt sistemlerinin aksine herhangi bir ek altyapıya gereksinim duymuyor. Çekici araç, aracın etrafındaki yol çizgilerini, bordürleri veya olası engelleri tespit eden bir dizi kamera ve lazer tarayıcılarla donatılmış durumda. Kamera ve tarayıcıların toplamış olduğu bilgilerin harita bilgileri ile çakışması halinde çekici araç konumunu otonom olarak belirlerken, bu hedefe ulaşmak üzere yine otonom olarak yeni bir rota hesaplıyor. Fabrikanın hız limitleri dahilinde hareket eden çekici araç bir engel veya olası bir tehlike tespit ettiğinde otomatik olarak duruyor ve yolun açık olduğunu tespit ettiğinde tekrar hareket ediyor.

Son Haberler

82,03 dolardan işlem gördü…

Petrol fiyatları, Orta Doğu'daki gerginliğin azalmasıyla yaklaşık bir ayın en düşük seviyelerine geriledikten sonra, yatırımcıların kâr alımları ve önümüzdeki...

Diğer Haberler