Nissan, en yüksek performansı sergileyen otomotiv markası oldu

®
Çok Okunanlar

Barışın elçisi Türk zırhlıları

Türkiye, zırhlı araç üreticilerinin geliştirdiği koruma seviyesi ve hareket kabiliyeti yüksek, muharebe sahasında kendini kanıtlamış ürünlerle bu alanda dünyadaki...

Yeni OMODA 7 Nisan Sonunda Yollara Çıkıyor

Çinli SUV markası OMODA, küresel boyuttaki ikinci modeli OMODA 7’yi yollara çıkarmaya hazırlanıyor. Pekin Uluslararası Otomobil Fuarı’nda uluslararası otoritelerin...

Petrol varil başına 82,03 dolardan işlem gördü

Petrol fiyatları, dünyanın en büyük petrol tüketicisi olan ABD'de zayıf petrol talebini ve Filistin'deki çatışmaya karşı artan muhalefeti gösteren...

EFI Automotive Robot Şarj Cihazı

Robot Şarj Cihazıyla Islak veya Tozlu Şarj Kablolarına Dokunmaya Gerek Kalmayacak!  Aracınızı Park Edin EFI Automotive’in Robotu Gelip Şart Etsin!  Fransız otomotiv...

Nissan, yeni modellerinde ve yaygınlaşan elektrikli araçlarında yenilenebilir enerji ve geri dönüşümlü malzeme kullanımını artırmaya devam ediyor. Son 10 yılda karbondioksit (CO2) emisyonlarını yüzde 22,4 oranında düşüren Nissan, en yüksek performansı sergileyen otomotiv markası oldu.

 

The logo for Nissan is displayed at the Chicago Auto Show at McCormick Place in Chicago on February 9, 2011.    UPI/Brian Kersey
The logo for Nissan is displayed at the Chicago Auto Show at McCormick Place in Chicago on February 9, 2011. UPI/Brian Kersey

Nissan tarafından yayınlanan yıllık sürdürülebilirlik raporuna göre, karbondioksit emisyonları son 10 yılda yüzde 22,4 oranında düştü. İklim değişikliği ile mücadele eden binlerce marka ile işbirliği yapan Carbon Disclosure Project’e göre, sıfır emisyonlu araçların yaygınlaşmasına yönelik önemli çalışmalara imza atan ve üretim tesislerinde enerji tasarrufuna yönelik uygulamalar hayata geçiren Nissan, bu alanda en yüksek performans sergileyen otomotiv markası durumuna geldi.

 

Nissan Sürdürülebilirlik Yetkilisi Hitoshi Kawaguchi konuyla alakalı yaptığı açıklamada, “Nissan Green Program çerçevesinde bu yıl elektrikli araçların teşvikine ek olarak enerji kullanımı, doğal kaynakların kullanımı ve geri dönüşüm konuları olmak üzere çevreye daha fazla katkı sağlamayı amaçlıyoruz. Bu, şirketimizin orta vadeli hedefleriyle doğru orantılı olarak Nissan personelinin ve partnerlerinin çabasını yansıtıyor” ifadelerini kullandı.

 

İlk kez 2002 yılında devreye alınan Nissan Green Program sayesinde Nissan sürdürülebilirlik alanında çok önemli gelişmeler kaydetti. En güncel versiyonu olan NGP2016, 2016 yılı içinde çevresel etkileri ve kaynak kullanımını düşürmek üzere çok ciddi hedefler içeriyor.

Nissan üretim tesislerindeki enerji kayıplarını ölçümleyen Nissan Energy Saving Collaboration’ın (NESCO) faaliyetlerinin sonucu olarak sürdürülebilirlik alanında gelişmeler kaydediliyor. Şirket, yeni modellerin üretimindeki su kullanım oranında iyileştirme kaydetmek ve geri dönüşümlü malzeme kullanımını yüzde 25 oranında düşürmek üzere geçtiğimiz yıl NESCO bünyesinde yeni bir ekip oluşturdu.

 

Japon otomotiv devinin güncel sürdürülebilirlik raporu, Nissan üretim tesislerinin karbondioksit salınım oranının 2005 yılından bu yana yüzde 22,4 oranında düştüğünü gösteriyor. Nissan bu orana ulaşmak için birçok önlem almış durumda. Örneğin İngiltere’deki Sunderland tesislerinde bulunan 10 adet rüzgar enerji santraline ek olarak 19 bin adet güneş paneli tesis edildi. Rüzgar santrali ve güneş enerjisi panellerinden elde edilen enerji tesisin enerji ihtiyacının yüzde 7’sini karşılıyor. 2013 yılından bu yana rüzgar santrali ve biomass yakıt olmak üzere yenilenebilir enerji kaynaklarından yararlanan Meksika’daki Aguascalientes tesisi bu şekilde enerji ihtiyacının yüzde 50’sini karşılıyor. Şirket anavatanı Japonya’da ise geliştirdiği yeni metodojilerle yüksek kapasiteli enerji tüketimine sahip Teknik Merkez, Tochigi Fabrikası, Oppama Fabrikası, Yokohama Fabrikası ve Zama Operasyon Merkezi’nde temiz enerji kullanımında yüzde 8 ila yüzde 16 arasında artış kaydetti.

 

Tesislerindeki enerji tüketimini ve emisyonu düşüren Nissan, aynı zamanda sıfır emisyonlu araçlar alanındaki yenilikçi yönüyle de dünyanın önde gelen otomotiv üreticileri arasında bulunuyor. Şirket, dünyanın en çok satan elektrikli otomobili LEAF ile otomotiv sektöründeki öncü rolünü gözler önüne serdi. LEAF, satışa sunulduğu günden bu yana 200 binin üzerinde kişi tarafından tercih edildi. Japon otomotiv devi, elektrikli araçların yaygınlaşmasını teşvik etmek için birçok yenilikçi çözüm üretti. Örneğin ABD’de son iki yıldır uyguladığı satın alınan veya kiralanan yeni LEAF için geçerli ücretsiz şarj programı; San Francisco, Los Angeles, Seattle ve Portland dahil 15 kente ulaştı. Avrupa’da ise enerji yönetim uzmanı Eaton ile işbirliği yapan Nissan, elektrikli araç bataryalarının kullanım ömrü sonunda iklim değişikliğine etkisini azaltıyor. Tesis edilen kontrol merkezlerinde Nissan’ın lityum iyon bataryaları, otomotivdeki kullanım alanı sona erdiğinde yeniden kullanılmak üzere ekonomiye kazandırılıyor. Şirket buna ek olarak Avrupa’nın en büyük ikinci enerji şirketi Ernel ile de tüketicinin elektrik enerjisini daha verimli kullanmasını sağlayan uygulamalar için işbirliği yapıyor. Nissan ayrıca 2015 yılında Japonya genelinde elektrikli araçların yaygınlaşmasını desteklemek üzere kentlerde toplam bin 119 şarj istasyonu tesis etti.

Son Haberler

Tesla Çin’de fiyatları düşürdü

Tesla, Çin'deki elektrikli otomobillerinin fiyatlarını 2.000 dolar daha düşürüyor. Grubun bilanço rakamlarının açıklanmasının arifesinde, yenilenen Model 3, daha önce...

Diğer Haberler