Mercedes-Benz Türk 2016 yılını yeni yatırım kararlarıyla kapattı

®
Çok Okunanlar

Hyundai’den 650 Beygirlik Bir Sanat Eseri: IONIQ 5 N

Dünyanın en büyük otomobil üreticilerinden biri olan Hyundai, elektrifikasyondaki iddiasını 650 beygirlik bir sportif modelle destekliyor. Yüksek performanslı araçlar...

Isuzu Elektrikli D-MAX BEV Modelini Tanıtacak

Isuzu, ilk elektrikli D-MAX pick-up modelini tanıtmaya hazırlanıyor. Markanın ilk elektrikli D-MAX BEV pick-up modeli, 27 Mart-7 Nisan tarihleri...

Yeni PEUGEOT E-5008, 7 yolcuya kadar olağanüstü

2025 yılında Avrupa’daki diğer markalardan daha geniş bir elektrikli otomobil yelpazesi sunmaya hazırlanan PEUGEOT, 7 koltuklu SUV modelini tamamen...

Fiat Topolino, Eşsiz İtalyan Tarzıyla Elektriklendiriyor

Yeni ve yüzde 100 elektrikli Fiat Topolino, renkli, eğlenceli Dolce Vita tarzıyla şehir içi mobilite dünyasındaki yerini alıyor. Topolino,...

Sektörde 50. yılını kutlayan Mercedes-Benz Türk A.Ş., 2016 yılında 616 adet otobüs, 8.581 adet kamyon, 8.069 adet hafif ticari araç ve 32.666 adet otomobil satışı gerçekleştirdi. Şirketin ikinci el satışları ise toplamda 4.907 adede ulaştı. Mercedes-Benz Türk, 2016 yılında yüksek performansıyla ulaştığı toplam 49.932 adet araç satışı ile zorlu şartlarda seneyi yine başarıyla kapattı.

Üretime başladığı 1968 yılından bu yana toplam 80.481 otobüs ve 232.448 kamyon üreten Mercedes-Benz Türk, 2016 yılında 3.576 adet otobüs ve 4.690 adet kamyon ihraç ederek üretim tesislerinde tarihinin en yüksek ihracat rakamına ulaştı. Şirket, Hafif Ticari Araç Grubunda ise en yüksek satış rakamına ulaşan ilk 3 marka arasında yerini aldı. Mercedes-Benz Otomobil Grubu, 32.666 satış adediyle rakiplerini geride bırakarak tarihi bir rekora imza attı.
2016 yılında 90 Milyon Avro’dan fazla yatırım yapan şirketin, 1967’de kurulduğu günden bu güne toplam yatırım tutarı 1 Milyar Avro’yu aştı.
Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Süer Sülün:
“Zor bir dönemden geçtiğimiz 2016 yılında Mercedes-Benz Türk olarak sektörümüz için elimizden gelenin en iyisini yaptık, yeni ürünlerimizi piyasaya sunduk ve gelenekselleşen liderliğimizi sürdürdük.”

Mercedes-Benz Direktörler Kurulu Başkanı Süer Sülün

Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Süer Sülün, Mercedes-Benz Türk’ün 50. kuruluş yıldönümünü kutladıkları 2017 yılının şirket için çok önemli bir kilometre taşı olacağını belirterek şunları söyledi:

“2016 yılı otomotiv sektörü için zorlu bir yıl oldu; ticari araç sektörü için ise çok daha zorlu geçti. Yıl boyunca ülkemizde yaşanan üzücü gelişmeler, bunların turizme ve dış ticarete etkileri ile kurdaki dalgalanmalar pazarda büyük bir daralmaya neden oldu. Buna rağmen hem şehirlerarası otobüs hem kamyon pazarında geleneksel hale gelen liderliğimizi sürdürmeyi başardık. Hoşdere Otobüs ve Aksaray Kamyon Fabrikamız yurt içi talebin azalmasına bağlı olarak ihracata hız vererek üretimlerini planlanan seviyelerde devam ettirdi. Otobüs ihracatımız geçen yıla oranla %8 artarken, kamyon ihracatımız %400 oranında yükseldi.
Mercedes-Benz Türk olarak Türkiye’nin geleceğine güveniyoruz ve bu doğrultuda 50 yıldır yaptığımız gibi yatırımlarımıza devam ediyoruz. Bu güvenin bir göstergesi olarak 2016’nın Şubat ayında Aksaray Kamyon Fabrikamız için 113 milyon Avro’luk yatırım planımızı açıkladık. Böylece 2016 yılı sonu itibarıyla toplam yatırımımız 1 milyar Avro’yu aştı. Bu yeni yatırımla Aksaray Kamyon Fabrikamızda oluşturacağımız yeni tesisler ve üretime dâhil edeceğimiz yeni makina ve ekipmanlar sayesinde üretim kapasitemizi ikiye katlayacağız ve ihracatımız ciddi bir ivme kazanacak. Yeni yatırımlarımızla üretimde kendi rekorlarımızı kırmayı hedefliyoruz.

Yarım asırdır Türkiye’de gururla var oluşumuzun en önemli sebeplerinden olan olan şirketimize güvenini her zaman koruyan paydaşlarımız, müşterilerimiz, çalışanlarımız ve halkımıza teşekkür ederiz. Bizler çalışanlarımıza, eğitime, üretim tesislerimize, araştırma-geliştirme çalışmalarına yeni yılda da hız kesmeden yatırım yapmaya devam edeceğiz.”
Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araçlar Pazarlama ve Satış Direktörü Tufan Akdeniz:
“2016 yılında yakaladığımız başarıyı 2017’de artırmayı hedefliyoruz.”
Mercedes-Benz Türk Hafif Ticari Araç Pazarlama & Satış Direktörü Tufan Akdeniz ise “Hafif Ticari Araçlar Grubu olarak 2016 yılında 8.069 adetlik hafif ticari araç satışı gerçekleştirdik. Karşılaştırmalı hafif ticari araç pazarında yerimizi bir basamak yukarı çıkararak en yüksek satış adedine ulaşan ilk 3 marka arasında yerimizi aldık. Öğrenci ve personel taşımacılığının yanı sıra turizm ve şehir içi yolcu taşımacılığında da önemli bir role sahip olan Sprinter aracımızın Türkiye’de 60.000’inci satışını gerçekleştirdik. Bu başarı çizgimizi 2017 yılında artırarak sürdürmeyi hedefliyoruz.” dedi.
Türkiye hafif ticari araç pazarı, 2015’e kıyasla %6 oranında küçülme kaydetti ve seneyi 83.500 adet ile kapattı. Karşılaştırmalı hafif ticari araç pazarı ise %10 oranında daralma yaşadı. Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar Grubu buna rağmen toplam pazar payını %0,8 artırarak %9,7 seviyesine ulaştı. Mercedes-Benz, pazardaki daralmaya karşın 5.084 adet Sprinter, 2.985 adet Vito olmak üzere toplam 8.069 adet hafif ticari araç satışı gerçekleştirerek başarısını sürdürmeye devam etti.
Mercedes-Benz Otomobil Grubu Pazarlama ve Satış Türkiye Direktörü Şükrü Bekdikhan:

Mercedes-Benz Otomobil Grubu Pazarlama ve Satış Türkiye Direktörü Şükrü Bekdikhan

“Otomobil satışlarımızla premium segmentinin 1 numaralı markasıyız.”

Mercedes-Benz Otomobil Grubu Pazarlama ve Satış Türkiye Direktörü Şükrü Bekdikhan 2016 için “Müşteri memnuniyeti ve büyümeye odaklı, motivasyonu her zaman en üst seviyede olan bayilerimiz, pazarlama ve satış organizasyonumuzla birlikte başarılı bir yıl geçirdik.” diyerek sözlerine şöyle devam etti:
“2016 yılında Türkiye’de otomobil pazarı bir önceki yıla göre % 4,3 büyüyerek 756.938 adede ulaştı. Mercedes-Benz olarak ise yılı 32.666 adetlik otomobil satış rakamıyla kapatarak satışlarımızı bir önceki yıla göre % 7,6 oranında artırdık, yeni bir satış rekoruna imza attık ve Premium Segment’in 1 numaralı markası olduk. Müşteri memnuniyeti araştırmalarında da (NCBS) Satış Sonrası Hizmetler alanının 1 numaralı premium markası olarak yerimizi aldık. Bu başarıda bayi ağımızın büyüyen hacimle birlikte gerek yeni lokasyonlara, gerek dijitalleşmeye gerek insan kaynaklarına son 1,5 yılda yapmış olduğu 40 Milyon Avro’nun üzerindeki yatırımlar büyük rol oynadı.
Hedefimiz mükemmel müşteri deneyimini her alanda gerçekleştirmek oldu ve bu yolda yürümeye devam ediyoruz. 2017 yılında da lider konumumuzu korumayı hedefliyoruz.”
Mercedes-Benz Türk Hoşdere Otobüs Fabrikası üretimine kesintisiz devam etti
Mercedes-Benz Türk Hoşdere Otobüs Fabrikası, ülkede yaşanan zor şartlara rağmen üretimine kesintisiz devam etti ve 4.228 adet otobüs üretti. Hoşdere Otobüs Fabrikasında üretilen Travego ve Conecto araçlar, Euro 6 standartlarına göre tamamen yenilendi.
Mercedes-Benz Türk, zorlu rekabet ortamında otobüs ürün grubunda 2016 yılında toplam 616 adetlik satış rakamına ulaştı. Şirket, otobüs ihracat rakamını 2015 yılına oranla %8,4 artırarak başta Batı Avrupa ülkelerine olmak üzere 3.576 adetlik otobüs ihracatı gerçekleştirdi. Şirketin otobüs ihracat hacmi ise ilk ihracatın yapıldığı 1970 yılından bu yana toplam 39.874 adede ulaştı.

Son Haberler

Verimlilikte Devrim Yaratan Teknoloji: PETRONAS Syntium Next Gen

PETRONAS Syntium Next Gen, modern motorların sıcaklıkla başa çıkma mücadelesinde öncülük ediyor. Günümüzde motorlar, yüksek sıcaklıkların yol açtığı depozit...

Diğer Haberler